Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ANALYSIS OF THE TRANSFORMATION OF ZEUGMA, AN ELEMENT OF VISUAL CULTURE, INTO A DOMINANT REPRESENTATION IN DESTINATION BRANDING

Yıl 2020, Cilt: 8 Sayı: 2, 1293 - 1324, 30.09.2020
https://doi.org/10.19145/e-gifder.730664

Öz

Kaynakça

  • AKSU, Murat, Erdem Temel Oğlu, Oğuz Taşpınar (2012). “Yerli Turistlerin Sosyo-Ekonomi Özelliklerine Göre Destinasyon Marka İmajı Algılamaları: Bozcada Araştırması.” (Bildiri). 13. Ulusal Turizm Kongresi 06-09 Aralık, Antalya
  • ANABRİTANNİCA (1989). “Kültür”. İstanbul: Ana Yayıncılık. Cilt14, s.176
  • ARSLAN, D. Ali (2004). “Medyanın Birey, Toplum Ve Kültür Üzerine Etkileri.” Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 1 (1), s.1-12
  • AVRAHAM, Eli, Eran Ketter (2008). Media Strategies for Marketing Places in Crisis /Improving the Image of Cities, Countries and Tourist Destinations, UK: Elsevier
  • BARNARD, Malcolm (2010). Sanat Tasarım ve Görsel Kültür (Çev. Güliz Korkmaz). Ankara: Ütopya Yayınları
  • BRYKMAN, Genevieve (1982). “Microscopes and Philosophical.” Şu kitapta: Haz./Ed. Colin Murray Turbayne, Berkeley: Critical and Interpretive Essays. UK: M.U Press. s.69-82
  • CANARSLAN, Nur Özer, & Gülfidan, B. (2014). Şehirlerin Markalaşma Sürecinde, Marka İmajı Algılamalarına Yönelik Bir Araştırma; Sandıklı İlçesi Örneği. Marka Kent Sandıklı Sempozyumu 15-18 Ekim 2014.
  • CORREIA, A., Valle, P.O. And Moço,C. (2007). “Modeling Motivations And Perceptions Of Portuguese Tourists”, Journal Of Business Research, 60, s.76–80.
  • CÖMERT, Menekşe (2014). “Turizm Pazarlamasında Yöresel Mutfakların Önemi ve Hatay Mutfağı Örneği”. Journal of Tourism and Gastronomy Studies,Volume: 2, Number: 1, 64-70.
  • ÇOLAK, Banu (2010). “Tarihsel Süreç İçerisinde Müzelerle Birlikte Değişen Sergileme Mekanları; New York Modern Sanat Müzesi (Moma) Ve Frankfurt Modern Sanat Müzesi (Mmk) Örneği.” Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1 (30), 37-45.
  • DEMİR, Ş. Şivan (2010). Çekici Faktörlerin Destinasyon Seçimine Etkisi: Dalyan Örneği, Ege Akademik Bakış Dergisi, 10, (3), s.1041-1054.
  • DESCARTES, Rene (1998). “Optics.” Şu kitapta: Haz./Ed. Nicholas Mirzoeff, The Visual Culture Reader, London and New York: Routledge, s. 60-65
  • DİKER, Ersin (2017). “Halkla İlişkiler Algısı Ve Marka İtibarı Arasındaki İlişkinin Yapısal Eşitlik Modeli İle İncelenmesi”, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5 (2), s.574-590
  • DUMAN, Teoman ve Ahmet Bülent Öztürk (2005). Yerli Turistlerin Mersin Kızkalesi Destinasyonu ve Tekrar Ziyaret Niyetleri ile İlgili Algılamaları Üzerine Bir Araştırma, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 16, (1), s.9-23
  • ECHTNER Charlotte M, J.R. Brent RITCHIE (2003). The Meaning and Measurement of Destination Image‖, The Journal of Tourism Studies, Vol. 14, No. 1, , pp. 37-48
  • FAGENCE, Mıchael (2003). “Tourism and Local Society and Culture.” Şu kitapta: Haz./Ed. S. Singh, D.J. Timothy, and R.K. Dowling, Tourism in Destination Communities. UK: CABI Publishing. s. 55-78
  • FRİEDBERG, Anne (1998). “The Mobilzed And VirtuaL Gaze In Modernity: Flaneur / Flan Euse.” Şu kitapta: Haz./Ed. Nicholas Mirzoeff, The Visual Culture Reader, London and New York: Routledge, s.253-262
  • GOVERS, Robert, Frank M. Go (2010). “The E-Branding Of Places.” International Place Branding Yearbook: Place Branding in the New Age of İnnavation, Great Britain: MPG Group, s. 121-155
  • GÜLER, Yunus. Bahadır, Alper Gürer (2015). “Kent Marka Bağlılığına Yerel Katılım Eğiliminin Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma.” İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4 (1), 64-82.
  • GÜNAL, V. (2005). “Mardin İlinde Kültürel Turizm Potansiyeli.” Marmara Coğrafya Dergisi, 11, s.91-122
  • HALL, C. Michael (2008). Tourism Planning Policies, Processes and Relationships. Englad: Pearson Education Limited
  • HERSTEIN, Ram (2011). “Thin Line Between Country, City, and Region Branding”, Journal of Vacation Marketing, 18 (2), s.147-155.
  • IOANNIDES, Dimitri (2003). “The Economics of Tourism in Host Communities.” Şu kitapta: Haz./Ed. S. Singh, D.J. Timothy, and R.K. Dowling, Tourism in Destination Communities. UK: CABI Publishing. s. 37-54
  • İLGÜNERİ, Muhterem, Christer Asplund (2011). Marka Şehiri. İstanbul: Markating Yayınları
  • JANSEN-Verbeke, M. (1986). Inner City Tourism: Resources, Tourists And Promoters. Annals of Tourism Research 13, s. 79–100.
  • JAY, Martin (1998). “Scopıc Regımes Of Modernıty.” Şu kitapta: Haz./Ed. Nicholas Mirzoeff, The Visual Culture Reader, London and New York: Routledge, s.66-69
  • JENKİNS, John, Dianne Dredge and Jessica Taplin (2011). “Destination Planning and Policy: Process and Practice.” Şu kitapta: Haz./Ed. Youcheng Wang and Abraham Pizam, Destination Marketing and Management Theories and Applications. UK: MPG Books Group. s. 21-38
  • KADIOĞLU, Zeynep Kaban (2014). “Uluslararası Medya Sermayesinin Yayılmacılığı Ve Türk Medyası.” Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi. 2 (2), s. 16-33
  • KAHRMAN, Aysun ve Ay, Canan (2015). “İçsel Markalaşma Uygulamalarıyla Markanın Örgüt İçerisinde Tutundurulması: ARKAS Holding Örnek Olayı”. Yönetim Ve Ekonomi, 22 (2), s. 341-353
  • KARA, Çiğdem (2011). “Turistik Ticari Halkbilimsel Ürünler Ve Beypazarı”. Millî Folklor, 23, (89), s.54-65
  • KİM, Seong-Seop., And Lee, Choong-Ki (2002). “Push And Pull Relationships”. Annals Of Tourism Research, 29, (1), s.257–260.
  • KOZAK, Nazmi (2013). “Turizmin Tarihi ve Turizmin Gelişmesinde Etki eden Unsurlar.” Şu kitapta: Haz./Ed Meryem Akoğlan Kozak. Genel Turizm Bilgisi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Web-Ofset, s. 38-50.
  • MERİÇ, Cemil (2003). Umrandan Uygarlığa. İstanbul: İletişim Yayınları
  • MİDDLETON, Victor T. C.., Fyall, Alan, Morgan, Michael, Ranchhod, Ashok. (2009). Marketing in Travel and Tourism. UK: Elsevier
  • MİLL, Robert Christie & Morrison, Alastair M. (1992). The Tourism System: An Introductory Text (2nd edn). Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall
  • MİRZOEFF, Nicholas (1998). “What Is Vısual Culture?” Şu kitapta: Haz./Ed. Nicholas Mirzoeff, The Visual Culture Reader, London and New York: Routledge, s.3-14
  • MİTCHELL, W.J.T (2002). “Showing Seeing: A Critique Of Visual Culture,” Journal Of Visual Culture, 1 (2), s. 165-181
  • MORGAN, Nigel ve Annette Pritchard (2004). “Meeting The Destination Branding Challenge”. Şu kitapta: Haz./Ed. Nigel Morgan, Annette Pritchard, Roger Pride, Destination Branding: Creating the Unique Destination Proposition, Great Britain: Elsevier, s. 59-78
  • MURPHY, Peter, Mark P. Pritchard, Brock Smith (2000). “The Destination Product And İts İmpact On Traveller Perceptions.” Tourism Management, 21, s. 43-52
  • NİEMCZYK, Agata (2013). “Cultural tourists: ‘An attempt to classify them’”. Tourism Management Perspectives 5, s. 24–30
  • ÖZDEMİR, Gökçe (2008). Destinasyon Pazarlaması. (1.Baskı) Ankara: Detay Yayınları.
  • PIKE, Steven (2004). Destınatıon Marketıng Organısatıons. London: Elsevier
  • PIKE, Steven (2008). Destination Marketing An Integrated Marketing Communication Approach. UK: Butterworth-Heinemann PINAR, Musa (2018). “Pazarlama ve Markada Temel Kavramlar: Marka Ekosistemi ve Hizmet Marka Üçgeni”, Uluslararası Marka ve Marka Kent Kongresi, 27-29 Eylül 2018, Gümüşhane
  • PIRNAR, İge, Sinem Kurtural (2017). "Kent Markalaşmasında Müzelerin Rolü Ve İzmir Mega Müze Projesi." UİİİD-IJEAS, UİK Özel Sayısı, s. 491-502
  • PİKE, Steven (2005). Tourism Destination Branding Complexity. Journal of Product & Brand Management, 14 (4), pp. 258-259.
  • RITCHIE, J.R. Brent, and Geoffrey I. CROUCH (2003). The Competitive Destination: A Sustainable Tourism Perspective. UK: Cromwell Press,
  • RİTCHİE, J. R. Brent & Geoffrey I. CROUCH. (2003). The competitive destination: A sustainable tourism perspective. Wallingford: CABI
  • ROGOFF, Irit (1998). “Studyıng Vısual Culture.” Şu kitapta: Haz./Ed. Nicholas Mirzoeff, The Visual Culture Reader, London and New York: Routledge, s. 14-26
  • RUBİES, Eulogio Bordas (2001). Improving Public-Private Sectors Cooperation İn Tourism: A New Paradigm For Destinations. Tourism Review, 56 (3/4), s. 38–41.
  • SEZEREL, Hakan, & Taşdelen, Birgül (2016). “The Symbolic Representation of Touristic Destinations: A Semiotic Analysis”. Şu kitapta: Haz./Ed Erkan Sezgin, E-Consumers in tehe are of new tourism, USA: Springer. s. 73-86
  • SHARPLEY, Richard (2002). Tourism: A vehicle for development? In R. Sharpley & D. Telfer (eds), Tourism and Development – Concepts and Issues. Clevedon: Channel View Publications.
  • TURİZM İŞLETMELERİ (2011). Konaklama Ve Seyahat Hizmetleri. Ankara: MEB
  • UNWTO - World Tourism Organization (2012). Tourism Highlights. 2012 Edition. Madrid: World Tourism Organization (UNWTO). https://www.e-unwto.org/doi/pdf/10.18111/9789284414666 08.05.2019 Erişim Tarihi: 23.08.2019
  • WANG, Ning (2000). Tourism and Modernity: a Sociological Analysis. Pergamon, Oxford.
  • YAVUZ, Mehmet Cihan (2007). Uluslararası Destinasyon Markası Oluşturulmasında Kimlik Geliştirme süreci: Adana Örneği. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.

BİR GÖRSEL KÜLTÜR ÖĞESİ OLAN ZEUGMA’NIN DESTİNASYON MARKALAMADA BAŞAT TEMSİL HALİNE DÖNÜŞTÜRÜLMESİNİN ANALİZİ

Yıl 2020, Cilt: 8 Sayı: 2, 1293 - 1324, 30.09.2020
https://doi.org/10.19145/e-gifder.730664

Öz

İletişim teknolojilerindeki hızlı gelişmeler kitlelerin farklı olan yerleri sanal olarak deneyimleme bilincini inşa ederken, ulaşım ve ekonomik imkânlar ise farklı destinasyonları yaşayarak deneyimleme imkânını kolaylaştırmıştır. Bu durum kent yöneticilerinde, destinasyonların birçok ziyaretçi tarafından ziyaret edilmesi kaygısını doğurmuş ve destinasyonlar arasında bir rekabetin de oluşmasını sağlamıştır. Destinasyonlara rekabet edebilme kabiliyetini kazandıran ve onları diğerlerinden farklılaştıran önemli bir unsur kültürel çekiciliklerdir. Kültürel çekicilikler içerisinde ise görsel kültür en sık kullanılan çekicilik unsurudur. Görsel kültürün hızlı bir şekilde kültürel yaşamın bütün zerreciklerine nüfuz etmesi ve modern toplumun büyük arzular ile görsel olanı talep etmesi, görmek istemesi ve onunla aynı kareye girmek istemesi görsel kültürün hayatın her alanında çekici bir güç olarak kullanılmasını gerekli kılmıştır. Görsel kültürün bu gücü destinasyon markalamada başarılı bir şekilde kullanılmıştır.
Bu çalışmada Gaziantep kent markalama sürecinde Zeugma’nın nasıl kent markalamanın önemli bir unsuru haline getirildiği, diğer bir deyişle nasıl başat temsil haline getirildiği analiz edilerek anlaşılmaya çalışılmıştır. Araştırmada veriler derinlemesine görüşme tekniğiyle toplanmıştır. Araştırma sonucunda Zeugma’nın başat temsil haline getirilmesinde birinci derecede medyanın, paydaşların ve Zeugma’nın sunum konseptinin etkili olduğu ortaya çıkmıştır. Bununla birlikte, paydaş katılımının kent markalama sürecindeki etkisini ve önemini ifade eden “bütünleşik paydaş katılımlı marka kent yapılanması” şeklinde kavram geliştirilmiştir.

Kaynakça

  • AKSU, Murat, Erdem Temel Oğlu, Oğuz Taşpınar (2012). “Yerli Turistlerin Sosyo-Ekonomi Özelliklerine Göre Destinasyon Marka İmajı Algılamaları: Bozcada Araştırması.” (Bildiri). 13. Ulusal Turizm Kongresi 06-09 Aralık, Antalya
  • ANABRİTANNİCA (1989). “Kültür”. İstanbul: Ana Yayıncılık. Cilt14, s.176
  • ARSLAN, D. Ali (2004). “Medyanın Birey, Toplum Ve Kültür Üzerine Etkileri.” Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 1 (1), s.1-12
  • AVRAHAM, Eli, Eran Ketter (2008). Media Strategies for Marketing Places in Crisis /Improving the Image of Cities, Countries and Tourist Destinations, UK: Elsevier
  • BARNARD, Malcolm (2010). Sanat Tasarım ve Görsel Kültür (Çev. Güliz Korkmaz). Ankara: Ütopya Yayınları
  • BRYKMAN, Genevieve (1982). “Microscopes and Philosophical.” Şu kitapta: Haz./Ed. Colin Murray Turbayne, Berkeley: Critical and Interpretive Essays. UK: M.U Press. s.69-82
  • CANARSLAN, Nur Özer, & Gülfidan, B. (2014). Şehirlerin Markalaşma Sürecinde, Marka İmajı Algılamalarına Yönelik Bir Araştırma; Sandıklı İlçesi Örneği. Marka Kent Sandıklı Sempozyumu 15-18 Ekim 2014.
  • CORREIA, A., Valle, P.O. And Moço,C. (2007). “Modeling Motivations And Perceptions Of Portuguese Tourists”, Journal Of Business Research, 60, s.76–80.
  • CÖMERT, Menekşe (2014). “Turizm Pazarlamasında Yöresel Mutfakların Önemi ve Hatay Mutfağı Örneği”. Journal of Tourism and Gastronomy Studies,Volume: 2, Number: 1, 64-70.
  • ÇOLAK, Banu (2010). “Tarihsel Süreç İçerisinde Müzelerle Birlikte Değişen Sergileme Mekanları; New York Modern Sanat Müzesi (Moma) Ve Frankfurt Modern Sanat Müzesi (Mmk) Örneği.” Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1 (30), 37-45.
  • DEMİR, Ş. Şivan (2010). Çekici Faktörlerin Destinasyon Seçimine Etkisi: Dalyan Örneği, Ege Akademik Bakış Dergisi, 10, (3), s.1041-1054.
  • DESCARTES, Rene (1998). “Optics.” Şu kitapta: Haz./Ed. Nicholas Mirzoeff, The Visual Culture Reader, London and New York: Routledge, s. 60-65
  • DİKER, Ersin (2017). “Halkla İlişkiler Algısı Ve Marka İtibarı Arasındaki İlişkinin Yapısal Eşitlik Modeli İle İncelenmesi”, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5 (2), s.574-590
  • DUMAN, Teoman ve Ahmet Bülent Öztürk (2005). Yerli Turistlerin Mersin Kızkalesi Destinasyonu ve Tekrar Ziyaret Niyetleri ile İlgili Algılamaları Üzerine Bir Araştırma, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 16, (1), s.9-23
  • ECHTNER Charlotte M, J.R. Brent RITCHIE (2003). The Meaning and Measurement of Destination Image‖, The Journal of Tourism Studies, Vol. 14, No. 1, , pp. 37-48
  • FAGENCE, Mıchael (2003). “Tourism and Local Society and Culture.” Şu kitapta: Haz./Ed. S. Singh, D.J. Timothy, and R.K. Dowling, Tourism in Destination Communities. UK: CABI Publishing. s. 55-78
  • FRİEDBERG, Anne (1998). “The Mobilzed And VirtuaL Gaze In Modernity: Flaneur / Flan Euse.” Şu kitapta: Haz./Ed. Nicholas Mirzoeff, The Visual Culture Reader, London and New York: Routledge, s.253-262
  • GOVERS, Robert, Frank M. Go (2010). “The E-Branding Of Places.” International Place Branding Yearbook: Place Branding in the New Age of İnnavation, Great Britain: MPG Group, s. 121-155
  • GÜLER, Yunus. Bahadır, Alper Gürer (2015). “Kent Marka Bağlılığına Yerel Katılım Eğiliminin Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma.” İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4 (1), 64-82.
  • GÜNAL, V. (2005). “Mardin İlinde Kültürel Turizm Potansiyeli.” Marmara Coğrafya Dergisi, 11, s.91-122
  • HALL, C. Michael (2008). Tourism Planning Policies, Processes and Relationships. Englad: Pearson Education Limited
  • HERSTEIN, Ram (2011). “Thin Line Between Country, City, and Region Branding”, Journal of Vacation Marketing, 18 (2), s.147-155.
  • IOANNIDES, Dimitri (2003). “The Economics of Tourism in Host Communities.” Şu kitapta: Haz./Ed. S. Singh, D.J. Timothy, and R.K. Dowling, Tourism in Destination Communities. UK: CABI Publishing. s. 37-54
  • İLGÜNERİ, Muhterem, Christer Asplund (2011). Marka Şehiri. İstanbul: Markating Yayınları
  • JANSEN-Verbeke, M. (1986). Inner City Tourism: Resources, Tourists And Promoters. Annals of Tourism Research 13, s. 79–100.
  • JAY, Martin (1998). “Scopıc Regımes Of Modernıty.” Şu kitapta: Haz./Ed. Nicholas Mirzoeff, The Visual Culture Reader, London and New York: Routledge, s.66-69
  • JENKİNS, John, Dianne Dredge and Jessica Taplin (2011). “Destination Planning and Policy: Process and Practice.” Şu kitapta: Haz./Ed. Youcheng Wang and Abraham Pizam, Destination Marketing and Management Theories and Applications. UK: MPG Books Group. s. 21-38
  • KADIOĞLU, Zeynep Kaban (2014). “Uluslararası Medya Sermayesinin Yayılmacılığı Ve Türk Medyası.” Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi. 2 (2), s. 16-33
  • KAHRMAN, Aysun ve Ay, Canan (2015). “İçsel Markalaşma Uygulamalarıyla Markanın Örgüt İçerisinde Tutundurulması: ARKAS Holding Örnek Olayı”. Yönetim Ve Ekonomi, 22 (2), s. 341-353
  • KARA, Çiğdem (2011). “Turistik Ticari Halkbilimsel Ürünler Ve Beypazarı”. Millî Folklor, 23, (89), s.54-65
  • KİM, Seong-Seop., And Lee, Choong-Ki (2002). “Push And Pull Relationships”. Annals Of Tourism Research, 29, (1), s.257–260.
  • KOZAK, Nazmi (2013). “Turizmin Tarihi ve Turizmin Gelişmesinde Etki eden Unsurlar.” Şu kitapta: Haz./Ed Meryem Akoğlan Kozak. Genel Turizm Bilgisi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Web-Ofset, s. 38-50.
  • MERİÇ, Cemil (2003). Umrandan Uygarlığa. İstanbul: İletişim Yayınları
  • MİDDLETON, Victor T. C.., Fyall, Alan, Morgan, Michael, Ranchhod, Ashok. (2009). Marketing in Travel and Tourism. UK: Elsevier
  • MİLL, Robert Christie & Morrison, Alastair M. (1992). The Tourism System: An Introductory Text (2nd edn). Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall
  • MİRZOEFF, Nicholas (1998). “What Is Vısual Culture?” Şu kitapta: Haz./Ed. Nicholas Mirzoeff, The Visual Culture Reader, London and New York: Routledge, s.3-14
  • MİTCHELL, W.J.T (2002). “Showing Seeing: A Critique Of Visual Culture,” Journal Of Visual Culture, 1 (2), s. 165-181
  • MORGAN, Nigel ve Annette Pritchard (2004). “Meeting The Destination Branding Challenge”. Şu kitapta: Haz./Ed. Nigel Morgan, Annette Pritchard, Roger Pride, Destination Branding: Creating the Unique Destination Proposition, Great Britain: Elsevier, s. 59-78
  • MURPHY, Peter, Mark P. Pritchard, Brock Smith (2000). “The Destination Product And İts İmpact On Traveller Perceptions.” Tourism Management, 21, s. 43-52
  • NİEMCZYK, Agata (2013). “Cultural tourists: ‘An attempt to classify them’”. Tourism Management Perspectives 5, s. 24–30
  • ÖZDEMİR, Gökçe (2008). Destinasyon Pazarlaması. (1.Baskı) Ankara: Detay Yayınları.
  • PIKE, Steven (2004). Destınatıon Marketıng Organısatıons. London: Elsevier
  • PIKE, Steven (2008). Destination Marketing An Integrated Marketing Communication Approach. UK: Butterworth-Heinemann PINAR, Musa (2018). “Pazarlama ve Markada Temel Kavramlar: Marka Ekosistemi ve Hizmet Marka Üçgeni”, Uluslararası Marka ve Marka Kent Kongresi, 27-29 Eylül 2018, Gümüşhane
  • PIRNAR, İge, Sinem Kurtural (2017). "Kent Markalaşmasında Müzelerin Rolü Ve İzmir Mega Müze Projesi." UİİİD-IJEAS, UİK Özel Sayısı, s. 491-502
  • PİKE, Steven (2005). Tourism Destination Branding Complexity. Journal of Product & Brand Management, 14 (4), pp. 258-259.
  • RITCHIE, J.R. Brent, and Geoffrey I. CROUCH (2003). The Competitive Destination: A Sustainable Tourism Perspective. UK: Cromwell Press,
  • RİTCHİE, J. R. Brent & Geoffrey I. CROUCH. (2003). The competitive destination: A sustainable tourism perspective. Wallingford: CABI
  • ROGOFF, Irit (1998). “Studyıng Vısual Culture.” Şu kitapta: Haz./Ed. Nicholas Mirzoeff, The Visual Culture Reader, London and New York: Routledge, s. 14-26
  • RUBİES, Eulogio Bordas (2001). Improving Public-Private Sectors Cooperation İn Tourism: A New Paradigm For Destinations. Tourism Review, 56 (3/4), s. 38–41.
  • SEZEREL, Hakan, & Taşdelen, Birgül (2016). “The Symbolic Representation of Touristic Destinations: A Semiotic Analysis”. Şu kitapta: Haz./Ed Erkan Sezgin, E-Consumers in tehe are of new tourism, USA: Springer. s. 73-86
  • SHARPLEY, Richard (2002). Tourism: A vehicle for development? In R. Sharpley & D. Telfer (eds), Tourism and Development – Concepts and Issues. Clevedon: Channel View Publications.
  • TURİZM İŞLETMELERİ (2011). Konaklama Ve Seyahat Hizmetleri. Ankara: MEB
  • UNWTO - World Tourism Organization (2012). Tourism Highlights. 2012 Edition. Madrid: World Tourism Organization (UNWTO). https://www.e-unwto.org/doi/pdf/10.18111/9789284414666 08.05.2019 Erişim Tarihi: 23.08.2019
  • WANG, Ning (2000). Tourism and Modernity: a Sociological Analysis. Pergamon, Oxford.
  • YAVUZ, Mehmet Cihan (2007). Uluslararası Destinasyon Markası Oluşturulmasında Kimlik Geliştirme süreci: Adana Örneği. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
Toplam 55 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Akif Günay 0000-0003-1039-5440

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2020
Gönderilme Tarihi 1 Mayıs 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Günay, M. A. (2020). BİR GÖRSEL KÜLTÜR ÖĞESİ OLAN ZEUGMA’NIN DESTİNASYON MARKALAMADA BAŞAT TEMSİL HALİNE DÖNÜŞTÜRÜLMESİNİN ANALİZİ. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 8(2), 1293-1324. https://doi.org/10.19145/e-gifder.730664
AMA Günay MA. BİR GÖRSEL KÜLTÜR ÖĞESİ OLAN ZEUGMA’NIN DESTİNASYON MARKALAMADA BAŞAT TEMSİL HALİNE DÖNÜŞTÜRÜLMESİNİN ANALİZİ. e-gifder. Eylül 2020;8(2):1293-1324. doi:10.19145/e-gifder.730664
Chicago Günay, Mehmet Akif. “BİR GÖRSEL KÜLTÜR ÖĞESİ OLAN ZEUGMA’NIN DESTİNASYON MARKALAMADA BAŞAT TEMSİL HALİNE DÖNÜŞTÜRÜLMESİNİN ANALİZİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 8, sy. 2 (Eylül 2020): 1293-1324. https://doi.org/10.19145/e-gifder.730664.
EndNote Günay MA (01 Eylül 2020) BİR GÖRSEL KÜLTÜR ÖĞESİ OLAN ZEUGMA’NIN DESTİNASYON MARKALAMADA BAŞAT TEMSİL HALİNE DÖNÜŞTÜRÜLMESİNİN ANALİZİ. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 8 2 1293–1324.
IEEE M. A. Günay, “BİR GÖRSEL KÜLTÜR ÖĞESİ OLAN ZEUGMA’NIN DESTİNASYON MARKALAMADA BAŞAT TEMSİL HALİNE DÖNÜŞTÜRÜLMESİNİN ANALİZİ”, e-gifder, c. 8, sy. 2, ss. 1293–1324, 2020, doi: 10.19145/e-gifder.730664.
ISNAD Günay, Mehmet Akif. “BİR GÖRSEL KÜLTÜR ÖĞESİ OLAN ZEUGMA’NIN DESTİNASYON MARKALAMADA BAŞAT TEMSİL HALİNE DÖNÜŞTÜRÜLMESİNİN ANALİZİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 8/2 (Eylül 2020), 1293-1324. https://doi.org/10.19145/e-gifder.730664.
JAMA Günay MA. BİR GÖRSEL KÜLTÜR ÖĞESİ OLAN ZEUGMA’NIN DESTİNASYON MARKALAMADA BAŞAT TEMSİL HALİNE DÖNÜŞTÜRÜLMESİNİN ANALİZİ. e-gifder. 2020;8:1293–1324.
MLA Günay, Mehmet Akif. “BİR GÖRSEL KÜLTÜR ÖĞESİ OLAN ZEUGMA’NIN DESTİNASYON MARKALAMADA BAŞAT TEMSİL HALİNE DÖNÜŞTÜRÜLMESİNİN ANALİZİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, c. 8, sy. 2, 2020, ss. 1293-24, doi:10.19145/e-gifder.730664.
Vancouver Günay MA. BİR GÖRSEL KÜLTÜR ÖĞESİ OLAN ZEUGMA’NIN DESTİNASYON MARKALAMADA BAŞAT TEMSİL HALİNE DÖNÜŞTÜRÜLMESİNİN ANALİZİ. e-gifder. 2020;8(2):1293-324.