Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

FARKLI BİÇİM (FORM) VE RENKLERİN GENÇ ODASI MOBİLYASI TERCİHİNE ETKİSİ

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 3, 692 - 697, 15.12.2017

Öz

Bu araştırmada kullanıcıların
genç odası mobilyalarına yönelik biçim/form ve renk tercihlerinin belirlenmesi
amaçlanmıştır. Bu amaçla kare, üçgen ve daireden türetilen formlarda sarı,
kırmızı, mavi, turuncu, yeşil ve mor renklerde toplam 18 farklı genç odası
tasarımı yapılmış ve katılımcılarının %31’inin erkek, % 69’unun kadın olduğu ve
% 29’unun yaşının 20 olduğu 200 kişiye hangisini tercih edecekleri model ve
renk oluşturulan bir anket yardımıyla sorulmuştur. Buna göre; en fazla tercih
edilen biçim %54,5 ile kare ve ardından %33 ile daire ve %12,5 ile üçgenden
türetilen formlar olarak belirlenmiştir. Kareden türetilen biçimin en fazla
tercih edilen rengi mavi, üçgenden türetilen biçimin en fazla tercih edilen
rengi mor, daireden türetilen biçimin en fazla tercih edilen rengi mavi olarak
belirlenmiştir. Buna göre; genç odası tasarımcı ve üreticilerinin genç odası
tasarımlarında öncelikle kare ve sonrasında daire ile üçgenden türetilen biçime
yer vermeleri ve renk olarak da mavi ve mor renklere ağırlık vermeleri
önerilebilir.



 

Kaynakça

  • [1].Liker, B., Stirn L.Z, Bučar, D.G., and Hrovatin, J. (2016). Examination of decision factors in the process of buying kitchen furniture using conjoint analysis, Drvna Industrija, 67 (2) 141-147. [2].Oblak, L. and Glavonjić, B., (2014). A model for the evaluation of radio advertisements for the sale of timber products, Drvna industrija, 65 (4): 303-308. [3]. Bumgardner, M.,Nicholls, D., and Donovan, G. (2007). Effects of species information and furniture price on consumer preferences for selected woods, Wood and Fiber Science, 39(1), 71-81. [4]. Burdurlu, E., İlçe, A.C. and Ciritcioğlu, H.H. (2004). Mobilya ürün özellikleri ile ilgili tüketicilerin tercih öncelikleri. http://www.sdergi.hacettepe.edu.tr/burdurlu_cerceve.html. [5]. Dodiya, B.M. (2015). A study on consumers’ attitude and preferences towards branded plastic furniture with special reference to amreli district, International Multidisciplinary Research Journal, 2 (4). [6]. Bednárik, E. and Kováts, J.P. (2010). Consumer behaviour model on the furniture market, Acta Silv. Lign. Hung., 6, 75-88. [7]. Berginc, J., Hrovatin, J.,, Feltrin, M., Machtig, S., Zupančič, A. and Oblak, L. (2011). Analysis of cooperation between furniture industry and designers in product development process, Drvna Industrıja 62 (2) 129-136. [8]. Aras, A. and Özdemir, İ. (2017). Comparing furniture preference of housing living spaces of housing users from different socio-economic status, Online Journal of Art and Design, 5 (1) 46-60. [9]. Kurtoğlu, A., Koç, K.H. and Erdinler, E.S. (1997). Mobilya-kullanici ilişkileri ile mobilya seçiminde dikkat edilecek hususlar, İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 47 (1-4), 13-28. [10]. Erdinler, E.S. and Koç, H. (2015). Mobilyada tüketici tercihleri ve tasarım beklentileri, 3. Ulusal Mobilya Kongresi, 1136-1149. [11]. Çabuk, Y., Karayılmazlar, S., and Türedi, H. (2012). Mobilya tercihinde tüketici davranışlarının demografik faktörler bakımından incelenmesi (Zonguldak ili örneği), Bartın Orman Fakültesi Dergisi, 14 (21), 1-10.
Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 3, 692 - 697, 15.12.2017

Öz

Kaynakça

  • [1].Liker, B., Stirn L.Z, Bučar, D.G., and Hrovatin, J. (2016). Examination of decision factors in the process of buying kitchen furniture using conjoint analysis, Drvna Industrija, 67 (2) 141-147. [2].Oblak, L. and Glavonjić, B., (2014). A model for the evaluation of radio advertisements for the sale of timber products, Drvna industrija, 65 (4): 303-308. [3]. Bumgardner, M.,Nicholls, D., and Donovan, G. (2007). Effects of species information and furniture price on consumer preferences for selected woods, Wood and Fiber Science, 39(1), 71-81. [4]. Burdurlu, E., İlçe, A.C. and Ciritcioğlu, H.H. (2004). Mobilya ürün özellikleri ile ilgili tüketicilerin tercih öncelikleri. http://www.sdergi.hacettepe.edu.tr/burdurlu_cerceve.html. [5]. Dodiya, B.M. (2015). A study on consumers’ attitude and preferences towards branded plastic furniture with special reference to amreli district, International Multidisciplinary Research Journal, 2 (4). [6]. Bednárik, E. and Kováts, J.P. (2010). Consumer behaviour model on the furniture market, Acta Silv. Lign. Hung., 6, 75-88. [7]. Berginc, J., Hrovatin, J.,, Feltrin, M., Machtig, S., Zupančič, A. and Oblak, L. (2011). Analysis of cooperation between furniture industry and designers in product development process, Drvna Industrıja 62 (2) 129-136. [8]. Aras, A. and Özdemir, İ. (2017). Comparing furniture preference of housing living spaces of housing users from different socio-economic status, Online Journal of Art and Design, 5 (1) 46-60. [9]. Kurtoğlu, A., Koç, K.H. and Erdinler, E.S. (1997). Mobilya-kullanici ilişkileri ile mobilya seçiminde dikkat edilecek hususlar, İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 47 (1-4), 13-28. [10]. Erdinler, E.S. and Koç, H. (2015). Mobilyada tüketici tercihleri ve tasarım beklentileri, 3. Ulusal Mobilya Kongresi, 1136-1149. [11]. Çabuk, Y., Karayılmazlar, S., and Türedi, H. (2012). Mobilya tercihinde tüketici davranışlarının demografik faktörler bakımından incelenmesi (Zonguldak ili örneği), Bartın Orman Fakültesi Dergisi, 14 (21), 1-10.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Oğuzhan Uzun

Mehmet Sarıkahya Bu kişi benim

İhsan Küreli Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Uzun, O., Sarıkahya, M., & Küreli, İ. (2017). FARKLI BİÇİM (FORM) VE RENKLERİN GENÇ ODASI MOBİLYASI TERCİHİNE ETKİSİ. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi, 6(3), 692-697.
AMA Uzun O, Sarıkahya M, Küreli İ. FARKLI BİÇİM (FORM) VE RENKLERİN GENÇ ODASI MOBİLYASI TERCİHİNE ETKİSİ. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi. Aralık 2017;6(3):692-697.
Chicago Uzun, Oğuzhan, Mehmet Sarıkahya, ve İhsan Küreli. “FARKLI BİÇİM (FORM) VE RENKLERİN GENÇ ODASI MOBİLYASI TERCİHİNE ETKİSİ”. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi 6, sy. 3 (Aralık 2017): 692-97.
EndNote Uzun O, Sarıkahya M, Küreli İ (01 Aralık 2017) FARKLI BİÇİM (FORM) VE RENKLERİN GENÇ ODASI MOBİLYASI TERCİHİNE ETKİSİ. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi 6 3 692–697.
IEEE O. Uzun, M. Sarıkahya, ve İ. Küreli, “FARKLI BİÇİM (FORM) VE RENKLERİN GENÇ ODASI MOBİLYASI TERCİHİNE ETKİSİ”, İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi, c. 6, sy. 3, ss. 692–697, 2017.
ISNAD Uzun, Oğuzhan vd. “FARKLI BİÇİM (FORM) VE RENKLERİN GENÇ ODASI MOBİLYASI TERCİHİNE ETKİSİ”. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi 6/3 (Aralık 2017), 692-697.
JAMA Uzun O, Sarıkahya M, Küreli İ. FARKLI BİÇİM (FORM) VE RENKLERİN GENÇ ODASI MOBİLYASI TERCİHİNE ETKİSİ. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi. 2017;6:692–697.
MLA Uzun, Oğuzhan vd. “FARKLI BİÇİM (FORM) VE RENKLERİN GENÇ ODASI MOBİLYASI TERCİHİNE ETKİSİ”. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi, c. 6, sy. 3, 2017, ss. 692-7.
Vancouver Uzun O, Sarıkahya M, Küreli İ. FARKLI BİÇİM (FORM) VE RENKLERİN GENÇ ODASI MOBİLYASI TERCİHİNE ETKİSİ. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi. 2017;6(3):692-7.