Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TERROR PROPAGANDA ON SOCIAL MEDIA: DEAS

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 2, 726 - 752, 29.09.2017
https://doi.org/10.19145/e-gifder.335505

Öz

As Le Bon states, "Replacing people's conscious actions with
unconscious movements is the main weakness of our age". These unconscious
actions caused the increcement of radical views by making people sympathizers
of terrorist organizations. Today terrorist organizations are conducting
planned and systematic propaganda with the intention of reaching their goals.
Since the supervision mechanisms are insufficient and the control is difficult,
thanks to social networks, which show active growth every each day, the
organizations find opportunity for effective propaganda. This study aims to
explain the social media propaganda-as a new tendency, by the example of DEAŞ,
while trying to understand the propaganda activities from a historical point of
view. By analyzing the social media strategies of this organization, their aims
and purposes are revealed through the channels they use. With this work a set
of suggestions are offered by interpreting the social reflection of
terror-based propagandas which are conducted via social media; the current
condition, the Turkey-specific tackling; the precautions taken and legal
arrangements.

Kaynakça

  • HERMAN, Edward S. ve CHOMSKY, Noam (2012). Rızanın İmalatı: Kitle Medyasının Ekonomi Politiği, İstanbul: BGST Yayınları. HOFFMAN, Adam (2017). "The Islamic State’s Use of Social Media: Terrorism’s Siren Song in the Digital Age", Yoram Schweitzer and Omer Einav, The Islamic State: How Viable Is It?, Ramat Aviv: INSS, s.99-105. HONEOFFICE (2017). "How Socıal Medıa Is Used To Encourage Travel To Syrıa And Iraq Brıefıng Note For Schools", https://goo.gl/wk4Prv, Erişim Tarihi: 27.05.2017. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI (2017) Türkiye'nin DEAŞ ile Mücadelesi, Ankara: Bakanlık Yayını JOWETT, G.S. ve O’DONNEL V. (2012). Propaganda and Persuasion, California: Sage Publications. JOWETT, Garth S. ve O'DONNELL, Victoria (2011). Propaganda and Persuasion, United States Of America:Sage Publictions. KARAARSLAN, Abdulkadir (2014). "İfade Özgürlüğü Bağlamında Terör Propagandasının Yasaklanması Sorunu", Uyuşmazlık Mahkemesi Dergisi, 4, s.311-349. KAYABALI, İsmail ve ARSLANOĞLU, Cemender (1983). Propagandanın Sosyo-Psikolojik Temelleri, Ankara. KER, Müjde (1998). "Halkla İlişkiler ve Propaganda İlişkisi", İstanbul Üniversitesi İletişim FakültesiDergisi, 8, s.265-284. KESKİNKAYA, Esma (2015). Irak ve Şam İslam Devleti'nin Yeni Medya Kullanımı, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara. KOÇ, Serhat (2013). "Hukuksal Bağlamda Sosyal Medya Analizi ve Kıyaslamalı Mevzuat Önerileri", İstanbul Bilgi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul. KÖSEOĞLU, Yakup ve AL, Hamza (2013)."Bir Siyasal Propaganda Aracı Olarak Sosyal Medya", Akademik İncelemeler Dergisi, 8 (3), s.103-125. LASSWELL, D. Harold (1938). Propaganda Technique World War, New York: Peter Smith. LERMAN, Kristina (2007). "Social Information Processing in News Aggregation",IEEE Internet Computing, 11 (6), S.16-28. MEVZUAT BİLGİ SİSTEMİ (2017). "3713 sayılı Terörle Mücadele Kanunun", http://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.3713.pdf Erişim Tarihi: 01.03.2017.

SOSYAL MEDYADA TERÖR PROPAGANDASI: DEAŞ ÖRNEĞİ

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 2, 726 - 752, 29.09.2017
https://doi.org/10.19145/e-gifder.335505

Öz

Le Bon'un da ifade ettiği gibi "Toplumların şuursuz
hareketlerinin, kişilerin şuurlu faaliyetleri yerine geçmesi çağımızın başlıca
zaaflarındandır". Bu şuursuz eylemler, kişileri terör örgütlerinin
sempatizanı yaparak radikal görüşlerin artmasına neden olmuştur. Günümüzde
terör örgütleri amaçlarına ulaşmak maksadıyla planlı ve sistematik bir şekilde
propaganda faaliyetleri yürütmektedirler. Kontrol altında tutmanın zor olduğu,
denetim mekanizmalarının yetersiz kaldığı ve her geçen gün etkin bir büyüme
gösteren sosyal ağlar sayesinde bu örgütler etkili propaganda imkanı
yakalamaktadırlar. Bu çalışma, propaganda faaliyetlerini tarihsel bakış
açısıyla anlamaya çalışırken yeni bir eğilim olan sosyal medya propagandasını
DEAŞ örneği üzerinden açıklamayı hedeflemektedir. Bu terör örgütünün sosyal
medya stratejileri analiz edilerek kullandığı mecralar ile hedef ve amaçları
ortaya konulmuştur. Çalışma ile sosyal medya üzerinden gerçekleştirilen terör
amaçlı propaganda faaliyetlerinin toplumsal yansımaları, mevcut durum, Türkiye
özelinde yürütülen mücadele, alınan önlemler ve hukuki düzenlemeler
yorumlanarak birtakım öneriler dizisi sunulmaktadır.

Kaynakça

  • HERMAN, Edward S. ve CHOMSKY, Noam (2012). Rızanın İmalatı: Kitle Medyasının Ekonomi Politiği, İstanbul: BGST Yayınları. HOFFMAN, Adam (2017). "The Islamic State’s Use of Social Media: Terrorism’s Siren Song in the Digital Age", Yoram Schweitzer and Omer Einav, The Islamic State: How Viable Is It?, Ramat Aviv: INSS, s.99-105. HONEOFFICE (2017). "How Socıal Medıa Is Used To Encourage Travel To Syrıa And Iraq Brıefıng Note For Schools", https://goo.gl/wk4Prv, Erişim Tarihi: 27.05.2017. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI (2017) Türkiye'nin DEAŞ ile Mücadelesi, Ankara: Bakanlık Yayını JOWETT, G.S. ve O’DONNEL V. (2012). Propaganda and Persuasion, California: Sage Publications. JOWETT, Garth S. ve O'DONNELL, Victoria (2011). Propaganda and Persuasion, United States Of America:Sage Publictions. KARAARSLAN, Abdulkadir (2014). "İfade Özgürlüğü Bağlamında Terör Propagandasının Yasaklanması Sorunu", Uyuşmazlık Mahkemesi Dergisi, 4, s.311-349. KAYABALI, İsmail ve ARSLANOĞLU, Cemender (1983). Propagandanın Sosyo-Psikolojik Temelleri, Ankara. KER, Müjde (1998). "Halkla İlişkiler ve Propaganda İlişkisi", İstanbul Üniversitesi İletişim FakültesiDergisi, 8, s.265-284. KESKİNKAYA, Esma (2015). Irak ve Şam İslam Devleti'nin Yeni Medya Kullanımı, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara. KOÇ, Serhat (2013). "Hukuksal Bağlamda Sosyal Medya Analizi ve Kıyaslamalı Mevzuat Önerileri", İstanbul Bilgi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul. KÖSEOĞLU, Yakup ve AL, Hamza (2013)."Bir Siyasal Propaganda Aracı Olarak Sosyal Medya", Akademik İncelemeler Dergisi, 8 (3), s.103-125. LASSWELL, D. Harold (1938). Propaganda Technique World War, New York: Peter Smith. LERMAN, Kristina (2007). "Social Information Processing in News Aggregation",IEEE Internet Computing, 11 (6), S.16-28. MEVZUAT BİLGİ SİSTEMİ (2017). "3713 sayılı Terörle Mücadele Kanunun", http://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.3713.pdf Erişim Tarihi: 01.03.2017.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erdem Taşdemir

Yayımlanma Tarihi 29 Eylül 2017
Gönderilme Tarihi 21 Ağustos 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Taşdemir, E. (2017). SOSYAL MEDYADA TERÖR PROPAGANDASI: DEAŞ ÖRNEĞİ. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5(2), 726-752. https://doi.org/10.19145/e-gifder.335505
AMA Taşdemir E. SOSYAL MEDYADA TERÖR PROPAGANDASI: DEAŞ ÖRNEĞİ. e-gifder. Eylül 2017;5(2):726-752. doi:10.19145/e-gifder.335505
Chicago Taşdemir, Erdem. “SOSYAL MEDYADA TERÖR PROPAGANDASI: DEAŞ ÖRNEĞİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 5, sy. 2 (Eylül 2017): 726-52. https://doi.org/10.19145/e-gifder.335505.
EndNote Taşdemir E (01 Eylül 2017) SOSYAL MEDYADA TERÖR PROPAGANDASI: DEAŞ ÖRNEĞİ. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 5 2 726–752.
IEEE E. Taşdemir, “SOSYAL MEDYADA TERÖR PROPAGANDASI: DEAŞ ÖRNEĞİ”, e-gifder, c. 5, sy. 2, ss. 726–752, 2017, doi: 10.19145/e-gifder.335505.
ISNAD Taşdemir, Erdem. “SOSYAL MEDYADA TERÖR PROPAGANDASI: DEAŞ ÖRNEĞİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 5/2 (Eylül 2017), 726-752. https://doi.org/10.19145/e-gifder.335505.
JAMA Taşdemir E. SOSYAL MEDYADA TERÖR PROPAGANDASI: DEAŞ ÖRNEĞİ. e-gifder. 2017;5:726–752.
MLA Taşdemir, Erdem. “SOSYAL MEDYADA TERÖR PROPAGANDASI: DEAŞ ÖRNEĞİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, c. 5, sy. 2, 2017, ss. 726-52, doi:10.19145/e-gifder.335505.
Vancouver Taşdemir E. SOSYAL MEDYADA TERÖR PROPAGANDASI: DEAŞ ÖRNEĞİ. e-gifder. 2017;5(2):726-52.