BibTex RIS Kaynak Göster

Monobrand Mağazacılık ve Tüketici İlişkisi: Flormar Örneği

Yıl 2016, Cilt: 4 Sayı: 1, 0 - 0, 18.04.2016
https://doi.org/10.19145/guifd.93757

Öz

Küreselleşme ile artan yoğun rekabet ortamında firmaların başarıları, rakiplerine göre ortaya koydukları farklılıklar ile yorumlanır. Pazarda ayrıcalıklı bir yer edinebilmek, tüketicinin nezdinde ayrıcalıklı bir konuma erişmekle mümkündür. Firmaların yürüttükleri konumlandırma çalışmaları ile tüketicinin zihninde marka ile ilgili ayırt edilen bir konuma ulaşmak amaçlanır. Marka konumlandırma, ürünlerin tüketici üzerindeki algısını yönetme süreci olarak tanımlanabilir. Dağıtım kanalları, tüketicilerin firma hakkındaki görüşlerinin oluşmasında önemli etkileri olan bir tutundurma karması elemanıdır. Daha bilinçli ve özel bir müşteri kesimine hitap etmek isteyen firmalar, sadece kendi markalarına ait ürünlerin sergilendiği, tasarımından müşteri ilişkilerine kadar farklılıklar taşıyan monobrand mağazalarda faaliyet göstermeyi tercih etmektedir. Sadece tek bir markanın ürünlerinin yer aldığı “monobrand” mağazalar özellikle lüks tüketim mallarının satışında tercih edilen bir uygulamadır. Bu çalışma, kozmetik sektöründe faaliyet gösteren Flormar’ın son dönemde yaygınlaştırdığı monobrand mağazalarıyla yürüttüğü faaliyetlerinin tüketiciler üzerindeki rolünü incelemektedir. Çalışma kapsamında Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesinde öğrenim gören 400 kız öğrenciye tesadüfi örneklem yöntemi ile anket uygulanmıştır. Bulgular, firmanın son dönemde monobrand mağazacılık faaliyetleri ile öne çıkardığı konumlandırma çalışmalarının, katılımcılar üzerinde firma tanınırlığını sağlamada olumlu bir etki yarattığı sonucunu göstermiştir.

Anahtar Kelimeler: Marka, marka konumlandırma, monobrand mağazalar

Kaynakça

  • Arlı Erdal (2012). “Konumlandırma Stratejilerinin İşletme Performansı İle İlişkisi: Liman İşletmeciliğinde Bir Uygulama”, Yönetim ve Ekonomi, Cilt 19, Sayı:2, s.99-121
  • Bingham JR ve Raffield B (1990). “Business to Business Marketing Managemenet”, Homewood, Illinois: Richard D, Irwin.
  • Corstjens, M, ve Doyle, P. (1989). “Application evaluating alternative retail repositioning strategies”. Marketing Science, Cilt: 8, Sayı: 2, s.170-181
  • Çifci Sertac ve Cop Ruziye (2007). “Marka ve Marka Yönetimi Kavramları: üniversite Öğrencilerinin Kot Pantolon Marka Tercihlerine Yönelik Bir Araştırma”, Finans Politik ve Ekonomik Yorumlar, Cilt 44, Sayı 512.
  • Fuchs Cristoph, (2010). “Evaluating the Effectiveness of Brand Positioning Staretgies from a Consumer Perspective, European Journal of Marketing”, Cilt.44, Sayı :11/12, s.1763-1786)
  • Hooley, G., Piercy, Nigel F. and Nicoulaud, B. (2008). “Marketing strategy and competitive positioning”. Harlow: United States: Prentice Hall/Financial Times.
  • Kavaratzis, M. ve Ashworth, G. J. (2005). “City Branding: An Effective Assertion of Identity or a Transitory Marketing Trick?”. Tijdschrift voor Economische en Sociale Geografic. Cilt: 5, Sayı: 96, s.506-514
  • Kırdar Yalçın (2005). “Marka Stratejilerinin Oluşturulması; Coca-Cola Örneği”, Review of Social, Economic and Business Studies, Cilt: 3 Sayı: 4, s.233-252
  • Nueno Jose Luis ve Quelch John A (1998). The Mass Marketing of Luxury, Business Horizons, Cilt:41, Sayı:6, s.61-68
  • Perry Aycia ve David Wisnom (2004), Markanın DNA’sı (çev. Zeynep Yılmaz), İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • Ryan, P, Moroney, M., Geoghegan, W., & Cunningham, J. (2007). “A framework for a strategic repositioning strategy: A case study of Bulmers Original Cider”. The Irish Journal of Management, Cilt: 28, Sayı:1, s. 81-102.
  • Shin Youngsik, Cha Kyoung Cheon, (2013). “Brand Revitalization by Strategic Repositioning: A Case Study of korando Sports”, Asia Marketing Journal, Vol 14, No: 04, s. 1-22.
  • Temporal, Paul (2011). İleri Düzey Marka Yönetimi (çeviren Alev Kuruoğlu), İstanbul: Brand’age Yayınları.
  • Yakimova, R., & Beverland, M. (2005). “The brand-supportive firm: An exploration of organisational drivers of brand updating”. Journal of Brand Management, Cilt:12, Sayı 6, 445-460
  • Yıldız Aydın, perakendevitrini .com/monobrand-mağazacılık-kac-ruzgar-gucunde/
  • www.flormar.com.tr (Erişim Tarihi: 30 Kasım 2014)
  • www.sabah.com.tr (Erişim Tarihi: 30 Kasım 2014)

Monobrand Stores and Consumer Relationship: Case of Flormar

Yıl 2016, Cilt: 4 Sayı: 1, 0 - 0, 18.04.2016
https://doi.org/10.19145/guifd.93757

Öz

Living in an intensive competition environment with globalization, it can be remarked that success of a company is mostly associated with its distinctness from its competitors. In order to have a privileged place in market, it is necessary to have a differentiated positioning in consumers’ point of view, and this is achieved only by positioning efforts. In this context, brand positioning can be defined as the process of managing the perception of the product on consumers. In addition to this, distribution channels can be considered as extremely effective tools in forming consumer opinions about companies. Firms, which want to address more conscious and special customers, prefer to be active in “monobrand” stores which sell the product of a single brand, and differentiated in terms of their design and customer relations. These stores are generally preferred for the sale of luxury goods. This study examines the repositioning activities of cosmetics company Flormar which has increased its number of monobrand stores in various cities, and the thoughts of its consumers. Within the framework of the study, a questionnaire was applied to 400 female students studying at Selcuk University, Faculty of Communication by using random sampling. Results shows that company’s repositioning efforts in its monobrand stores created a positive impact on consumers’ recognition of brand.

Key Words: brand, brand positioning, monobrand stores

Kaynakça

  • Arlı Erdal (2012). “Konumlandırma Stratejilerinin İşletme Performansı İle İlişkisi: Liman İşletmeciliğinde Bir Uygulama”, Yönetim ve Ekonomi, Cilt 19, Sayı:2, s.99-121
  • Bingham JR ve Raffield B (1990). “Business to Business Marketing Managemenet”, Homewood, Illinois: Richard D, Irwin.
  • Corstjens, M, ve Doyle, P. (1989). “Application evaluating alternative retail repositioning strategies”. Marketing Science, Cilt: 8, Sayı: 2, s.170-181
  • Çifci Sertac ve Cop Ruziye (2007). “Marka ve Marka Yönetimi Kavramları: üniversite Öğrencilerinin Kot Pantolon Marka Tercihlerine Yönelik Bir Araştırma”, Finans Politik ve Ekonomik Yorumlar, Cilt 44, Sayı 512.
  • Fuchs Cristoph, (2010). “Evaluating the Effectiveness of Brand Positioning Staretgies from a Consumer Perspective, European Journal of Marketing”, Cilt.44, Sayı :11/12, s.1763-1786)
  • Hooley, G., Piercy, Nigel F. and Nicoulaud, B. (2008). “Marketing strategy and competitive positioning”. Harlow: United States: Prentice Hall/Financial Times.
  • Kavaratzis, M. ve Ashworth, G. J. (2005). “City Branding: An Effective Assertion of Identity or a Transitory Marketing Trick?”. Tijdschrift voor Economische en Sociale Geografic. Cilt: 5, Sayı: 96, s.506-514
  • Kırdar Yalçın (2005). “Marka Stratejilerinin Oluşturulması; Coca-Cola Örneği”, Review of Social, Economic and Business Studies, Cilt: 3 Sayı: 4, s.233-252
  • Nueno Jose Luis ve Quelch John A (1998). The Mass Marketing of Luxury, Business Horizons, Cilt:41, Sayı:6, s.61-68
  • Perry Aycia ve David Wisnom (2004), Markanın DNA’sı (çev. Zeynep Yılmaz), İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • Ryan, P, Moroney, M., Geoghegan, W., & Cunningham, J. (2007). “A framework for a strategic repositioning strategy: A case study of Bulmers Original Cider”. The Irish Journal of Management, Cilt: 28, Sayı:1, s. 81-102.
  • Shin Youngsik, Cha Kyoung Cheon, (2013). “Brand Revitalization by Strategic Repositioning: A Case Study of korando Sports”, Asia Marketing Journal, Vol 14, No: 04, s. 1-22.
  • Temporal, Paul (2011). İleri Düzey Marka Yönetimi (çeviren Alev Kuruoğlu), İstanbul: Brand’age Yayınları.
  • Yakimova, R., & Beverland, M. (2005). “The brand-supportive firm: An exploration of organisational drivers of brand updating”. Journal of Brand Management, Cilt:12, Sayı 6, 445-460
  • Yıldız Aydın, perakendevitrini .com/monobrand-mağazacılık-kac-ruzgar-gucunde/
  • www.flormar.com.tr (Erişim Tarihi: 30 Kasım 2014)
  • www.sabah.com.tr (Erişim Tarihi: 30 Kasım 2014)
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hayriye Nur Görkemli

Leyla Matır Bu kişi benim

Özlem Seki Bu kişi benim

Cuma Çelik Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 18 Nisan 2016
Gönderilme Tarihi 14 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Görkemli, H. N., Matır, L., Seki, Ö., Çelik, C. (2016). Monobrand Mağazacılık ve Tüketici İlişkisi: Flormar Örneği. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 4(1). https://doi.org/10.19145/guifd.93757
AMA Görkemli HN, Matır L, Seki Ö, Çelik C. Monobrand Mağazacılık ve Tüketici İlişkisi: Flormar Örneği. e-gifder. Nisan 2016;4(1). doi:10.19145/guifd.93757
Chicago Görkemli, Hayriye Nur, Leyla Matır, Özlem Seki, ve Cuma Çelik. “Monobrand Mağazacılık Ve Tüketici İlişkisi: Flormar Örneği”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 4, sy. 1 (Nisan 2016). https://doi.org/10.19145/guifd.93757.
EndNote Görkemli HN, Matır L, Seki Ö, Çelik C (01 Nisan 2016) Monobrand Mağazacılık ve Tüketici İlişkisi: Flormar Örneği. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 4 1
IEEE H. N. Görkemli, L. Matır, Ö. Seki, ve C. Çelik, “Monobrand Mağazacılık ve Tüketici İlişkisi: Flormar Örneği”, e-gifder, c. 4, sy. 1, 2016, doi: 10.19145/guifd.93757.
ISNAD Görkemli, Hayriye Nur vd. “Monobrand Mağazacılık Ve Tüketici İlişkisi: Flormar Örneği”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 4/1 (Nisan 2016). https://doi.org/10.19145/guifd.93757.
JAMA Görkemli HN, Matır L, Seki Ö, Çelik C. Monobrand Mağazacılık ve Tüketici İlişkisi: Flormar Örneği. e-gifder. 2016;4. doi:10.19145/guifd.93757.
MLA Görkemli, Hayriye Nur vd. “Monobrand Mağazacılık Ve Tüketici İlişkisi: Flormar Örneği”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, c. 4, sy. 1, 2016, doi:10.19145/guifd.93757.
Vancouver Görkemli HN, Matır L, Seki Ö, Çelik C. Monobrand Mağazacılık ve Tüketici İlişkisi: Flormar Örneği. e-gifder. 2016;4(1).