Hedef pazar, nispeten benzer
ihtiyaç özellikleri gösteren müşteri grubudur. Sürekli ve tatmin edici seviyede
kar elde etme, toplumsal hizmet, varlığını sürdürme ve özel beklentilerini
karşılama gibi işletmelerin bilindik amaçlarını gerçekleştirmedeki başarı
seviyesi seçtiği hedef pazarın yapısal karakteristiklerinin doğruluğuna bağlı
bulunmaktadır. Bu nedenle hedef pazar seçimi işletmeler için hayati önemdedir.
Hedef pazar seçiminde farklı kriterler olması ve bu kriterlerin etkisinin
farklı stratejilere göre değişmesi, sorunu çok kriterli stratejik karar verme
boyutuna taşımaktadır. Bu çalışmada,
karar problemi üzerindeki etkenlerin ağırlıklarının tespiti için Analitik
Hiyerarşi Prosesi (AHP) ve en iyi alternatifin seçimi için ise farklı
etkenlere göre belirlenen alternatiflerin sıralanması ve seçimi üzerine
uygulanan VIKOR (Vise
Kriterijumska Optimizacija I Kompromisno Resenje) yöntemini bir arada kullanarak mobilya sektörü için hedef pazar potansiyelinin
göstergesi olan şehir seçimine yönelik uygulama yapılmıştır.
Hedef Pazar Analitik Hiyerarşi Prosesi (AHP) VIKOR Mobilya Sektörü
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 3 |