Motorda yakıt olarak etanol kullanımı, ham petrol tüketimini ve çevre kirliliğini azaltmanın bir yoludur. Etanolün, oktan sayısı, geniş alev alma sınırları, alev hızları ve buharlaşma ısısı benzinden daha yüksektir.
Bu çalışmada kurşunsuz benzin ve etanol-benzin (E0, E20, E30, E40) karışımlarının motor torku, gücü, özgül yakıt tüketimi ve egzoz emisyonlarına (CO, CO2, HC) olan etkisi deneysel olarak incelenmiştir. Deneyler dört zamanlı, tek silindirli bir motor ile tam yük ve farklı motor devirlerinde yapılmıştır. E0, E20, E30, E40 yakıtlarından elde edilen sonuçlar, benzin ile yapılan test verileri referans alınarak karşılaştırılmıştır. Tork, güç ve özgül yakıt tüketimi (ÖYT) deneysel verilerden yararlanılarak hesaplanmıştır.
Sonuç olarak; motor tork, güç, CO ve HC değerlerinin yakıt karışımları içerisindeki etanol oranına bağlı olarak düştüğü, CO2 ve özgül yakıt tüketimi değerlerinin ise yakıt karışımları içerisindeki etanol oranına bağlı olarak arttığı görülmüştür.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 1 |