Küreselleşmeyle birlikte ekonomik, sosyal ve kültürel alanda sınırlar ortadan kalkmıştır ve teknoloji sayesinde toplumlar birbirine bağlanmıştır. Teknolojinin getirdiği hızlı değişim, marka iletişimini etkilemiştir. Yeni teknolojileri yaşamın merkezine alan işletmeler, tüketici beklentilerini karşılamak için yeni bir anlayışla hareket etmektedir. Yapay zekânın olanakları sayesinde, işletmenin amaçlarını gerçekleştirmek üzere CRM çalışmaları bağlamında pazarlama departmanları ile bilgi teknolojileri departmanları çalışmalarını birlikte yürütmektedir. Özellikle Havacılık sektöründe faaliyet gösteren birçok işletme, bu noktada fark yaratmaktadır. Bu araştırmada, teknolojide yaşanan dönüşüm, havacılık sektörü üzerinden betimlenmiş ve bu dönüşümün pazarlama ve marka iletişimindeki yeri vurgulanmıştır. Araştırmanın evrenini, Türkiye’de yeni teknolojileri pazarlama amaçlarını gerçekleştirmekte kullanan havayolu taşıyıcıları işletmeler oluşturmaktadır. Araştırmada Amaçlı Örneklem yoluyla Pegasus Hava Yolları tercih edilmiştir. Kendini “Türkiye’nin dijital hava yolu” olarak konumlandıran Pegasus Hava Yolları; yeni teknolojileri, pazarlama çalışmalarına yansıtması edeniyle örnek olarak ele alınmış ve bu bağlamda incelenmiştir. Çalışmada Pegasus Hava Yolları’nın Bilgi Teknolojileri Direktörü ve CRM Çözümleri Müdürü ile derinlemesine mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Mülakat sonuçlarına göre elde edilen veriler, betimleme yöntemi kullanılarak değerlendirilmiştir.
With globalization, borders in economic, social and cultural fields have disappeared and societies are connected to each other thanks to technology. The rapid change brought by technology has affected brand communication. Companies that place new technologies at the center of life act with a new understanding to meet consumer expectations. Artificial intelligence technologies help business achieve its goals. marketing departments and information technologies departments work together. Especially many companies operating in the aviation sector make a difference at this point. In this research, the transformation in technology is described through the aviation industry and the place of this transformation in marketing and brand communication is emphasized. The universe of study, air carriers using new technologies to accomplish their marketing purposes in Turkey are businesses. Pegasus Airlines was chosen for Purposeful Sampling. Pegasus Airlines himself "Turkey's digital airway as" positioning. It reflects new technologies to marketing activities. For this reason, it was taken as an example in the research. In-depth interviews were held with Pegasus Airlines' Information Technologies Director and CRM Solutions Manager.
Marketing CRM Artificial Intelligences Aviation Pegasus Airlines
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2021 |
Gönderilme Tarihi | 3 Kasım 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 9 Sayı: 1 |