Today, studies on the image, in order to increase the
value of the products, services and brands, to maintain the permanence and it’s
reputation; it has become necessarry to have an important part of marketing
communications for products, services, brands and institutions. Especially,
attributed concepts, positioned to products and most of the time can become a
standard of living through advertises, importance can be seen by consumers with
more. This situation, often beyond the product and the brand, It can be caused
by mental and cognitive sub-structure. At this point, image is organizer
and contribute. Also product image is the way consumers perceive a real or
potential product. So, many behavior based on cultural or traditional roots,
customs, requirements and methods can even change. In this regard, product
image is the subject of this study is discussed in-depth, the image on consumers
of diamond products was studied to understand, it tried to uncover perceptions
and image size. With this opinion, 169 consumers from different two
universities were interviewed, understanding the factors that forming a product
image which two main factors are distinguished in intangible and tangible form.
The intangible factors, which may be more conceivable than the image, İt was
revealed by the participants that it was not valid in the context of the
diamond product image.
Günümüzde ürünlerin, hizmetlerin ve
markaların değerini yükseltebilmek, kalıcılığını korumak, itibarını
devam ettirebilmek için imaja dönük çalışmalar; ürünlerin,
hizmetlerin, markaların ve kurumların pazarlama iletişiminin önemli bir parçası
olmasını gerekli hale getirmiştir. Özellikle reklamlar yoluyla ürünlere
yüklenen ve yeri geldiğinde bir hayat standardı haline gelebilen,
ürünlere atfedilen kavramlar, anlamlar ve simgeler tüketiciler tarafından
fazlası ile önem görebilmektedir. Bu durum çoğu zaman ürün ve markanın da
ötesinde, zihinsel ve bilişsel alt yapıdan kaynaklanabilmektedir. İmaj, bu
yapıyı oluşturur ve kalıcılığına katkıda bulunur. Ürün imajı ise tüketicilerin
gerçek ya da potansiyel bir ürünü algılama yoludur. Bu doğrultuda ürün imajı
konusunun derinlemesine ele alındığı bu çalışma da pırlanta ürününün
tüketiciler üzerindeki imajı anlaşılmaya çalışılarak, oluşan ürün imajı algısı
ve boyutları ile yeni bir ölçek geliştirilmeye çalışılmıştır. Bu düşünce ile farklı
iki üniversiteden 169 tüketici ile görüşülerek, kuramsal bakımdan
bir ayrım oluşturan faktörlerin anlaşılması sağlanmıştır. Literatüre bağlı
kalmaya çalışarak ürün imajını oluşturan faktörler soyut ve somut şeklinde iki
ana faktöre ayrılmıştır. İmaj denince akla daha yatkın olabilecek soyut
faktörlerin, katılımcılar tarafından pırlanta ürün imajı bağlamında geçerli olmadığı
ortaya çıkmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Nisan 2017 |
Gönderilme Tarihi | 17 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 1 |