The concept of brand city has become
popular and concerned issue in recent years for city managers and academics as
a key issue. A brand city is seen as one of the most important consequences of
the city be coming well-living place and increasing welfare of it'sin habitants.
In city branding process, the importance of communication studies are undeniable.
Promotion activities are part of these communication studies. City
administrators (Governors, Mayors, District Governors) are engaged in many activities
topromote their cities. Promotional films are the most important of these activies.
Almost every city or district has at leastone promotional film and these promotional
films generally offer various snap shot stop people about the historical, cultural
and natural beauty of the cities. In this way it is trying to make positive contribution
to the brand image of the city. Even though these films are published both in
the traditional media and in the social media, there is not enough information about
how cities are promoted by these films and how they contribute to the promotion
of cities. This study aim storeveal how
the viewer reactions of the city promotion films affect the brand image of the city.
Survey technique has bee nused in this work which is of great importance because
it is one of ther are studies performed in this area. The data obtained across Turkey
via online data collection technique and it analysed by frequency factor and regression
analysis. As a result of the analyzes made,
the effects of the audience reaction factors of city promotion films on
qualitative and competitive brand image of the city are revealed. According to reached
results the city promotion film’s viwer responses effects to city brands image via
alienation and empathy factors.
Son yıllarda popüler hale gelen marka kent kavramı, şehir
yöneticilerinin ve akademisyenlerin üzerine en fazla kafa yordukları konulardan
birisidir. Marka kent olgusu şehirlerin yaşanabilir yer haline gelmesinin ve kent
sakinlerinin refah düzeyinin artmasının en önemli sonuçlarından birisi olarak
görülmektedir. Şehirlerin markalaşma sürecinde iletişim çalışmalarının önemi
yadsınamaz. Bu iletişim faaliyetlerinden birisi de tanıtım çalışmalarıdır.
Şehir yöneticileri (Valiler, Belediye Başkanları, Kaymakamlar), şehirlerini
tanıtabilmek amacıyla birçok faaliyet gerçekleştirmektedirler. Bunlardan en
önemlisi de tanıtım filmleridir. Hemen hemen her şehrin veya ilçenin en az bir
tanıtım filmi bulunmakta ve bu tanıtım filmleri genel itibariyle şehirlerin
tarihi, kültürel, doğal güzellikleri hakkında insanlara çeşitli enstantaneler
sunmaktadır. Böylece şehirlerin marka kent imajına olumlu katkıda bulunmaya
çalışmaktadırlar. Birçok şehirde şehir tanıtım filmleri çekilmesine ve bu
çalışmaların gerek geleneksel medyada gerekse sosyal medyada yayınlanmasına
rağmen şehirlerin tanıtımına nasıl bir katkıda bulunduğu ile ilgili yeterli
bilgi bulunmamaktadır. Bu çalışma şehir
tanıtım filmlerinin izleyici tepkilerinin marka kent imajına nasıl bir etkide
bulunduğunu ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu alanda yapılan ender
çalışmalardan birisi olması nedeniyle büyük önem arz eden bu araştırmada anket
(survey) tekniği kullanılmıştır. Türkiye genelinde online veri toplama
tekniğiyle gerçekleştirilen bu çalışmada elde edilen datalar frekans, faktör,
regrasyon analizlerine tabi tutulmuştur. Gerçekleştirilen analizler sonucunda
şehir tanıtım filmleri izleyici tepkileri faktörlerinin niteliksel ve
rekabetsel marka kent imajına etkisi ortaya konmuştur. Elde edilen sonuçlara
göre tanıtım filmleri izleyici tepkisi faktörleri marka kent imajını
yabancılaşma ve empati faktörleri üzerinden etkilemektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 1 |