Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Diamond as a product and the product image of diamond that is perceived by university staff: the case of Gumushane and Necmettin Erbakan University

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 1, 85 - 117, 23.04.2017
https://doi.org/10.19145/gumuscomm.298681

Öz

Today, studies on the image, in order to increase the
value of the products, services and brands, to maintain the permanence and it’s
reputation; it has become necessarry to have an important part of marketing
communications for products, services, brands and institutions. Especially,
attributed concepts, positioned to products and most of the time can become a
standard of living through advertises, importance can be seen by consumers with
more. This situation, often beyond the product and the brand, It can be caused
by mental and cognitive sub-structure. At this point, image is organizer
and contribute. Also product image is the way consumers perceive a real or
potential product. So, many behavior based on cultural or traditional roots,
customs, requirements and methods can even change. In this regard, product
image is the subject of this study is discussed in-depth, the image on consumers
of diamond products was studied to understand, it tried to uncover perceptions
and image size. With this opinion, 169 consumers from different two
universities were interviewed, understanding the factors that forming a product
image which two main factors are distinguished in intangible and tangible form.
The intangible factors, which may be more conceivable than the image, İt was
revealed by the participants that it was not valid in the context of the
diamond product image.

Kaynakça

  • AKGÜL Aziz, ÇEVİK Osman (2005) İstatistiksel Analiz Teknikleri, SPSS’de İşletme Yönetimi Uygulamaları, Emek Ofset, Ankara.
  • ANHOLT Simon (2011) Yerlerin Markalaşması Kimlik, İmaj ve İtibar. Brandage Yayınları, İstanbul.
  • BAYÇU Sevil (2006) Mağaza Atmosferi Anadolu Üniversitesi Açık öğretim Yayını (Doç.Dr. F. Müge Arslan, Yrd. Doç. Dr. Sevil Bayçu) Editör: Mine Oyman 2006, Eskişehir.
  • BAKAN Ömer (2005) Kurumsal İmaj, Tablet Yayınları, Konya
  • BARNARD Malcolm (1995) Advertising: A Rhetorical Imperative, Chris Jenks (editör), Visual Culture, Routledge, London & New York.
  • BULDUKLU Yasin (2014) Kurumsal Vatandaşlığın Kurum İmajı Üzerindeki Etkisi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 17 (1) 1-20.
  • BULDUKLU Yasin (2015) İmaj Yönetimi Yaklaşımlar Taktikler Stratejiler, Konya: Literatürk.
  • GÜLLÜPUNAR Hasan (2010) Siyasal İletişim ve Aday İmajı, Eğitim Akademi, Konya.
  • GÜLSOY Tanses (1999) Reklam Terimleri Ve Kavramları Sözlüğü, Adam Yayınları, İstanbul.
  • GÜNAY Nazan (2008) Ürün Stratejileri, Küresel Pazarlama Yönetimi, Beta Yayınları, İstanbul.
  • KARALAR Rıdvan (2006) Tüketici Davranışları, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Yayınları, Editör Yazarlar; Prof. Dr. Rıdvan Karalar, Yrd. Doç. Dr. Gülfidan Barış, Yrd. Doç. Dr. Meltem N. Velioğlu, Eskişehir.
  • KOTLER Philip, ARMSTRONG Gary, SAUNDERS John, WONG Veronica (1999), Principles Of Marketing, Prentice Hall Europe, New Jersey.
  • KOTLER Philip, KELLER Kevin Lane (2006) Marketing Management, 12th Edition, Pearson Prentice Hall
  • ODABAŞI Yavuz, BARIŞ Gülfidan (2002)Tüketici Davranışı, MediaCat Yayınları, İstanbul.
  • ODABAŞI Yavuz, OYMAN Mine (2005) Pazarlama İletişimi Yönetimi, MediaCat, İstanbul.
  • ÖZÜPEK Nejat (2005), Kurum İmajı Ve Sosyal Sorumluluk, Tablet Yayınları, Konya.
  • PELTEKOĞLU Filiz Balta (1997) Kurumsal İletişim Sürecinde İmajın Yeri, Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı:4, İstanbul.
  • PELTEKOĞLU Filiz Balta (2009) Halkla İlişkiler Nedir? Beta Yayınları, İstanbul.
  • RAPAİLLE Clotaire (2009) Kültür Kodu, İnsanların Alışveriş ve Yaşam Tarzlarını Anlayabilmek İçin Ustaca Bir Yol, FGP Yayıncılık, İstanbul.
  • SAYDAM Ali (2005) İletişimin Akıl Ve Gönül Penceresi, Rota Yayınları, İstanbul.
  • SHUTHERLAND Max, SYLVESTER Alice K. (2000) Reklam Ve Tüketici Zihni, Mediacat, İstanbul.
  • ŞENCAN Hüner (2005) Sosyal ve Davranışsal Ölçümlerde Güvenilirlik ve Geçerlilik (Reliability and Validity in Social and Behavioral Measurements), Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • ŞİMŞEK Sedat (2006) Reklam ve Geleneksel İmgeler, NKM, İstanbul.
  • TEK Ömer Baybars, ÖZGÜL Engin (2005) Modern Pazarlama Teknikleri, Birleşik Matbaacılık, İzmir.
  • TOLUNGÜÇ Ahmet (1999) Turizmde Tanıtma ve Reklam, MediaCat, Ankara.
  • TOSUN Nurhan Babür (2010) İletişim Temelli Marka Yönetimi, Beta Yayınları, İstanbul.
  • WELLS William, MORİARTY Sandra, MİTCHELL Nancy (2009), Advertising & IMC Principles & Practice, 9th Edition, Prentice Hall.
  • WİLLİAMS Judith (2000) Reklamların Dili, Reklamlarda Anlam ve İdeoloji, Ütopya Yayınevi, İstanbul.
  • YALÇINKAYA Gonca (2006) Ülke İmajı Ve Ülke İmajının Müşteri Tercihleri Üzerine Etkisi: Türkiye Değerlendirmesi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Uluslararası İşletmecilik Programı Yüksek Lisans Tezi, İzmir.
  • YILDIZ Nuran (2002) Türkiye’de Siyasetin Yeni Biçimi: Liderler, İmajlar ve Medya, Ankara, Phienix Yayınevi.
  • YÜZER Ali Fuat, AĞAOĞLU Enbiya, TATLIDİL Hüseyin, ÖZMEN Ahmet, ŞIKLAR Emel (2006) İstatistik, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
  • http://www.idlpirlanta.com/icerikg2.asp?id=530, IDL ( International Diamond Laboratory), Erişim Tarihi:18.12.2011
  • http://www.zenpirlanta.com/pirlanta-hakkinda, Zen Diamond, Erişim Tarihi:18.12.2011
  • www.tdk.gov.tr
  • www.pırlantamarka.com
  • www.youtube.com

Bir Ürün Olarak Pırlanta ve Pırlantanın Üniversite Çalışanlarınca Algılanan Ürün İmajı: Gümüşhane ve Necmettin Erbakan Üniversitesi Örneği

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 1, 85 - 117, 23.04.2017
https://doi.org/10.19145/gumuscomm.298681

Öz

Günümüzde ürünlerin, hizmetlerin ve
markaların değerini yükseltebilmek
, kalıcılığını korumak, itibarını
devam ettirebilmek için imaja dönük çalışmalar; ürünlerin,
hizmetlerin, markaların ve kurumların pazarlama iletişiminin önemli bir parçası
olmasını gerekli hale getirmiştir.
Özellikle reklamlar yoluyla ürünlere
yüklenen ve yeri geldiğinde bir hayat standardı haline gelebilen
,
ürünlere atfedilen kavramlar, anlamlar ve simgeler tüketiciler tarafından
fazlası ile önem görebilmektedir. Bu durum çoğu zaman ürün ve markanın da
ötesinde, zihinsel ve bilişsel alt yapıdan kaynaklanabilmektedir. İmaj, bu
yapıyı oluşturur ve kalıcılığına katkıda bulunur. Ürün imajı ise tüketicilerin
gerçek ya da potansiyel bir ürünü algılama yoludur. Bu doğrultuda ürün imajı
konusunun derinlemesine ele alındığı bu çalışma da pırlanta ürününün
tüketiciler üzerindeki imajı anlaşılmaya çalışılarak, oluşan ürün imajı algısı
ve boyutları ile yeni bir ölçek geliştirilmeye çalışılmıştır. Bu düşünce ile farklı
iki üniversiteden 169 tüketici
ile görüşülerek, kuramsal bakımdan
bir ayrım oluşturan faktörlerin anlaşılması sağlanmıştır. Literatüre bağlı
kalmaya çalışarak ürün imajını oluşturan faktörler soyut ve somut şeklinde iki
ana faktöre ayrılmıştır. İmaj denince akla daha yatkın olabilecek soyut
faktörlerin, katılımcılar tarafından pırlanta ürün imajı bağlamında geçerli olmadığı
ortaya çıkmıştır.  

Kaynakça

  • AKGÜL Aziz, ÇEVİK Osman (2005) İstatistiksel Analiz Teknikleri, SPSS’de İşletme Yönetimi Uygulamaları, Emek Ofset, Ankara.
  • ANHOLT Simon (2011) Yerlerin Markalaşması Kimlik, İmaj ve İtibar. Brandage Yayınları, İstanbul.
  • BAYÇU Sevil (2006) Mağaza Atmosferi Anadolu Üniversitesi Açık öğretim Yayını (Doç.Dr. F. Müge Arslan, Yrd. Doç. Dr. Sevil Bayçu) Editör: Mine Oyman 2006, Eskişehir.
  • BAKAN Ömer (2005) Kurumsal İmaj, Tablet Yayınları, Konya
  • BARNARD Malcolm (1995) Advertising: A Rhetorical Imperative, Chris Jenks (editör), Visual Culture, Routledge, London & New York.
  • BULDUKLU Yasin (2014) Kurumsal Vatandaşlığın Kurum İmajı Üzerindeki Etkisi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 17 (1) 1-20.
  • BULDUKLU Yasin (2015) İmaj Yönetimi Yaklaşımlar Taktikler Stratejiler, Konya: Literatürk.
  • GÜLLÜPUNAR Hasan (2010) Siyasal İletişim ve Aday İmajı, Eğitim Akademi, Konya.
  • GÜLSOY Tanses (1999) Reklam Terimleri Ve Kavramları Sözlüğü, Adam Yayınları, İstanbul.
  • GÜNAY Nazan (2008) Ürün Stratejileri, Küresel Pazarlama Yönetimi, Beta Yayınları, İstanbul.
  • KARALAR Rıdvan (2006) Tüketici Davranışları, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Yayınları, Editör Yazarlar; Prof. Dr. Rıdvan Karalar, Yrd. Doç. Dr. Gülfidan Barış, Yrd. Doç. Dr. Meltem N. Velioğlu, Eskişehir.
  • KOTLER Philip, ARMSTRONG Gary, SAUNDERS John, WONG Veronica (1999), Principles Of Marketing, Prentice Hall Europe, New Jersey.
  • KOTLER Philip, KELLER Kevin Lane (2006) Marketing Management, 12th Edition, Pearson Prentice Hall
  • ODABAŞI Yavuz, BARIŞ Gülfidan (2002)Tüketici Davranışı, MediaCat Yayınları, İstanbul.
  • ODABAŞI Yavuz, OYMAN Mine (2005) Pazarlama İletişimi Yönetimi, MediaCat, İstanbul.
  • ÖZÜPEK Nejat (2005), Kurum İmajı Ve Sosyal Sorumluluk, Tablet Yayınları, Konya.
  • PELTEKOĞLU Filiz Balta (1997) Kurumsal İletişim Sürecinde İmajın Yeri, Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı:4, İstanbul.
  • PELTEKOĞLU Filiz Balta (2009) Halkla İlişkiler Nedir? Beta Yayınları, İstanbul.
  • RAPAİLLE Clotaire (2009) Kültür Kodu, İnsanların Alışveriş ve Yaşam Tarzlarını Anlayabilmek İçin Ustaca Bir Yol, FGP Yayıncılık, İstanbul.
  • SAYDAM Ali (2005) İletişimin Akıl Ve Gönül Penceresi, Rota Yayınları, İstanbul.
  • SHUTHERLAND Max, SYLVESTER Alice K. (2000) Reklam Ve Tüketici Zihni, Mediacat, İstanbul.
  • ŞENCAN Hüner (2005) Sosyal ve Davranışsal Ölçümlerde Güvenilirlik ve Geçerlilik (Reliability and Validity in Social and Behavioral Measurements), Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • ŞİMŞEK Sedat (2006) Reklam ve Geleneksel İmgeler, NKM, İstanbul.
  • TEK Ömer Baybars, ÖZGÜL Engin (2005) Modern Pazarlama Teknikleri, Birleşik Matbaacılık, İzmir.
  • TOLUNGÜÇ Ahmet (1999) Turizmde Tanıtma ve Reklam, MediaCat, Ankara.
  • TOSUN Nurhan Babür (2010) İletişim Temelli Marka Yönetimi, Beta Yayınları, İstanbul.
  • WELLS William, MORİARTY Sandra, MİTCHELL Nancy (2009), Advertising & IMC Principles & Practice, 9th Edition, Prentice Hall.
  • WİLLİAMS Judith (2000) Reklamların Dili, Reklamlarda Anlam ve İdeoloji, Ütopya Yayınevi, İstanbul.
  • YALÇINKAYA Gonca (2006) Ülke İmajı Ve Ülke İmajının Müşteri Tercihleri Üzerine Etkisi: Türkiye Değerlendirmesi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Uluslararası İşletmecilik Programı Yüksek Lisans Tezi, İzmir.
  • YILDIZ Nuran (2002) Türkiye’de Siyasetin Yeni Biçimi: Liderler, İmajlar ve Medya, Ankara, Phienix Yayınevi.
  • YÜZER Ali Fuat, AĞAOĞLU Enbiya, TATLIDİL Hüseyin, ÖZMEN Ahmet, ŞIKLAR Emel (2006) İstatistik, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
  • http://www.idlpirlanta.com/icerikg2.asp?id=530, IDL ( International Diamond Laboratory), Erişim Tarihi:18.12.2011
  • http://www.zenpirlanta.com/pirlanta-hakkinda, Zen Diamond, Erişim Tarihi:18.12.2011
  • www.tdk.gov.tr
  • www.pırlantamarka.com
  • www.youtube.com
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Erkam Yarar

Nuri Paşa Özer

Yayımlanma Tarihi 23 Nisan 2017
Gönderilme Tarihi 17 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yarar, A. E., & Özer, N. P. (2017). Bir Ürün Olarak Pırlanta ve Pırlantanın Üniversite Çalışanlarınca Algılanan Ürün İmajı: Gümüşhane ve Necmettin Erbakan Üniversitesi Örneği. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5(1), 85-117. https://doi.org/10.19145/gumuscomm.298681
AMA Yarar AE, Özer NP. Bir Ürün Olarak Pırlanta ve Pırlantanın Üniversite Çalışanlarınca Algılanan Ürün İmajı: Gümüşhane ve Necmettin Erbakan Üniversitesi Örneği. e-gifder. Nisan 2017;5(1):85-117. doi:10.19145/gumuscomm.298681
Chicago Yarar, Ali Erkam, ve Nuri Paşa Özer. “Bir Ürün Olarak Pırlanta Ve Pırlantanın Üniversite Çalışanlarınca Algılanan Ürün İmajı: Gümüşhane Ve Necmettin Erbakan Üniversitesi Örneği”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 5, sy. 1 (Nisan 2017): 85-117. https://doi.org/10.19145/gumuscomm.298681.
EndNote Yarar AE, Özer NP (01 Nisan 2017) Bir Ürün Olarak Pırlanta ve Pırlantanın Üniversite Çalışanlarınca Algılanan Ürün İmajı: Gümüşhane ve Necmettin Erbakan Üniversitesi Örneği. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 5 1 85–117.
IEEE A. E. Yarar ve N. P. Özer, “Bir Ürün Olarak Pırlanta ve Pırlantanın Üniversite Çalışanlarınca Algılanan Ürün İmajı: Gümüşhane ve Necmettin Erbakan Üniversitesi Örneği”, e-gifder, c. 5, sy. 1, ss. 85–117, 2017, doi: 10.19145/gumuscomm.298681.
ISNAD Yarar, Ali Erkam - Özer, Nuri Paşa. “Bir Ürün Olarak Pırlanta Ve Pırlantanın Üniversite Çalışanlarınca Algılanan Ürün İmajı: Gümüşhane Ve Necmettin Erbakan Üniversitesi Örneği”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 5/1 (Nisan 2017), 85-117. https://doi.org/10.19145/gumuscomm.298681.
JAMA Yarar AE, Özer NP. Bir Ürün Olarak Pırlanta ve Pırlantanın Üniversite Çalışanlarınca Algılanan Ürün İmajı: Gümüşhane ve Necmettin Erbakan Üniversitesi Örneği. e-gifder. 2017;5:85–117.
MLA Yarar, Ali Erkam ve Nuri Paşa Özer. “Bir Ürün Olarak Pırlanta Ve Pırlantanın Üniversite Çalışanlarınca Algılanan Ürün İmajı: Gümüşhane Ve Necmettin Erbakan Üniversitesi Örneği”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, c. 5, sy. 1, 2017, ss. 85-117, doi:10.19145/gumuscomm.298681.
Vancouver Yarar AE, Özer NP. Bir Ürün Olarak Pırlanta ve Pırlantanın Üniversite Çalışanlarınca Algılanan Ürün İmajı: Gümüşhane ve Necmettin Erbakan Üniversitesi Örneği. e-gifder. 2017;5(1):85-117.