Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE’DE MOBİLYA SEKTÖRÜNÜN GELİŞİMİ KAYSERİ ÖRNEĞİ

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 3, 410 - 421, 15.12.2017

Öz

Gelişen teknolojiyle birlikte
Türkiye’de mobilya sektöründe geçmişten günümüze kıyasla büyük farklılıklar
olduğunu görmekteyiz. Geçmişte mobilya üretimi kısıtlı olmakla birlikte her
şehirde de üretim yapılmıyordu. Özellikle son yıllarda gerek yarattıkları
istihdam gerekse gerçekleştirdikleri üretim ve ihracat ile öne çıkan Kayseri,
birçok firması ile mobilya sektöründe önemli bir konuma gelmiştir. Kayseri’de
yaşayan farklı gelir ve kültür düzeyine sahip insanların, mobilya tercihindeki
farklılıklar da kaçınılmazdır. Bu yüzden Kayseri’de tercih edilen mobilyalar,
kullanıcıların gelir düzeyi ve kültürel farklılıklarından dolayı değişim göstermektedir.
Dolayısıyla bu çalışma ile; araştırmanın temeli olan mobilya kavramının
tanımları ve sınıflandırılmaları yapılmıştır. Türkiye’deki mobilya sektörünün
geçmişten günümüze gelişimi incelenmiştir. Kayseri’deki mobilya sektörünün
Türkiye’deki önemi ilgili literatürlerden araştırılmıştır.

Anket soruları hazırlanıp,
önceden belirlenmiş olan Kayseri’deki mobilya firmalarına anketteki sorular
sorulmuştur. Kayseri’de mobilya tasarımının müşteri üzerindeki etkileri, gelir
sınıfına göre tercih edilen mobilya tarzları, renk, doku ve malzemeleri analiz
edilmiştir. Ayrıca iç mimarların üretim aşamasındaki konumu ve etkisi
araştırılmıştır. Anket sonrasında çıkan sonuca göre en çok tercih edilen
mobilyaların üretim safhası incelenmiştir.





 

Kaynakça

  • [1]. http://www.mobilyadergisi.com.tr/haber/turkiyede-mobilya-tasarimi-ve-sektorun-durumu, Erişim Tarihi: 30.10.2016 [2]. http://www.cka.org.tr/HaberDetay.aspx?HaberID=257, Erişim Tarihi: 15.12.2016 [3]. http://homeshowroom.com.tr/mobilya-sektorunun-dunu-bugunu-yarini/, Erişim Tarihi: 21.12.2016 [4]. DEMİRCİ, S. 2004, Türkiye Mobilya Endüstrisinin Yapısı Sorunları Ve Çözüm Önerileri, Gazi Üniversitesi, Doktora Tezi, Ankara, 132s., 2005 [5]. İNAL, M .E., TOKSARI M. 2006. Mobilyacılık sektöründe Karşılaşılan Pazarlama Sorunları ve Bu sorunlara Çözüm Üretmeye Yönelik Bir Araştırma: Kayseri Örneği. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(4): 105-121. [6]. SAKARYA, S., DOĞAN, Ö., Mobilya Sektör Raporu / 2016, S.12 [7]. TOKSARI, M. 2004, Mobilyacılık sektöründe karşılaşılan pazarlama sorunları ve çözümüne ilişkin bir araştırma, Niğde Üniversitesi, Yüksek lisans Tezi, Niğde, 141s [8]. TÜRKER, A., Mobilya Sektörünün Ana Bileşenlerinden Tasarımın Faktörlerinin Tüketici Davranışlarına Etkisi: Kütahya İlinde Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi, 2010, s. 60
Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 3, 410 - 421, 15.12.2017

Öz

Kaynakça

  • [1]. http://www.mobilyadergisi.com.tr/haber/turkiyede-mobilya-tasarimi-ve-sektorun-durumu, Erişim Tarihi: 30.10.2016 [2]. http://www.cka.org.tr/HaberDetay.aspx?HaberID=257, Erişim Tarihi: 15.12.2016 [3]. http://homeshowroom.com.tr/mobilya-sektorunun-dunu-bugunu-yarini/, Erişim Tarihi: 21.12.2016 [4]. DEMİRCİ, S. 2004, Türkiye Mobilya Endüstrisinin Yapısı Sorunları Ve Çözüm Önerileri, Gazi Üniversitesi, Doktora Tezi, Ankara, 132s., 2005 [5]. İNAL, M .E., TOKSARI M. 2006. Mobilyacılık sektöründe Karşılaşılan Pazarlama Sorunları ve Bu sorunlara Çözüm Üretmeye Yönelik Bir Araştırma: Kayseri Örneği. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(4): 105-121. [6]. SAKARYA, S., DOĞAN, Ö., Mobilya Sektör Raporu / 2016, S.12 [7]. TOKSARI, M. 2004, Mobilyacılık sektöründe karşılaşılan pazarlama sorunları ve çözümüne ilişkin bir araştırma, Niğde Üniversitesi, Yüksek lisans Tezi, Niğde, 141s [8]. TÜRKER, A., Mobilya Sektörünün Ana Bileşenlerinden Tasarımın Faktörlerinin Tüketici Davranışlarına Etkisi: Kütahya İlinde Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi, 2010, s. 60
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Beyza Köksal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Köksal, B. (2017). TÜRKİYE’DE MOBİLYA SEKTÖRÜNÜN GELİŞİMİ KAYSERİ ÖRNEĞİ. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi, 6(3), 410-421.
AMA Köksal B. TÜRKİYE’DE MOBİLYA SEKTÖRÜNÜN GELİŞİMİ KAYSERİ ÖRNEĞİ. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi. Aralık 2017;6(3):410-421.
Chicago Köksal, Beyza. “TÜRKİYE’DE MOBİLYA SEKTÖRÜNÜN GELİŞİMİ KAYSERİ ÖRNEĞİ”. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi 6, sy. 3 (Aralık 2017): 410-21.
EndNote Köksal B (01 Aralık 2017) TÜRKİYE’DE MOBİLYA SEKTÖRÜNÜN GELİŞİMİ KAYSERİ ÖRNEĞİ. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi 6 3 410–421.
IEEE B. Köksal, “TÜRKİYE’DE MOBİLYA SEKTÖRÜNÜN GELİŞİMİ KAYSERİ ÖRNEĞİ”, İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi, c. 6, sy. 3, ss. 410–421, 2017.
ISNAD Köksal, Beyza. “TÜRKİYE’DE MOBİLYA SEKTÖRÜNÜN GELİŞİMİ KAYSERİ ÖRNEĞİ”. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi 6/3 (Aralık 2017), 410-421.
JAMA Köksal B. TÜRKİYE’DE MOBİLYA SEKTÖRÜNÜN GELİŞİMİ KAYSERİ ÖRNEĞİ. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi. 2017;6:410–421.
MLA Köksal, Beyza. “TÜRKİYE’DE MOBİLYA SEKTÖRÜNÜN GELİŞİMİ KAYSERİ ÖRNEĞİ”. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi, c. 6, sy. 3, 2017, ss. 410-21.
Vancouver Köksal B. TÜRKİYE’DE MOBİLYA SEKTÖRÜNÜN GELİŞİMİ KAYSERİ ÖRNEĞİ. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi. 2017;6(3):410-21.