Türkiye’de mobilya endüstrisi son yıllarda sürekli bir gelişim
göstererek 15 yıllık ihracat değerlerine göre 12 kattan fazla bir
artışla 177 milyon dolardan 2,3 milyar dolara ulaşarak toplam ulusal ihracatın
% 1,5’ini oluşturan bir konuma gelmiş bulunmaktadır. Yapmış olduğumuz
çalışmayla, Türkiye
Mobilya sektöründe faaliyet gösteren firmaların rekabet gücü üzerine etki eden
fiyat dışı unsurlardan olan ürün tasarımının; herkes için tasarım yaklaşımıyla
yürütülecek ürün geliştirme süreçlerindeki değişimin rekabet gücüne etkisi
araştırılmıştır. Araştırmamızla, Türkiye Mobilya sektöründeki rekabet olgusu,
sahip olduğu kaynaklar, sektörün performansının sürekliliği, sektörün ulusal
ekonomideki önemi nedeniyle orta ve uzun vadede sektörün sahip olduğu
potansiyelin doğru yönlendirilmesine katkı sunmak amaçlanmıştır. Çalışmanın
amacına uygun olarak, mobilya sektöründe durum tespiti ve gelecek
perspektiflerini belirlemek üzere geçmiş çalışmaların çıktıları dikkate
alınarak herkes için tasarım kavramının ürün geliştirme süreçlerindeki
araştırma-geliştirme faaliyetlerine etkisi ve bu etkinin rekabet üstünlüğüne
olası yansımaları sorgulayıcı bir yaklaşımla incelenmiştir. Bu çalışmamızda,
sektörün sahip olduğu rekabet üstünlüğü ve mevcudiyeti bakımından; talep
üzerindeki etkenler, tüketici alışkanlıkları ve beklentileri, ilgili ve
destekleyici endüstriler, firma stratejisi, sektörün rekabet yapısı ve devletin
rolü ele alınmıştır. Söz konusu incelemeler sektörel düzeyde ve yoğunlukla
tasarım etkisini merkeze alarak yapılmıştır. Sektörün uluslararası pazarlarda
rekabet gücünü belirlemek için ithalat-ihracat değerleri, tüketim eğilimleri ve
satın alma alışkanlığı istatistikleri temel veri olarak kullanılmıştır. Elmas
modeli analizine temel oluşturacak bilgilerse, ikincil kaynaklardan hareket ile
gerçekleştirilmiştir.
mobilya endüstrisi herkes için tasarım ürün geliştirme rekabet üstünlüğü
- In Turkey, the furniture industry has
grown steadily in recent years, reaching 2.3 billion dollars from 177 million
dollars with an increase of more than 12 quarters over 15 years' export value,
constituting 1.5% of total national exports. With the work we have done, the
effect on the competitive power in the product development processes of the
product design that is out of the non-price elements of the firms operating in
the Turkey furniture sector has been investigated to be carried out with the
approach of design for everyone. With our research, the main objective is to
contribute to the correct orientation of the potential of the competition in
the furniture sector, the resources it has, the continuity of the performance
of the sector and the sector in the medium and long term due to the national
economy. In accordance with the purpose of the work, considering the outputs of
past studies in order to determine the situation and future perspectives in the
furniture sector, the effect of the
design concept for everyone on the research and development activities of the
product development process and possible implications of this effect on
competitive advantage has been examined with a questioning approach. In this
study, in terms of competitive superiority and availability of the sector,
factors affecting demand, consumer habits and expectations, related and
supporting industries, firm strategy, competitive structure of the sector and
the role of the state have been discussed. These studies were carried out at
the sectoral level and with the intensity centered on the design effect. Import-export values, consumption trends and buying habits statistics
were used as basic data to determine the competitive power of the sector in
international markets. The information that will form the basis of the diamond
model analysis was made by moving from secondary sources.
furniture industry design for everyone product development competitive advantage
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 3 |