Bu bildiride, mutfak mobilyası
sektöründeki üretim ve projelendirme çalişmalari üzerindeki tüketici
tercihlerinin öncelikleri incelenmiştir.
Bu kapsamda, tüketicilerin mutfak mobilyasindan olan beklentileri ve
tercihleri Türkiye’deki mutfak mobilyasi üreticileri üzerinde yapilmiş olan
araştirma sonuçlari çerçevesinde değerlendirilmiştir. Bu amaçla, 6 kriterin
(özgün tasarım, temizlenebilirlik ve hijyen, imaj, güvenlik, standartlaşma ve
diğer faktörler) tüketici beklenti ve tercihleri üzerindeki öncelikleri
belirlenmiştir. Bu çerçevede elde edilen bulgulara göre, öncelik sırasının;
özgün tasarım, temizlenebilirlik ve hijyen, imaj, güvenlik, diğer faktörler
(fiyat-ekonomiklik) ve standartlaşma şeklinde olduğu belirlenmiştir. Bu
sonuçta, sektör işletmelerinin genellikle sipariş (proje) tipi üretimle
çalışmasının etkili olduğu görülmektedir. Zira, işletmeler ürettikleri her
projeyi farklı ve özgün bir tasarım olarak tanımlamaktadır. Sonuç olarak,
Türkiye mutfak mobilyası sektörünün, dünya mutfak mobilyası sektörü için trend
belirleyici konumdaki Almanya ve İtalya mutfak sektörlerindeki özgün tasarım ve
imaj önceliklerinden kısmen de olsa etkilenmekte olduğu görülmekte olup, mutfak
sektörü için belirlenen tercihlerdeki öncelik sıralaması neden-sonuç ilişkisi
içinde açıklanmaya çalışılmıştır.
Türkiye mutfak mobilyası sektörü ahşap mutfak mobilyası mutfak mobilyasından beklentiler
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 3 |