Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

AN ANALYSIS ON ADVERTISING APPEALS IN MAGAZINES: A CASE OF “ALL” MAGAZINE

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 2, 641 - 656, 29.09.2017
https://doi.org/10.19145/e-gifder.330355

Öz

The
use of emotional and rational appeals in advertising has increased as a result
of high competition among the brands. Since the companies try to increase the
brand awareness and to apply the creative message strategy, to use the
advertising appeals become important. However, the sector which the brands
operates in, is also important to decide which appeal needed to be used. The
aim of this study is to analyse the advertising appeals, the advertising
executions and advertising objectives used by different sectors in the magazines.
In regard to this aim, All magazine which had the highest circulation rate in
2016 is chosen and six volumes are selected through purposive sampling method.
Content analysis technique is used in order to analyse 264 advertisements. The
results indicates that rational appeals are preferred to use more than the
emotional appeals. Especially cosmetic and personal care products sector used
rational appeals in order to give information about the product or to persuade
the target audeince. However in the fashion sector, emotional appeals were preffered
in order to incerase the brand awaraness of the company.

Kaynakça

  • ALBERS-MILLER, Nancy D. ve ROYNE STAFFORD, Marla (1999). An International Analysis of Emotional and Rational Appeals in Services vs. Goods Advertising. Journal of Consumer Marketing, 16(1), 42-57. BATI, Uğur (2010). Reklamın Dili. Alfa Basım Dağıtım: İstanbul. DAVIES, Mark (1993). “Developing Combinations of Message Appeals for Campaign Management”. European Journal of Marketing, 27(1), 45-63. DREWNIANY, Bonnie L. ve JEWLER, A. Jerome (2013). Creative Strategy in Advertising. Cengage Learning. ELDEN, Müge ve BAKIR, Uğur (2010). Reklam Çekicilikleri: Cinsellik, Mizah ve Korku. İletişim Yayınları: İstanbul. FOWLES, Jib (1994). Advertising’s Fifteen Basic Appeals. Language Awareness, 6th ed. St. Martin’s Press, New York. GÖKÇE, Orhan. (2006). İçerik Analizi: Kuramsal ve Pratik Bilgiler, Siyasal Kitabevi: Ankara. GÜLCAN, Şener ve UZTUĞ, Ferruh. (2012). Şener, G., & Uztuğ, F. (2012). “Reklamda Cinsel Çekiciliklerin İletişim Etkisi ile Ahlaki Değerlendirmesine Yönelik Tutum Araştırması”. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. KOTLER, Philip. ve ARMSTRONG, Gary (2006). Principles of Marketing, 11th edition. Pearson Prentice Hall: United Kingdom. LANDA, Robin (2010). Graphic design solutions. Cengage Learning. LASKEY, Henry A., DAY, Ellen ve CRASK, Melvin R. (1989). “Typology of Main Message Strategies for Television Commercials”. Journal of Advertising, 18(1), 36-41. NEUENDORF, Kimberly A. (2016). The Content Analysis Guidebook. Sage Publication: New York. OKAY, Aydemir. (2009). Kurumsal Reklamcılık: Reklamdan Kurumsal Reklama Giden Yol. Derin Yayınları. REINARTZ, Werner ve SAFFERT, Peter. (2013). “Creativity in Advertising: When it Works and When It Doesn’t”. Harvard Business Review, 91(6), 106-111. SOHN, Steve H. (2009). “Body Image: Impacts of Media Channels on Men's and Women's Social Comparison Process and Testing of Involvement Measurement”. Atlantic Journal of Communication, 17(1), 19-35.

DERGİ REKLAMLARINDAKİ REKLAM ÇEKİCİLİKLERİNE YÖNELİK BİR İNCELEME: ALL DERGİSİ ÖRNEĞİ

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 2, 641 - 656, 29.09.2017
https://doi.org/10.19145/e-gifder.330355

Öz

Markalar
arası rekabetin artması sonucu, markalara ilişkin farkındalığın sağlanması ve reklamlarda
yer alan yaratıcı reklam stratejilerinin başarılı bir şekilde uygulanması için rasyonel
ve duygusal reklam çekiciliklerinin kullanımı önem kazanmıştır. Ancak, sunulan
hizmet/ ürünün özellikleri ve faaliyet gösterilen sektör reklam
çekiciliklerinden hangilerinin kullanılacağı üzerinde belirleyicidir. Bu
çalışmanın amacı dergi reklamlarında kullanılan reklam çekiciliklerini, reklam
uygulama çeşitlerini ve reklam amaçlarını sektör farklılıkları dikkate alınarak
incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda 2016 yılında en yüksek tirajı olan All
dergisinden amaçlı örneklem ile seçilen altı sayıdan toplam 264 reklam, içerik
analizi yöntemi ile incelenmiştir. Elde edilen sonuçlar rasyonel çekiciliklerin
daha çok kullanıldığını, özellikle kişisel bakım ürünleri, kozmetik ve parfüm
gibi ürün gruplarında bilgilendirme ve ikna etme amaçlı reklam çekiciliklerinin
kullanıldığını göstermektedir. Buna karşın moda sektöründe,  marka bilinilirliğinin sağlanması amacıyla
duygusal çekiciliklere yer verildiği görülmüştür.  

Kaynakça

  • ALBERS-MILLER, Nancy D. ve ROYNE STAFFORD, Marla (1999). An International Analysis of Emotional and Rational Appeals in Services vs. Goods Advertising. Journal of Consumer Marketing, 16(1), 42-57. BATI, Uğur (2010). Reklamın Dili. Alfa Basım Dağıtım: İstanbul. DAVIES, Mark (1993). “Developing Combinations of Message Appeals for Campaign Management”. European Journal of Marketing, 27(1), 45-63. DREWNIANY, Bonnie L. ve JEWLER, A. Jerome (2013). Creative Strategy in Advertising. Cengage Learning. ELDEN, Müge ve BAKIR, Uğur (2010). Reklam Çekicilikleri: Cinsellik, Mizah ve Korku. İletişim Yayınları: İstanbul. FOWLES, Jib (1994). Advertising’s Fifteen Basic Appeals. Language Awareness, 6th ed. St. Martin’s Press, New York. GÖKÇE, Orhan. (2006). İçerik Analizi: Kuramsal ve Pratik Bilgiler, Siyasal Kitabevi: Ankara. GÜLCAN, Şener ve UZTUĞ, Ferruh. (2012). Şener, G., & Uztuğ, F. (2012). “Reklamda Cinsel Çekiciliklerin İletişim Etkisi ile Ahlaki Değerlendirmesine Yönelik Tutum Araştırması”. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. KOTLER, Philip. ve ARMSTRONG, Gary (2006). Principles of Marketing, 11th edition. Pearson Prentice Hall: United Kingdom. LANDA, Robin (2010). Graphic design solutions. Cengage Learning. LASKEY, Henry A., DAY, Ellen ve CRASK, Melvin R. (1989). “Typology of Main Message Strategies for Television Commercials”. Journal of Advertising, 18(1), 36-41. NEUENDORF, Kimberly A. (2016). The Content Analysis Guidebook. Sage Publication: New York. OKAY, Aydemir. (2009). Kurumsal Reklamcılık: Reklamdan Kurumsal Reklama Giden Yol. Derin Yayınları. REINARTZ, Werner ve SAFFERT, Peter. (2013). “Creativity in Advertising: When it Works and When It Doesn’t”. Harvard Business Review, 91(6), 106-111. SOHN, Steve H. (2009). “Body Image: Impacts of Media Channels on Men's and Women's Social Comparison Process and Testing of Involvement Measurement”. Atlantic Journal of Communication, 17(1), 19-35.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Elif Eşiyok

Yayımlanma Tarihi 29 Eylül 2017
Gönderilme Tarihi 22 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Eşiyok, E. (2017). DERGİ REKLAMLARINDAKİ REKLAM ÇEKİCİLİKLERİNE YÖNELİK BİR İNCELEME: ALL DERGİSİ ÖRNEĞİ. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5(2), 641-656. https://doi.org/10.19145/e-gifder.330355
AMA Eşiyok E. DERGİ REKLAMLARINDAKİ REKLAM ÇEKİCİLİKLERİNE YÖNELİK BİR İNCELEME: ALL DERGİSİ ÖRNEĞİ. e-gifder. Eylül 2017;5(2):641-656. doi:10.19145/e-gifder.330355
Chicago Eşiyok, Elif. “DERGİ REKLAMLARINDAKİ REKLAM ÇEKİCİLİKLERİNE YÖNELİK BİR İNCELEME: ALL DERGİSİ ÖRNEĞİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 5, sy. 2 (Eylül 2017): 641-56. https://doi.org/10.19145/e-gifder.330355.
EndNote Eşiyok E (01 Eylül 2017) DERGİ REKLAMLARINDAKİ REKLAM ÇEKİCİLİKLERİNE YÖNELİK BİR İNCELEME: ALL DERGİSİ ÖRNEĞİ. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 5 2 641–656.
IEEE E. Eşiyok, “DERGİ REKLAMLARINDAKİ REKLAM ÇEKİCİLİKLERİNE YÖNELİK BİR İNCELEME: ALL DERGİSİ ÖRNEĞİ”, e-gifder, c. 5, sy. 2, ss. 641–656, 2017, doi: 10.19145/e-gifder.330355.
ISNAD Eşiyok, Elif. “DERGİ REKLAMLARINDAKİ REKLAM ÇEKİCİLİKLERİNE YÖNELİK BİR İNCELEME: ALL DERGİSİ ÖRNEĞİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 5/2 (Eylül 2017), 641-656. https://doi.org/10.19145/e-gifder.330355.
JAMA Eşiyok E. DERGİ REKLAMLARINDAKİ REKLAM ÇEKİCİLİKLERİNE YÖNELİK BİR İNCELEME: ALL DERGİSİ ÖRNEĞİ. e-gifder. 2017;5:641–656.
MLA Eşiyok, Elif. “DERGİ REKLAMLARINDAKİ REKLAM ÇEKİCİLİKLERİNE YÖNELİK BİR İNCELEME: ALL DERGİSİ ÖRNEĞİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, c. 5, sy. 2, 2017, ss. 641-56, doi:10.19145/e-gifder.330355.
Vancouver Eşiyok E. DERGİ REKLAMLARINDAKİ REKLAM ÇEKİCİLİKLERİNE YÖNELİK BİR İNCELEME: ALL DERGİSİ ÖRNEĞİ. e-gifder. 2017;5(2):641-56.