Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Bir Mobilya İşletmesinde Müşteri İlişkileri Yönetimi Uygulaması Ve Üniversite-Sanayi İşbirliği

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 3, 764 - 773, 15.12.2017

Öz

Yeni ekonomik sistemin yeni
patronları olarak tanımlanan müşteriler, artık alışveriş sürecinde geçmişte
olduklarından daha seçici ve özgürdür. Bu nedenle işletmeler için müşterileri
memnun etmek ve ilişkiyi sürekli kılmak gittikçe zorlaşmaktadır. Müşteri
İlişkileri Yönetimi, son yıllarda geleneksel pazarlama stratejilerine bir
alternatif olarak gelişmiş ve pazarlama dünyasında ciddi bir dönüşüm
yaratmıştır. Bu çalışmada, siparişe yönelik ev ve ofis mobilyaları üreten bir
işletmenin CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi) kullanım etkinliği
değerlendirilerek, mobilya işletmeleri için örnek bir değerlendirme yapılması
amaçlanmıştır. Uygulama, İstanbul’da faaliyet gösteren KOBİ niteliğindeki bir
işletmede gerçekleştirilmiştir. Araştırmada anket yöntemi kullanılmıştır.
İşletmenin 750 adet hedef müşterisi çalışma kapsamına alınmıştır. Araştırma
sonucunda, ankete katılım gösteren müşterilerin %73’ünün işletme ile çalışmaya
kesinlikle devam etmek istediği görülmüştür. Müşterilerin işletmeye
bağlılığında etkili olan ana faktörlerin ürün kalitesi, güvenilirlik, zamanında
teslim ve satış sonrası hizmet olduğu belirlenmiştir. Üniversite-Sanayi iş birliği
ile gerçekleştirilen bu çalışmada, CRM uygulamasının işletmelerin ürün ve
hizmetlerinin niteliğine ilişkin iyileştirmeleri başlatması açısından da önemli
bir fırsat sunduğu görülmüştür.



 

Kaynakça

  • [1] Demirel, Y., (2007). Türk bankacılık sektöründe müşteri ilişkileri yönetimi’nin müşteri sadakati üzerine etkisi, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 13(1), 56-81. [2] Başanbaş, Ş., (2013). Algılanan kalite ile müşteri tatmini arasındaki ilişki: Filtre kullanıcıları üzerine yapılan ampirik bir çalışma, Akademik Bakış Dergisi, 34(Ocak-Şubat), 1-21. [3] Ecevit Satı, Z., (2015). Tedarik Zinciri Yeterliliklerini Artırmada İnovasyon Ve “Büyük Veri (Big Data)” nin Etkileşimini Değerlendirme, 15. Üretim Araştırmaları Sempozyumu, 14-15 Ekim 2015, İzmir. [4] Aktepe, C., Tolon, M., Baş, M., (2009). Müşteri ilişkileri Yönetimi, Detay Yayıncılık,Ankara. [5] Avrupa İşletmeler Ağı İstanbul Merkezi, İstanbul Sanayi Odası, Avrupa Birliği’ne Uyum Sürecinde Sektör Rehberleri - Mobilya Sanayii, Nisan 2011, İstanbul, İstanbul Sanayi Odası Yayınları No: 2011/4, ISBN: 978-9944-60-859-6 (Basılı), ISBN: 978-9944-60-860-2 (Elektronik). [6] Akyüz, İ., Akyüz, K. C., Ersen, N., & Beker, M. (2017). Mobilya ve Diğer Orman Ürünleri İşletmelerinde Müşteri İlişkileri Yönetimi Üzerine Bir Araştırma (İstanbul İli Örneği).
Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 3, 764 - 773, 15.12.2017

Öz

Kaynakça

  • [1] Demirel, Y., (2007). Türk bankacılık sektöründe müşteri ilişkileri yönetimi’nin müşteri sadakati üzerine etkisi, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 13(1), 56-81. [2] Başanbaş, Ş., (2013). Algılanan kalite ile müşteri tatmini arasındaki ilişki: Filtre kullanıcıları üzerine yapılan ampirik bir çalışma, Akademik Bakış Dergisi, 34(Ocak-Şubat), 1-21. [3] Ecevit Satı, Z., (2015). Tedarik Zinciri Yeterliliklerini Artırmada İnovasyon Ve “Büyük Veri (Big Data)” nin Etkileşimini Değerlendirme, 15. Üretim Araştırmaları Sempozyumu, 14-15 Ekim 2015, İzmir. [4] Aktepe, C., Tolon, M., Baş, M., (2009). Müşteri ilişkileri Yönetimi, Detay Yayıncılık,Ankara. [5] Avrupa İşletmeler Ağı İstanbul Merkezi, İstanbul Sanayi Odası, Avrupa Birliği’ne Uyum Sürecinde Sektör Rehberleri - Mobilya Sanayii, Nisan 2011, İstanbul, İstanbul Sanayi Odası Yayınları No: 2011/4, ISBN: 978-9944-60-859-6 (Basılı), ISBN: 978-9944-60-860-2 (Elektronik). [6] Akyüz, İ., Akyüz, K. C., Ersen, N., & Beker, M. (2017). Mobilya ve Diğer Orman Ürünleri İşletmelerinde Müşteri İlişkileri Yönetimi Üzerine Bir Araştırma (İstanbul İli Örneği).
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kemal Parlak Bu kişi benim

Mustafa Genç Bu kişi benim

Küçük Hüseyin Koç Bu kişi benim

Emel Öztürk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Parlak, K., Genç, M., Koç, K. H., Öztürk, E. (2017). Bir Mobilya İşletmesinde Müşteri İlişkileri Yönetimi Uygulaması Ve Üniversite-Sanayi İşbirliği. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi, 6(3), 764-773.
AMA Parlak K, Genç M, Koç KH, Öztürk E. Bir Mobilya İşletmesinde Müşteri İlişkileri Yönetimi Uygulaması Ve Üniversite-Sanayi İşbirliği. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi. Aralık 2017;6(3):764-773.
Chicago Parlak, Kemal, Mustafa Genç, Küçük Hüseyin Koç, ve Emel Öztürk. “Bir Mobilya İşletmesinde Müşteri İlişkileri Yönetimi Uygulaması Ve Üniversite-Sanayi İşbirliği”. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi 6, sy. 3 (Aralık 2017): 764-73.
EndNote Parlak K, Genç M, Koç KH, Öztürk E (01 Aralık 2017) Bir Mobilya İşletmesinde Müşteri İlişkileri Yönetimi Uygulaması Ve Üniversite-Sanayi İşbirliği. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi 6 3 764–773.
IEEE K. Parlak, M. Genç, K. H. Koç, ve E. Öztürk, “Bir Mobilya İşletmesinde Müşteri İlişkileri Yönetimi Uygulaması Ve Üniversite-Sanayi İşbirliği”, İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi, c. 6, sy. 3, ss. 764–773, 2017.
ISNAD Parlak, Kemal vd. “Bir Mobilya İşletmesinde Müşteri İlişkileri Yönetimi Uygulaması Ve Üniversite-Sanayi İşbirliği”. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi 6/3 (Aralık 2017), 764-773.
JAMA Parlak K, Genç M, Koç KH, Öztürk E. Bir Mobilya İşletmesinde Müşteri İlişkileri Yönetimi Uygulaması Ve Üniversite-Sanayi İşbirliği. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi. 2017;6:764–773.
MLA Parlak, Kemal vd. “Bir Mobilya İşletmesinde Müşteri İlişkileri Yönetimi Uygulaması Ve Üniversite-Sanayi İşbirliği”. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi, c. 6, sy. 3, 2017, ss. 764-73.
Vancouver Parlak K, Genç M, Koç KH, Öztürk E. Bir Mobilya İşletmesinde Müşteri İlişkileri Yönetimi Uygulaması Ve Üniversite-Sanayi İşbirliği. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi. 2017;6(3):764-73.