Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYA VE MAHREMİYETE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ: LEFKE AVRUPA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 2, 826 - 844, 29.09.2017
https://doi.org/10.19145/e-gifder.335454

Öz

Sosyal medya üzerinden
kişisel bilgi paylaşımı her geçen gün artmaktadır. Sosyal medya kullanıcıları Facebook
gibi sitelerdeki özel hayatın gizliliğini etkileyen uygulamalara çok dikkat
gösterirken, duygu ve düşüncelerini büyük arkadaş ağlarında deşifre
etmektedirler. Bu çalışmanın amacı
18-35
yaş aralığındaki gelişmekte olan yetişkinlerin sosyal medya ve
mahremiyete yönelik tutumlarını analiz
edebilmektir.
Araştırmada veri toplama yöntemi olarak anket
kullanılmış
ve Lefke
Avrupa Üniversitesi’ndeki 200 öğrenciye uygulanmıştır. Ankete katılan kişiler
seçkisiz örnekleme yöntemi ile seçilmiştir.
Araştırma sonuçları sosyal
medyada yapılan paylaşımlar ile gerçek hayattaki davranışların tutarsızlığını
ve özel hayatın ihlal edildiği yönündeki etkileri desteklemektedir

Kaynakça

  • BOYD, Danah and ELLISON, Nicole. (2007). “Social Network Sites: Definition, History, Andscholarship”, Journal of Computer Mediated Communication, 13(1), p. 210-230.
  • CESAR, Pablo and CHORIANOPOULOS, Konstantinos (2008). “The evolution of TV systems, content, and users toward interactivity”. Foundation and Trends in Human-Computer Interaction, 2(4), p. 279-373.
  • CORREA, Teresa; HINSLEY, Amber Willard; DE ZUNIGA, Homero Gil (2010). “Who ınteracts on the Web?: The Intersection of Users’ Personality and Social Media Use”. Computers in Human Behavior, 26.2: 247-253.
  • CANN, Alan; DIMITRIOU, Konstantia; HOOLEY, Tristram (2011) Social Media: A Guide for Researchers. London: Research Information Network. ERDOĞAN, İrfan (2012). Pozitivist Metodoloji ve Ötesi, Ankara: Erk Yayınları.
  • HALVERSON, Rich; KALLIO, Julie; HACKETT, Sarah & HALVERSON, Erica. (2016). Participatory Culture as a Model for How New Media Technologies Can Change Public Schools.
  • HAYTHORNTHWAITE, Caroline (2002). “Strong, Weak and Latent Ties and the Impact of New Media”. The Information Society, 18(5), p. 385-401. KAHRAMAN, Murat (2009). Rakamlarla Sosyal Medya ve 2009, http://www.muratkahraman.net/, Erişim Tarihi: 07.05.2017.
  • KAPLAN, Andreas M.; HAENLEIN, Michael (2010). “Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media”, Business Horizons, 53(1), p. 59-68. KIRSCHENBAUM, Alan (2004). “Generic Sources of Disaster Communities: A Social Network Approach, International”, Journal of Sociology and Social Policy, 24(10/11), 94-129.
  • KORKMAZ, İlhan (2013). “Facebook ve mahremiyet: Görmek ve gözetle (n) mek”. Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(5). s. 107-122.
  • MUNTINGA, Daniël G.; MOORMAN, Marjolein; SMIT, Edith G. (20110). “Introducing COBRAs: Exploring Motivations for Brand-Related Social Media Use”, International Journal of Advertising, 30(1), p.13-46.
  • Türk Dil Kurumu (2017). İnternet. http://www.tdk.gov.tr/, Erişim Tarihi: 17.06.2017
  • SAYIMER, İdil (2008) Sanal Ortamda Halkla İlişkiler, İstanbul: Beta Yayınları.
  • TSAY-VOGEL, Mina; SHANAHAN, James; SIGNORIELLI, Nancy (2016). “Social media cultivating perceptions of privacy: A 5-year analysis of privacy attitudes and self-disclosure behaviors among Facebook users”, New Media & Society, 1461444816660731, p. 1-21.
  • ÜNEY, Hürriyet. Sosyal Medyanın Faydaları ve Zararları, http://www.hurriyet.com.tr/sosyal-medyanin-faydalari-ve-zararlari-40194571 Erişim Tarihi : 06.06.2017 YANG, Kenneth CC; PULIDO, Amanda; YOWEI, K. A. N. G. (2016). “Exploring the Relationship between Privacy Concerns and Social Media Use among College Students: A Communication Privacy Management Perspective”, Intercultural Communication Studies, 25(2).
  • VURAL, Z.; BAT, Mikail (2010). "Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma". Journal of Yasar University, 5(20), s. 3348-3382.

VIEWS OF COLLEGE STUDENTS TOWARDS SOCIAL MEDIA AND PRIVACY: THE CASE OF EUROPEAN UNIVERSITY OF LEFKE

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 2, 826 - 844, 29.09.2017
https://doi.org/10.19145/e-gifder.335454

Öz

Personal
information sharing via social media is increasing day by day.
Social
media users are deciphering their emotions and thoughts on their large friend
network while paying close attention to applications that affect the privacy of
private lives such as Facebook. The aim of this study is to analyze the
attitudes of the emerging adults aged 18-35 to social media and privacy.
In this study, a questionnaire is used
as the data collection method and 200 students from European University of
Lefke are applied. Those who participate to the survey are selected by random
sampling method.
The results of the research support the
inconsistencies in the actual social behavior and the effects of violations of
private life.

Kaynakça

  • BOYD, Danah and ELLISON, Nicole. (2007). “Social Network Sites: Definition, History, Andscholarship”, Journal of Computer Mediated Communication, 13(1), p. 210-230.
  • CESAR, Pablo and CHORIANOPOULOS, Konstantinos (2008). “The evolution of TV systems, content, and users toward interactivity”. Foundation and Trends in Human-Computer Interaction, 2(4), p. 279-373.
  • CORREA, Teresa; HINSLEY, Amber Willard; DE ZUNIGA, Homero Gil (2010). “Who ınteracts on the Web?: The Intersection of Users’ Personality and Social Media Use”. Computers in Human Behavior, 26.2: 247-253.
  • CANN, Alan; DIMITRIOU, Konstantia; HOOLEY, Tristram (2011) Social Media: A Guide for Researchers. London: Research Information Network. ERDOĞAN, İrfan (2012). Pozitivist Metodoloji ve Ötesi, Ankara: Erk Yayınları.
  • HALVERSON, Rich; KALLIO, Julie; HACKETT, Sarah & HALVERSON, Erica. (2016). Participatory Culture as a Model for How New Media Technologies Can Change Public Schools.
  • HAYTHORNTHWAITE, Caroline (2002). “Strong, Weak and Latent Ties and the Impact of New Media”. The Information Society, 18(5), p. 385-401. KAHRAMAN, Murat (2009). Rakamlarla Sosyal Medya ve 2009, http://www.muratkahraman.net/, Erişim Tarihi: 07.05.2017.
  • KAPLAN, Andreas M.; HAENLEIN, Michael (2010). “Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media”, Business Horizons, 53(1), p. 59-68. KIRSCHENBAUM, Alan (2004). “Generic Sources of Disaster Communities: A Social Network Approach, International”, Journal of Sociology and Social Policy, 24(10/11), 94-129.
  • KORKMAZ, İlhan (2013). “Facebook ve mahremiyet: Görmek ve gözetle (n) mek”. Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(5). s. 107-122.
  • MUNTINGA, Daniël G.; MOORMAN, Marjolein; SMIT, Edith G. (20110). “Introducing COBRAs: Exploring Motivations for Brand-Related Social Media Use”, International Journal of Advertising, 30(1), p.13-46.
  • Türk Dil Kurumu (2017). İnternet. http://www.tdk.gov.tr/, Erişim Tarihi: 17.06.2017
  • SAYIMER, İdil (2008) Sanal Ortamda Halkla İlişkiler, İstanbul: Beta Yayınları.
  • TSAY-VOGEL, Mina; SHANAHAN, James; SIGNORIELLI, Nancy (2016). “Social media cultivating perceptions of privacy: A 5-year analysis of privacy attitudes and self-disclosure behaviors among Facebook users”, New Media & Society, 1461444816660731, p. 1-21.
  • ÜNEY, Hürriyet. Sosyal Medyanın Faydaları ve Zararları, http://www.hurriyet.com.tr/sosyal-medyanin-faydalari-ve-zararlari-40194571 Erişim Tarihi : 06.06.2017 YANG, Kenneth CC; PULIDO, Amanda; YOWEI, K. A. N. G. (2016). “Exploring the Relationship between Privacy Concerns and Social Media Use among College Students: A Communication Privacy Management Perspective”, Intercultural Communication Studies, 25(2).
  • VURAL, Z.; BAT, Mikail (2010). "Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma". Journal of Yasar University, 5(20), s. 3348-3382.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Birgül Taşdelen

İbrahim Çataldaş

Yayımlanma Tarihi 29 Eylül 2017
Gönderilme Tarihi 21 Ağustos 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Taşdelen, B., & Çataldaş, İ. (2017). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYA VE MAHREMİYETE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ: LEFKE AVRUPA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5(2), 826-844. https://doi.org/10.19145/e-gifder.335454
AMA Taşdelen B, Çataldaş İ. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYA VE MAHREMİYETE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ: LEFKE AVRUPA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. e-gifder. Eylül 2017;5(2):826-844. doi:10.19145/e-gifder.335454
Chicago Taşdelen, Birgül, ve İbrahim Çataldaş. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYA VE MAHREMİYETE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ: LEFKE AVRUPA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 5, sy. 2 (Eylül 2017): 826-44. https://doi.org/10.19145/e-gifder.335454.
EndNote Taşdelen B, Çataldaş İ (01 Eylül 2017) ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYA VE MAHREMİYETE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ: LEFKE AVRUPA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 5 2 826–844.
IEEE B. Taşdelen ve İ. Çataldaş, “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYA VE MAHREMİYETE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ: LEFKE AVRUPA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”, e-gifder, c. 5, sy. 2, ss. 826–844, 2017, doi: 10.19145/e-gifder.335454.
ISNAD Taşdelen, Birgül - Çataldaş, İbrahim. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYA VE MAHREMİYETE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ: LEFKE AVRUPA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 5/2 (Eylül 2017), 826-844. https://doi.org/10.19145/e-gifder.335454.
JAMA Taşdelen B, Çataldaş İ. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYA VE MAHREMİYETE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ: LEFKE AVRUPA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. e-gifder. 2017;5:826–844.
MLA Taşdelen, Birgül ve İbrahim Çataldaş. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYA VE MAHREMİYETE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ: LEFKE AVRUPA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, c. 5, sy. 2, 2017, ss. 826-44, doi:10.19145/e-gifder.335454.
Vancouver Taşdelen B, Çataldaş İ. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYA VE MAHREMİYETE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ: LEFKE AVRUPA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. e-gifder. 2017;5(2):826-44.