Loading [a11y]/accessibility-menu.js
Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KAMU DİPLOMASİSİ ÖRNEĞİ OLARAK RTÜK ÇALIŞTAYLARI: GELECEKLE İLETİŞİM ÇALIŞTAYLARI’NA KATILAN YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLER ÜZERİNE BİR İNCELEME

Yıl 2020, Cilt: 8 Sayı: 2, 1437 - 1465, 30.09.2020
https://doi.org/10.19145/e-gifder.727313

Öz

Çalıştaylar aracılığıyla gerçekleştirilen kamu diplomasisi faaliyetlerini ve bu faaliyetlerin çıktılarını ele alan bu çalışmanın amacı, RTÜK tarafından düzenlenen ‘Gelecekle İletişim Çalıştayları’na katılan yabancı uyruklu öğrencilerin çalıştaylardan elde ettikleri kazanımlar ve bu kazanımlar çerçevesinde kamu diplomasisi örneği olarak çalıştayların yabancı uyruklu öğrenciler üzerindeki etkisini ölçmektir. RTÜK tarafından gerçekleştirilen farklı çalıştaylar içerisinde hedef kitlesi, sürekliliği ve içeriği nedeniyle diğer çalıştaylardan farklılaşan ‘Gelecekle İletişim Çalıştayları’na katılan yabancı uyruklu öğrenciler, bu çalışmanın örneklemi olarak seçilmiştir.Türkiye’deki farklı üniversitelerin iletişim fakültelerinde eğitimlerine devam eden yabancı uyruklu öğrencileri de hedef kitlesi içerisine dahil eden ‘Gelecekle İletişim Çalıştayları’na katılım sağlayan yabancı uyruklu öğrencilerden bilgi alabilmek için veri toplama aracı olarak anket tercih edilmiştir. Elde edilen veriler istatistiksel olarak analiz edilip ortaya çıkan frekans dağılımları yorumlanmıştır.Anket taraması sonrasında elde edilen verilere bakıldığında, çalıştaya katılan yabancı uyruklu öğrencilerin staj, atölye çalışmaları, konferanslar, geziler vb. faaliyetlerle RTÜK başta olmak üzere çalıştayın paydaşları ve Türkiye Cumhuriyeti hakkında önemli bilgiler edindikleri; RTÜK, Türkiye, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları, Türk bürokrasisi ve Türkiye Cumhuriyeti Devleti hakkındaki düşüncelerinin %64 oranında olumlu yönde değiştiği tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • AKÇADAĞ, Emine (2010). “Dünya’da ve Türkiye’de Kamu Diplomasisi”, http://www.kamudiplomasisi.org/pdf/emineakcadag.pdf Erişim Tarihi: 15.04.2017
  • ÇİÇEK, Ali (2015). Kamu Diplomasisi ve TİKA Örneği, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kayseri.
  • EKŞİ, Muharrem (2014). Kamu Diplomasisi ve Ak Parti Dönemi Türk Dış Politikası, Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • ENCYCLOPEDIA BRITANNICA (2017). https://www.britannica.com/topic/diplomacy Erişim Tarihi: 18.04.2017
  • KALIN, İbrahim (2010). Türk Dış Politikası ve Kamu Diplomasisi, (Editör) Ali Resul Usul. Yükselen Değer Türkiye, İstanbul: Müsiad Yayınları, s. 49-65
  • KARAGÖZ, Seda (2016). Stratejik İletişim Yöntemi Olarak Kamu Diplomasisi ve Medyanın Rolü, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • KAVOĞLU, Samet (2013). “Yapılandırıcı Perspektiften Kamu Diplomasisi ve Türkiye: ABD Yazılı Basınından Yansımalar”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 45, s.115-128.
  • KÖKSOY, Ergün (2013). Halkla İlişkiler Bağlamında Kamu Diplomasisi Yönetimi: Türkiye’nin Kamu Diplomasisindeki Yetkinlik İncelemesi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İstanbul.
  • KÖKSOY, Ergün (2014). “Kamu Diplomasisi ve Halkla İlişkiler İlişkisi: Kuramsal Bir Değerlendirme”, Marmara İletişim Dergisi, 22, s.211-231.
  • KURTULUŞ, Begüm (2014). 21. Yüzyılda Değişen Kamu Diplomasisi Anlayışının Türk Dış Politikasına Yansıması, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İstanbul.
  • NYE, S. Joseph (2005). Dünya Siyasetinde Başarının Yolu Yumuşak Güç, (Çev: Rayhan İ. Aydın) İstanbul: Elips Kitapları.
  • OKTAY, G. Emel (2012). “NATO’nun Dönüşümü ve Kamu Diplomasisi’nin Artan Rolü”, Uluslarası İlişkiler Dergisi, 9(34), s.125-149.
  • OXFORD ENGLISH DICTIONARY (2017). https://en.oxforddictionaries.com/definition/diplomacy Erişim Tarihi: 18.04.2017
  • ÖZKAN, Abdullah (2010). Medyanın Kamu Diplomasisi Rolü, https://www.kamudiplomasisi.org/makaleler/makaleler/99-medyann-kamu-diplomasisi-rolue Erişim Tarihi: 10.01.2017
  • PURTAŞ, Fırat. (2013). “Türk Dış Politikasının Yükselen Değeri: Kültürel Diplomasi”, Akademik Bakış Dergisi, 7(13), s.1-14.
  • RTÜK. (2015). 7. Gelecekle İletişim Çalıştayı Program Kitapçığı. Ankara.
  • RTÜK. (2016). 2015 Yılı Faaliyet Raporu (01 Ocak - 31 Aralık). Ankara: Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı.
  • RTÜK. (2016). RTÜK 2016 - 2020 Stratejik Planı. Ankara: Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı.
  • RTÜK. (2017). 8. Gelecekle İletişim Çalıştayı Dokümantasyonu. Ankara: İnsan Kaynakları ve Eğitim Daire Başkanlığı.
  • RTÜK; (2017), “Gelecekle İletişim”, https://www.rtuk.gov.tr/gelecekle-iletisim-5123 Erişim Tarihi: 30.03.2017
  • RTÜK; (2017), “Hakkımızda”, https://www.rtuk.gov.tr/hakkimizda/3803/878/hakkimizda.html Erişim Tarihi: 30.03.2017
  • TDV; (2017), “Faaliyetlerimiz”, https://tdv.org/tr-TR/faaliyetlerimiz/camiler/ Erişim Tarihi: 12.03.2017
  • TUNCER, Hüner (2005). Eski ve Yeni Diplomasi, Ankara: Ümit Yayıncılık.
  • TUNCER, Hüner (2006). Küresel Diplomasi, Ankara: Ümit Yayıncılık.
  • YAĞMURLU, Aslı (2007). “Halkla İlişkiler Yöntemi Olarak Kamu Diplomasisi”, İletişim Araştırmaları Dergisi, 5(1), s.9-38.
  • YILMAZ, Sait (2012). Akıllı Güç, İstanbul: Kum Saati Yayınları.

RTÜK (RTSC - RADIO AND TELEVISION SUPREME COUNCIL) WORKSHOPS AS AN EXAMPLE OF PUBLIC DIPLOMACY: A REVIEW ON FOREIGN STUDENTS PARTICIPATING IN ‘COMMUNICATION WORKSHOPS WITH THE FUTURE’

Yıl 2020, Cilt: 8 Sayı: 2, 1437 - 1465, 30.09.2020
https://doi.org/10.19145/e-gifder.727313

Öz

The aim of this study, which discusses public diplomacy activities carried out through workshops and the outputs of these activities, is to measure the achievements of foreign students participating in the “Communication with the Future Workshops” organized by RTUK and the effects of workshops on foreign students as an example of public diplomacy within the framework of these achievements. Foreign students participating in the "Communication with the Future Workshops", which distinguishes from other workshops due to its target group, continuity and scope among the different workshops held by RTUK, were chosen as the sample of this study.In order to collect information from the foreign students participating “Communication with the Future Workshops", which includes the foreign studies continuing their education in the Communication Faculties in different universities in Turkey as their target group, questionnaires were preferred as a data collection tool. The data obtained were analyzed statistically and the resulting frequency distributions were interpreted.It was determined, when the data obtained after questionnaire is examined, that the 64% of the ideas of foreign student participated to the workshop and learned about the stakeholders of the workshop, especially RTÜK, and Turkish Republic, through activities such as internship, workshops, conferences, travels etc., of RTUK, Turkey, citizens of the republic of Turkey, Turkish bureaucracy and the republic of Turkey changed positively.

Kaynakça

  • AKÇADAĞ, Emine (2010). “Dünya’da ve Türkiye’de Kamu Diplomasisi”, http://www.kamudiplomasisi.org/pdf/emineakcadag.pdf Erişim Tarihi: 15.04.2017
  • ÇİÇEK, Ali (2015). Kamu Diplomasisi ve TİKA Örneği, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kayseri.
  • EKŞİ, Muharrem (2014). Kamu Diplomasisi ve Ak Parti Dönemi Türk Dış Politikası, Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • ENCYCLOPEDIA BRITANNICA (2017). https://www.britannica.com/topic/diplomacy Erişim Tarihi: 18.04.2017
  • KALIN, İbrahim (2010). Türk Dış Politikası ve Kamu Diplomasisi, (Editör) Ali Resul Usul. Yükselen Değer Türkiye, İstanbul: Müsiad Yayınları, s. 49-65
  • KARAGÖZ, Seda (2016). Stratejik İletişim Yöntemi Olarak Kamu Diplomasisi ve Medyanın Rolü, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • KAVOĞLU, Samet (2013). “Yapılandırıcı Perspektiften Kamu Diplomasisi ve Türkiye: ABD Yazılı Basınından Yansımalar”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 45, s.115-128.
  • KÖKSOY, Ergün (2013). Halkla İlişkiler Bağlamında Kamu Diplomasisi Yönetimi: Türkiye’nin Kamu Diplomasisindeki Yetkinlik İncelemesi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İstanbul.
  • KÖKSOY, Ergün (2014). “Kamu Diplomasisi ve Halkla İlişkiler İlişkisi: Kuramsal Bir Değerlendirme”, Marmara İletişim Dergisi, 22, s.211-231.
  • KURTULUŞ, Begüm (2014). 21. Yüzyılda Değişen Kamu Diplomasisi Anlayışının Türk Dış Politikasına Yansıması, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İstanbul.
  • NYE, S. Joseph (2005). Dünya Siyasetinde Başarının Yolu Yumuşak Güç, (Çev: Rayhan İ. Aydın) İstanbul: Elips Kitapları.
  • OKTAY, G. Emel (2012). “NATO’nun Dönüşümü ve Kamu Diplomasisi’nin Artan Rolü”, Uluslarası İlişkiler Dergisi, 9(34), s.125-149.
  • OXFORD ENGLISH DICTIONARY (2017). https://en.oxforddictionaries.com/definition/diplomacy Erişim Tarihi: 18.04.2017
  • ÖZKAN, Abdullah (2010). Medyanın Kamu Diplomasisi Rolü, https://www.kamudiplomasisi.org/makaleler/makaleler/99-medyann-kamu-diplomasisi-rolue Erişim Tarihi: 10.01.2017
  • PURTAŞ, Fırat. (2013). “Türk Dış Politikasının Yükselen Değeri: Kültürel Diplomasi”, Akademik Bakış Dergisi, 7(13), s.1-14.
  • RTÜK. (2015). 7. Gelecekle İletişim Çalıştayı Program Kitapçığı. Ankara.
  • RTÜK. (2016). 2015 Yılı Faaliyet Raporu (01 Ocak - 31 Aralık). Ankara: Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı.
  • RTÜK. (2016). RTÜK 2016 - 2020 Stratejik Planı. Ankara: Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı.
  • RTÜK. (2017). 8. Gelecekle İletişim Çalıştayı Dokümantasyonu. Ankara: İnsan Kaynakları ve Eğitim Daire Başkanlığı.
  • RTÜK; (2017), “Gelecekle İletişim”, https://www.rtuk.gov.tr/gelecekle-iletisim-5123 Erişim Tarihi: 30.03.2017
  • RTÜK; (2017), “Hakkımızda”, https://www.rtuk.gov.tr/hakkimizda/3803/878/hakkimizda.html Erişim Tarihi: 30.03.2017
  • TDV; (2017), “Faaliyetlerimiz”, https://tdv.org/tr-TR/faaliyetlerimiz/camiler/ Erişim Tarihi: 12.03.2017
  • TUNCER, Hüner (2005). Eski ve Yeni Diplomasi, Ankara: Ümit Yayıncılık.
  • TUNCER, Hüner (2006). Küresel Diplomasi, Ankara: Ümit Yayıncılık.
  • YAĞMURLU, Aslı (2007). “Halkla İlişkiler Yöntemi Olarak Kamu Diplomasisi”, İletişim Araştırmaları Dergisi, 5(1), s.9-38.
  • YILMAZ, Sait (2012). Akıllı Güç, İstanbul: Kum Saati Yayınları.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özgür Aslan 0000-0003-3267-5064

Ahmet Öztekin 0000-0001-7525-2788

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2020
Gönderilme Tarihi 26 Nisan 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aslan, Ö., & Öztekin, A. (2020). KAMU DİPLOMASİSİ ÖRNEĞİ OLARAK RTÜK ÇALIŞTAYLARI: GELECEKLE İLETİŞİM ÇALIŞTAYLARI’NA KATILAN YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLER ÜZERİNE BİR İNCELEME. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 8(2), 1437-1465. https://doi.org/10.19145/e-gifder.727313
AMA Aslan Ö, Öztekin A. KAMU DİPLOMASİSİ ÖRNEĞİ OLARAK RTÜK ÇALIŞTAYLARI: GELECEKLE İLETİŞİM ÇALIŞTAYLARI’NA KATILAN YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLER ÜZERİNE BİR İNCELEME. e-gifder. Eylül 2020;8(2):1437-1465. doi:10.19145/e-gifder.727313
Chicago Aslan, Özgür, ve Ahmet Öztekin. “KAMU DİPLOMASİSİ ÖRNEĞİ OLARAK RTÜK ÇALIŞTAYLARI: GELECEKLE İLETİŞİM ÇALIŞTAYLARI’NA KATILAN YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLER ÜZERİNE BİR İNCELEME”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 8, sy. 2 (Eylül 2020): 1437-65. https://doi.org/10.19145/e-gifder.727313.
EndNote Aslan Ö, Öztekin A (01 Eylül 2020) KAMU DİPLOMASİSİ ÖRNEĞİ OLARAK RTÜK ÇALIŞTAYLARI: GELECEKLE İLETİŞİM ÇALIŞTAYLARI’NA KATILAN YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLER ÜZERİNE BİR İNCELEME. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 8 2 1437–1465.
IEEE Ö. Aslan ve A. Öztekin, “KAMU DİPLOMASİSİ ÖRNEĞİ OLARAK RTÜK ÇALIŞTAYLARI: GELECEKLE İLETİŞİM ÇALIŞTAYLARI’NA KATILAN YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLER ÜZERİNE BİR İNCELEME”, e-gifder, c. 8, sy. 2, ss. 1437–1465, 2020, doi: 10.19145/e-gifder.727313.
ISNAD Aslan, Özgür - Öztekin, Ahmet. “KAMU DİPLOMASİSİ ÖRNEĞİ OLARAK RTÜK ÇALIŞTAYLARI: GELECEKLE İLETİŞİM ÇALIŞTAYLARI’NA KATILAN YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLER ÜZERİNE BİR İNCELEME”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 8/2 (Eylül 2020), 1437-1465. https://doi.org/10.19145/e-gifder.727313.
JAMA Aslan Ö, Öztekin A. KAMU DİPLOMASİSİ ÖRNEĞİ OLARAK RTÜK ÇALIŞTAYLARI: GELECEKLE İLETİŞİM ÇALIŞTAYLARI’NA KATILAN YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLER ÜZERİNE BİR İNCELEME. e-gifder. 2020;8:1437–1465.
MLA Aslan, Özgür ve Ahmet Öztekin. “KAMU DİPLOMASİSİ ÖRNEĞİ OLARAK RTÜK ÇALIŞTAYLARI: GELECEKLE İLETİŞİM ÇALIŞTAYLARI’NA KATILAN YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLER ÜZERİNE BİR İNCELEME”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, c. 8, sy. 2, 2020, ss. 1437-65, doi:10.19145/e-gifder.727313.
Vancouver Aslan Ö, Öztekin A. KAMU DİPLOMASİSİ ÖRNEĞİ OLARAK RTÜK ÇALIŞTAYLARI: GELECEKLE İLETİŞİM ÇALIŞTAYLARI’NA KATILAN YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLER ÜZERİNE BİR İNCELEME. e-gifder. 2020;8(2):1437-65.