Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

PANDEMIC EFFECT: A CONSIDERATION ON THE SHORT FILM FESTIVALS AND THEIR TRANSFORMATION

Yıl 2020, Cilt: 8 Sayı: 2, 1234 - 1261, 30.09.2020
https://doi.org/10.19145/e-gifder.726811

Öz

Spreading from Wuhan to all the provinces of the People's Republic of China and from there to other countries of the world, Coronavirus affected the whole world and disrupted social life, while also bringing about certain necessary changes and transformations in all areas. The necessity of keeping the social distance and the people going into the isolation in their homes led to the shift of many communications and activities in the public domain to digital platforms. One of the fields of activity directed towards digital platforms is short film festivals, which are accepted as one of the most important branches of the cinema industry. This period of pandemic threatening our social lives caused by Covid-19 virus has also seriously affected short film festivals held regularly throughout the year. This study focuses on the effect of pandemic proccess which spread all over the world with Coronavirus’ impact to the film festivals. The starting point of the study is that the national and international film festivals change their specifications with the impact of pandemic process, carrying the festivals to digital platforms and due to pandemic, paying less attention to technical details which constitutes an important dimension of the film production process, and making the content stand out. In this context, after examining the features of the film festivals and the missions they have undertaken in the cinema sector, the application conditions of the festivals were categorized as pre- and post-pandemic festivals, and the changes in the application conditions were determined by content analysis. The data obtained as a result of the study were evaluated and it was determined that the festivals underwent a serious transformation in form and content with the effect of pandemic.

Kaynakça

  • AKBANK SANAT; (2020). www.akbanksanat.com/kisa-film-festivali/16-akbank- kisa-film-festivali, Erişim Tarihi: 4 Nisan 2020.
  • AKMEŞE, Eşref (2017). Evrensel Bir Simgenin Sıradışı Öyküsü: Chevolution, (Editörler), Huriye Kuruoğlu ve Alev Fatoş Parsa. Belgesel Filmde Zamanın Ruhu: Belgesel Filmde Değişen Anlam ve Anlatım, Ankara: Detay Yayıncılık, s. 117-137.
  • BEYKOZ BELEDİYESİ; (2020). https://www.beykoz.bel.tr/icerik/detay/beykoz- evde-kisa-film-yarismasi-basliyor/1/n148, Erişim Tarihi: 4 Nisan 2020.
  • ÇAKAR BİKİÇ, Nagihan (2018). Türkiye’de Belgesel Film Festivalleri: Filmler, Seçimler, Etkenler, İstanbul: Doruk Yayınları.
  • DİJK, Jan Van (2012). Ağ Toplumu, (çev. Özlem Sakin), İstanbul: Kafka Kitap.
  • EV YAPIMI KISA FİLM FESTİVALİ; (2020). https://medium.com/evyapimikisafilmyarismasi/kolektif-iyileşme-sürecinde- hayallerimizi-canlandıracak-genç-sinemacılara-açık-çağrımızdır- 2aeac7a27820, Erişim Tarihi: 9 Nisan 2020.
  • FİYAB (2020); “İşlik”, http://www.fiyabisligi.com/islik/, Erişim Tarihi: 9 Nisan 2020.
  • İŞÇİ FİLMLERİ FESTİVALİ; (2020). https://t24.com.tr/haber/15-uluslararasi-isci- filmleri-festivali-evde-kalamayanlara-temasiyla-internet-uzerinden- gerceklesecek,869696, Erişim Tarihi: 4 Nisan 2020.
  • İŞÇİ FİLMLERİ FESTİVALİ; (2020). www.iff.org.tr, Erişim Tarihi: 4 Nisan 2020
  • KISA FİLM; (2020). http://www.kisafilm.com, Erişim Tarihi: 30 Mart 2020.
  • KISADAN KISA FİLM FESTİVALİ; (2020). www.kisadankisa.com, Erişim Tarihi: 2 Nisan 2020.
  • ÖCAL, Lale Han (2013). Film Festivalleri ve Anlatı, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlamamış Doktora Tezi, İstanbul.
  • ROFİFE FİLM FESTİVALİ; (2020). www.rofife.org/tr/, Erişim Tarihi: 10 Nisan 2020.
  • SAĞLIK BAKANLIĞI; (2020). www.saglikbakanligi.gov.tr, Erişim Tarihi: 4 Nisan 2020
  • STRINGER, Julian (2001). Global Cities and the International Film Festival Economy, (Editörler) Mark Shiel ve Tony Fitzmaurice. Cinema and the City: Film and Urban Societies in a Global Context, Oxford: Blackwell.
  • YILDIRIM, Ali; ŞİMŞEK, Hasan (2006). S Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.

PANDEMİ ETKİSİ: KISA FİLM FESTİVALLERİ VE YAŞANAN DÖNÜŞÜM ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME

Yıl 2020, Cilt: 8 Sayı: 2, 1234 - 1261, 30.09.2020
https://doi.org/10.19145/e-gifder.726811

Öz

Wuhan’dan Çin Halk Cumhuriyeti’nin bütün eyaletlerine ve oradan da diğer dünya ülkelerine yayılan Coronavirüs tüm dünyayı etkisi altına aldığı ve sosyal hayatı sekteye uğrattığı gibi bütün alanlarda da zorunlu bir takım değişim ve dönüşümleri beraberinde getirmiştir. Sosyal mesafenin korunma gerekliliği ve insanların yalıtım sürecine girerek evlerine kapanması kamusal alanda gerçekleştirilen birçok faaliyetin dijital platformlara taşınmasına yol açtı. Dijital platformlara yönelen faaliyet alanlarından biri de sinema sektörü için önemli organizasyonlardan biri olarak kabul edilen kısa film festivalleridir. Covid-19 virüsünün yol açtığı pandemi sürecinin sosyal hayatı tehdit etmesi yıl boyunca düzenli olarak yapılan kısa film festivallerini de etkilemiştir. Bu çalışma, Coronavirüsün etkisiyle tüm dünyaya yayılan pandemi sürecinin film festivalleri üzerindeki etkisine odaklanmaktadır. Film festivallerinin pandemi sürecinden etkilenerek şartnamelerinde değişikliğe gitmeleri, festivalleri dijital platformlara taşımaları ve film üretim sürecinin önemli bir boyutunu oluşturan teknik detayları pandeminin getirdiği zorunluluklar nedeniyle daha az önemseyerek içeriği ön plana çıkarmaları çalışmanın çıkış noktasını oluşturmaktadır. Bu bağlamda film festivallerinin özellikleri ve sinema sektöründe üstlendikleri misyon ele alındıktan sonra, festivallere ait başvuru koşulları pandemi öncesi ve sonrası festivaller şeklinde kategorize edilerek başvuru koşullarında yapılan değişiklikler içerik analizi ile tespit edilmiştir. Çalışma sonucunda elde edilen veriler değerlendirilmiş, festivallerin pandemi etkisiyle biçim ve içerik açısından ciddi bir dönüşüme uğradığı tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • AKBANK SANAT; (2020). www.akbanksanat.com/kisa-film-festivali/16-akbank- kisa-film-festivali, Erişim Tarihi: 4 Nisan 2020.
  • AKMEŞE, Eşref (2017). Evrensel Bir Simgenin Sıradışı Öyküsü: Chevolution, (Editörler), Huriye Kuruoğlu ve Alev Fatoş Parsa. Belgesel Filmde Zamanın Ruhu: Belgesel Filmde Değişen Anlam ve Anlatım, Ankara: Detay Yayıncılık, s. 117-137.
  • BEYKOZ BELEDİYESİ; (2020). https://www.beykoz.bel.tr/icerik/detay/beykoz- evde-kisa-film-yarismasi-basliyor/1/n148, Erişim Tarihi: 4 Nisan 2020.
  • ÇAKAR BİKİÇ, Nagihan (2018). Türkiye’de Belgesel Film Festivalleri: Filmler, Seçimler, Etkenler, İstanbul: Doruk Yayınları.
  • DİJK, Jan Van (2012). Ağ Toplumu, (çev. Özlem Sakin), İstanbul: Kafka Kitap.
  • EV YAPIMI KISA FİLM FESTİVALİ; (2020). https://medium.com/evyapimikisafilmyarismasi/kolektif-iyileşme-sürecinde- hayallerimizi-canlandıracak-genç-sinemacılara-açık-çağrımızdır- 2aeac7a27820, Erişim Tarihi: 9 Nisan 2020.
  • FİYAB (2020); “İşlik”, http://www.fiyabisligi.com/islik/, Erişim Tarihi: 9 Nisan 2020.
  • İŞÇİ FİLMLERİ FESTİVALİ; (2020). https://t24.com.tr/haber/15-uluslararasi-isci- filmleri-festivali-evde-kalamayanlara-temasiyla-internet-uzerinden- gerceklesecek,869696, Erişim Tarihi: 4 Nisan 2020.
  • İŞÇİ FİLMLERİ FESTİVALİ; (2020). www.iff.org.tr, Erişim Tarihi: 4 Nisan 2020
  • KISA FİLM; (2020). http://www.kisafilm.com, Erişim Tarihi: 30 Mart 2020.
  • KISADAN KISA FİLM FESTİVALİ; (2020). www.kisadankisa.com, Erişim Tarihi: 2 Nisan 2020.
  • ÖCAL, Lale Han (2013). Film Festivalleri ve Anlatı, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlamamış Doktora Tezi, İstanbul.
  • ROFİFE FİLM FESTİVALİ; (2020). www.rofife.org/tr/, Erişim Tarihi: 10 Nisan 2020.
  • SAĞLIK BAKANLIĞI; (2020). www.saglikbakanligi.gov.tr, Erişim Tarihi: 4 Nisan 2020
  • STRINGER, Julian (2001). Global Cities and the International Film Festival Economy, (Editörler) Mark Shiel ve Tony Fitzmaurice. Cinema and the City: Film and Urban Societies in a Global Context, Oxford: Blackwell.
  • YILDIRIM, Ali; ŞİMŞEK, Hasan (2006). S Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nagihan Çakar Bikiç 0000-0001-7023-0504

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2020
Gönderilme Tarihi 25 Nisan 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çakar Bikiç, N. (2020). PANDEMİ ETKİSİ: KISA FİLM FESTİVALLERİ VE YAŞANAN DÖNÜŞÜM ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 8(2), 1234-1261. https://doi.org/10.19145/e-gifder.726811
AMA Çakar Bikiç N. PANDEMİ ETKİSİ: KISA FİLM FESTİVALLERİ VE YAŞANAN DÖNÜŞÜM ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. e-gifder. Eylül 2020;8(2):1234-1261. doi:10.19145/e-gifder.726811
Chicago Çakar Bikiç, Nagihan. “PANDEMİ ETKİSİ: KISA FİLM FESTİVALLERİ VE YAŞANAN DÖNÜŞÜM ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 8, sy. 2 (Eylül 2020): 1234-61. https://doi.org/10.19145/e-gifder.726811.
EndNote Çakar Bikiç N (01 Eylül 2020) PANDEMİ ETKİSİ: KISA FİLM FESTİVALLERİ VE YAŞANAN DÖNÜŞÜM ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 8 2 1234–1261.
IEEE N. Çakar Bikiç, “PANDEMİ ETKİSİ: KISA FİLM FESTİVALLERİ VE YAŞANAN DÖNÜŞÜM ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”, e-gifder, c. 8, sy. 2, ss. 1234–1261, 2020, doi: 10.19145/e-gifder.726811.
ISNAD Çakar Bikiç, Nagihan. “PANDEMİ ETKİSİ: KISA FİLM FESTİVALLERİ VE YAŞANAN DÖNÜŞÜM ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 8/2 (Eylül 2020), 1234-1261. https://doi.org/10.19145/e-gifder.726811.
JAMA Çakar Bikiç N. PANDEMİ ETKİSİ: KISA FİLM FESTİVALLERİ VE YAŞANAN DÖNÜŞÜM ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. e-gifder. 2020;8:1234–1261.
MLA Çakar Bikiç, Nagihan. “PANDEMİ ETKİSİ: KISA FİLM FESTİVALLERİ VE YAŞANAN DÖNÜŞÜM ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, c. 8, sy. 2, 2020, ss. 1234-61, doi:10.19145/e-gifder.726811.
Vancouver Çakar Bikiç N. PANDEMİ ETKİSİ: KISA FİLM FESTİVALLERİ VE YAŞANAN DÖNÜŞÜM ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. e-gifder. 2020;8(2):1234-61.