Bu makale futbol taraftar kimliğinin temsilini katılımcı kültür bağlamında MKE Ankaragücü futbol takımını konu edinen Twitter taraftar sayfası örneği üzerinden tartışmayı amaçlamaktadır. Toplamda 350 gönderi ile Mayıs 2019'dan beri faaliyet gösteren “No Context Ankaragücü”, MKE Ankaragücü taraftarlarının ürettiği içeriklerden bir koleksiyon sunmaktadır. Bu özelliği göz önünde bulundurulduğunda “No Context Ankaragücü”, taraftarların taraftar kimliklerini katılımcı kültür pratikleri ile nasıl tanımladıklarını ve bu kimliği nasıl temsil ettiklerini anlamak adına güvenilir bir kaynak olarak değerlendirilebilir. Makalenin ilk bölümünde, Jenkins’in katılımcı kültür yüzleşmelerini ve Fuchs’un sosyal medya üzerine eleştirilerini içeren tartışmalar çerçevesinde taraftar kimliğinin temsili müzakere edilmektedir. Makalenin ikinci bölümünde ise Mayıs 2019 ile Mayıs 2020 arasında No Context Ankaragücü Twitter sayfasında paylaşılan yazılı ve görsel içerik, MKE Ankaragücü taraftar kimliğinin tanımlanması ve temsili açısından tematik analiz yolu ile incelenmiştir. Bulgular, MKE Ankaragücü taraftarının taraftar kimliğini dört ana tema üzerinde şekillendirdiğini göstermektedir: (a) bireyin kendisiyle dalga geçmesi, (b) milliyetçilik, (c) entegrasyon ve yerellik, (d) seyircilik.
This article aims to discuss the representation of football fan identity in the context of participatory culture through the example of the MKE Ankaragücü Twitter fan page. With 350 posts in total, “No Context Ankaragücü,” which has been operating since May 2019, offers a collection of content produced by MKE Ankaragücü fans. In this regard, “No Context Ankaragücü” can be considered a reliable source to investigate how the fans define their fandom identity and represent this identity through participatory culture practices. In the first part of the paper, the representation of fandom identity is negotiated within the framework of participatory culture discussions, including Fuchs’ social media critics and Jenkins’ confrontation of participatory culture challenges. In the second part of the paper, visual and textual content which has been shared between May 2019 and May 2020 on the “No Context Ankaragücü” Twitter page is examined with thematic analysis in terms of the identification and representation of MKE Ankaragücü fandom. The findings indicate that MKE Ankaragücü fans shape their fan identity in the following ways: (a) self-deprecation, (b) nationalism, (c) integration & localness, (d) spectatorship.
Participatory Culture Fan Identity Social Media Representation
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2021 |
Gönderilme Tarihi | 2 Kasım 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 9 Sayı: 1 |