Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

COVID-19 PANDEMİSİ DÖNEMİNDE KURUMSAL İLETİŞİM ARACI OLARAK SOSYAL MEDYA: ÖZEL OKULLARIN INSTAGRAM HESAPLARINA YÖNELİK İÇERİK ANALİZİ

Yıl 2021, Cilt: 9 Sayı: 2, 877 - 910, 30.09.2021
https://doi.org/10.19145/e-gifder.917283

Öz

Bu çalışmada, Eskişehir il merkezinde K12 kapsamında eğitim veren, en çok takipçiye sahip özel okulların Instagram hesaplarındaki paylaşımların pandemi temelinde belirlenmesi amaçlanmaktadır. Covid-19’un Türkiye’de vaka olarak ilk görüldüğü tarih olan 11 Mart 2020 ve çalışmanın başladığı tarih olan 4 Aralık tarih aralığında, 3 özel okulun (Gelişim Okulları, TED Koleji, Bahçeşehir Koleji) resmi Instagram hesaplarındaki paylaşımlar değerlendirilmiş ve içerik analizi yapılmıştır. Veriler; pandemi ile ilgili olanlar ve olmayanlar olarak iki gruba ayrılmış ve her grup aşağıdaki kategoriler doğrultusunda analiz edilmiştir. Bu kategoriler şunlardır; duyuru, hizmet ve önlemlere yönelik paylaşımlar, akademik başarı ve etkinliklere yönelik paylaşımlar, sosyal-kültürel alan başarılarına ve etkinliklere yönelik paylaşımlar, sosyal sorumluluğa yönelik paylaşımlar, sportif başarı ve etkinliklerine yönelik paylaşımlar, rehberlik hizmetlerine yönelik paylaşımlar. Toplamda 1568 paylaşım kodlanmıştır. Çalışmanın sonucunda okulların pandemi ile ilgili olmayan paylaşımlara daha fazla ağırlık verdiği, ancak pandeminin özel okulların Instagram hesaplarını önemli ölçüde etkilediği söylenebilir. Araştırma, özel okullar temelinde pandemi döneminde yapılan bir kurumsal iletişim aracı olarak Instagram paylaşımların içeriğine, pandeminin ne şekilde yansıdığının belirlenmesi açısından önem taşımaktadır.

Kaynakça

  • ADIGÜZEL, Ö. (2010). Eğitimde Yaratıcı Drama. Ankara: Naturel Yayıncılık.
  • AKTAN, C., ve BÖRÜ, D. (2007). Kurumsal Sosyal Sorumluluk. C. Aktan İçinde, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, İşletmeler Ve Sosyal Sorumluluk (S. 7-25). İGİAD Yayını.
  • ALTINBAŞAK, İ. ve KARACA, E. S. (2009). İnternet Reklamcılığı ve İnternet Reklamı Ölçümlenmesi Üzerine Bir Uygulama. Ege Akademik Bakış, 9 (2), 463-487.
  • ARKAN, Y. (2018). Eğitim İçin Sosyal Ağlar. Seta Perspektif, 1-6.
  • AVCI, E. (2019). Okul Yönetiminde Kullanılan Dijital İletişim Araçlarının Öğretmen ve Yönetici Üzerindeki Memnuniyet Algısı (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • BALTACI, A. (2013). Nitel Araştırma Süreci: Nitel Bir Araştırma Nasıl Yapılır?. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (AEÜSBED), 5 (2), 368-388.
  • BAŞLAR, G. (2013). Yeni Medyanın Gelişimi Ve Dijitalleşen Kapitalizm. Akademik Bilişim 2013 – XV. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, (S. 775-784). Antalya.
  • BİLBİL, E. K. (2008). Kurumsal İletişim Aracı Olarak Web Sayfalarının Kamu Ve Özel Sektör Kuruluşlarında Karşılaştırmalı Analizi. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 0 (32), 67 – 79.
  • BİLEN, M. (2002). Plandan Uygulamaya Öğretim. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • ÇELİK, K ve Tosun, A. (2019). Okulların Kurumsal Sosyal Medya Hesaplarının İncelenmesi, III. Uluslararası Öğretmen Eğitimi Ve Akreditasyon Kongresi ITEAC
  • DEMİREL, Ö. (2006). Öğretimde Planlama Ve Değerlendirme, Öğrenme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • ERENGÜL, D. T. (2019). Öğrenci Ve Çalışanların Kurumsal İmaj Ve İtibar Konusundaki Görüşleri: Anadolu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Örneği, (Yayımlanmamış Doktora Tezi) Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • ERİŞTİ, B. S. D., KUZU, A., YURDAKUL, K. I., AKBULUT, Y., KURT, A. A. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Kurt, A. A. (Der.), Araştırmaların Planlanması (19-46). Yer: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • GÜÇLÜ, M. (2017). Örgütsel İletişim: Eğitim Kurumlarındaki Yeri Ve Önemi Açısından Bir Değerlendirme. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 7 (13), 854-870.
  • KARA, T. (2013). Sosyal Medya Endüstrisi İnsan, Toplum, Ekonomi. İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • KARABOĞA, M. T. (2018). Küreselleşme Sürecinin Eğitim Kurumları Üzerindeki Etkilerine Yönelik Bir Tartışma. Akademik Bakış Dergisi, 66, S.134-144
  • KARADAĞ, E. ve YÜCEL, C. (2020). Yeni Tip Koronavirüs Pandemisi Döneminde Üniversitelerde Uzaktan Eğitim: Lisans Öğrencileri Kapsamında Bir Değerlendirme Çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10, 181 – 192.
  • KARAMAN, K. (2010). Küreselleşme ve Eğitim. Zeitschrift Für Die Welt Der Türken, 2(3), S.131-144.
  • KASSARJİAN, Harold (1977). Content Analysis in Consumer Research, Journal of Consumer Research, 4 (1), P.8-18.
  • KOLİBOVA, H. (2000). Image of An Educational Institute. Http://Www.Opf.Slu.Cz/Vvr/Akce/Turecko/Pdf/Kolibova.Pdf Adresinden 13.01.2021 Tarihinde Edinilmiştir.
  • KORKMAZ, Y., Ünal, A., Güven, Ş. (2017). İnternet ve Sosyal Medya Araçlarının Eğitimde Kullanılması Üzerine Bir Araştırma, Beyşehir Örneği. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(53), S.682-691.
  • KORKMAZ, E. V., GÜVEN, Ş., ÜNAL, A. (2017). Örgütsel İletişim Aracı Olarak Sosyal Medya Kullanımı, Beyşehir Eğitim Sektörü Örneği. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(53), S.668-681.
  • KURTULUŞ, Ö. (2011, Eylül 9). Sosyal Ağ Nedir. Özgür Kurtuluş Dijital İletişim Uzmanı Bilgi İşçisi: Http://ozgurkurtulus.com.tr/sosyal-ag-nedir/ Adresinden Alındı.
  • MARANGOZ, M., YEŞİLDAĞ, B., SALTIK, İ. A. (2012). E-Ticaret İşletmelerinin Web ve Sosyal Ağ Sitelerinin İçerik Analizi Yöntemiyle İncelenmesi. İnternet Uygulamaları ve Yönetim Dergisi, 3(2), S.53-78.
  • MENGÜ, S. Kurumsal İletişim [PDF Belgesi]. 15.01.2021 Tarihinde http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/kok/kurumsaliletisimu132.pdf adresinden erişildi.
  • MERMER, S. (2020). Özel Okulların Kullandığı Pazarlama Taktikleri İle Velilerin Okula Bağlılıkları ve Okul İmajı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, (Yayımlanmamış Doktora Tezi) İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • NARTGÜN, Ş. ve KAYA, A. (2016). Özel Okul Velilerinin Beklentileri Doğrultusunda Okul İmajı Oluşturma. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(2), S.153-167.
  • OK, S. (2013). İlk Marka Hz.Adem Mi? Ankara: Elma Yayınevi.
  • ÖZGÖZGÜ, S. (2016). Kurumsal İmaj, Örgüt Kültürü ve Örgütsel Özdeşleşme İlişkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25 (2), S.581-596
  • ÖZTEL, H. (2018). Kamu Kuruluşlarında Sosyal Medya Kullanımının Kurumsal İmaj Açısından Rolü: Anadolu Üniversitesi Örneği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • ÖZTÜRK, E., ŞENER, G., SÜHER, H.K. (2016). Sosyal Medya Çağında Ürün Yerleştirme: İnstagram ve İnstabloggerlar Üzerine Bir İçerik Analizi. Global Media Journal TR Edition, 6(12), S.355-386.
  • ÖZTÜRK, M. F. ve TALAS, M. (2015). Sosyal Medya ve Eğitim Etkileşimi. Zeitschrift Für Die Welt Der Türken Journal Of World Of Turks, 7(1), S.101-120.
  • PULAT, A. (2019). İlkokul Velilerinin Özel Okul Tercihlerine Etki Eden Faktörlerin İncelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) T.C. Marmara Üniversitesi ve İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi
  • SARI, T. ve NAYIR, F. (2020). Pandemi Dönemi Eğitim: Sorunlar ve Fırsatlar. Turkish Studies, 15(4), S.959-975.
  • SAYIMER, İ. (2014). Yeni Medya Ortamlarında Ağlar Oluşturan Toplumsal Hareket Deneyimleri, Elektronik Mesleki Gelişim ve Araştırma Dergisi (EJOIR), 2(2), 97-112
  • TUNÇEL, H. (2009). Halkla İlişkilerin Adlandırma Sorunsalı Üzerine Bir Değerlendirme. Marmara İletişim Dergisi, 14, S.109-123.
  • TUNÇEL, H. (2011). Kurumsal İletişimin Kavramsal Çerçevesi Hakkında Bir Yorum. Marmara İletişim Dergisi, 18, S.252-567.
  • URAL, Z. G. (2013). Kurumsal İletişim Çalışmalarının Sürdürülebilirliği Açısından Kurumsal Sosyal Sorumluluk Uygulamaları. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) T.C. İstanbul Kültür Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • UZOĞLU, S. (2001). Kurumsal Kimlik, Kurumsal Kültür ve Kurumsal İmaj. Kurgu Dergisi, 18(28), S.337-353.
  • UZTUĞ, F., ŞENER, G., TOKGÖZ, N., BAYÇU, S., YILMAZ, R. A., SÜHER, İ. (2012). Kurumsal İletişim ve Kurumsal Marka Yönetimi. Uztuğ, F. (Der.), Kurumsal İletişim (2-22). Yer: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • DATAREPORTAL, https://datareportal.com/reports/digital-2020-turkey Erişim tarihi: 14.12.2020
  • https://www.facebook.com/Bah%C3%A7e%C5%9Fehir-Koleji-Eski%C5%9Fehir-Kamp%C3%BCs%C3%BC-142401006557923 Erişim tarihi: 02.02.2021
  • https://www.facebook.com/eskisehirgelisimkoleji/ Erişim tarihi: 02.02.2021
  • https://www.facebook.com/tedeskisehir/ Erişim tarihi: 02.02.2021
  • https://www.Instagram.com/bahcesehir_eskisehir/ Erişim tarihi: 02.02.2021
  • https://www.Instagram.com/gelisimokullari/ Erişim tarihi: 02.02.2021
  • https://www.Instagram.com/tedeskisehir/ Erişim tarihi: 02.02.2021
  • https://twitter.com/BK_Eskisehir Erişim tarihi: 02.02.2021
  • https://twitter.com/gelisimokullari Erişim tarihi: 02.02.2021
  • https://twitter.com/TedEskisehir/ Erişim tarihi: 02.02.2021

SOCIAL MEDIA AS A CORPORATE COMMUNICATION TOOL DURING THE COVID-19 PANDEMIC: CONTENT ANALYSIS FOR PRIVATE SCHOOLS' INSTAGRAM ACCOUNTS

Yıl 2021, Cilt: 9 Sayı: 2, 877 - 910, 30.09.2021
https://doi.org/10.19145/e-gifder.917283

Öz

In this study, it is aimed to indicate the shares in Instagram accounts of private schools that have the most followers, and provide education within the scope of K12 in Eskişehir city center in term of Pandemic. Between the dates March 11th 2020 when first Covid-19 was identified as a case in Turkey and December 4th when this study began, the shares in official Instagram accounts of three private schools- Gelişim Schools, TED Schools, Bahçeşehir Schools have been evaluated and made content analysis. The data have been separated into two groups as those related to the pandemic and those that are not, and each group have been analyzed according to the following categories. These categories are; shares that about announcements, services and precautions; academic achievements and its activities; area of social-cultural achievements and its activities; social responsibility; sportive achievements and its activities; and councelling services. In total, 1568 shares were encoded. As a result of the study, it can be said that schools concentrate more on posts that are not related to the pandemic, however, the pandemic significantly affects the Instagram accounts of private schools. The research is important in determining how the pandemic is reflected in the content of Instagram posts as a corporate communication tool made on the basis of private schools during the pandemic period.

Kaynakça

  • ADIGÜZEL, Ö. (2010). Eğitimde Yaratıcı Drama. Ankara: Naturel Yayıncılık.
  • AKTAN, C., ve BÖRÜ, D. (2007). Kurumsal Sosyal Sorumluluk. C. Aktan İçinde, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, İşletmeler Ve Sosyal Sorumluluk (S. 7-25). İGİAD Yayını.
  • ALTINBAŞAK, İ. ve KARACA, E. S. (2009). İnternet Reklamcılığı ve İnternet Reklamı Ölçümlenmesi Üzerine Bir Uygulama. Ege Akademik Bakış, 9 (2), 463-487.
  • ARKAN, Y. (2018). Eğitim İçin Sosyal Ağlar. Seta Perspektif, 1-6.
  • AVCI, E. (2019). Okul Yönetiminde Kullanılan Dijital İletişim Araçlarının Öğretmen ve Yönetici Üzerindeki Memnuniyet Algısı (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • BALTACI, A. (2013). Nitel Araştırma Süreci: Nitel Bir Araştırma Nasıl Yapılır?. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (AEÜSBED), 5 (2), 368-388.
  • BAŞLAR, G. (2013). Yeni Medyanın Gelişimi Ve Dijitalleşen Kapitalizm. Akademik Bilişim 2013 – XV. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, (S. 775-784). Antalya.
  • BİLBİL, E. K. (2008). Kurumsal İletişim Aracı Olarak Web Sayfalarının Kamu Ve Özel Sektör Kuruluşlarında Karşılaştırmalı Analizi. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 0 (32), 67 – 79.
  • BİLEN, M. (2002). Plandan Uygulamaya Öğretim. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • ÇELİK, K ve Tosun, A. (2019). Okulların Kurumsal Sosyal Medya Hesaplarının İncelenmesi, III. Uluslararası Öğretmen Eğitimi Ve Akreditasyon Kongresi ITEAC
  • DEMİREL, Ö. (2006). Öğretimde Planlama Ve Değerlendirme, Öğrenme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • ERENGÜL, D. T. (2019). Öğrenci Ve Çalışanların Kurumsal İmaj Ve İtibar Konusundaki Görüşleri: Anadolu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Örneği, (Yayımlanmamış Doktora Tezi) Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • ERİŞTİ, B. S. D., KUZU, A., YURDAKUL, K. I., AKBULUT, Y., KURT, A. A. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Kurt, A. A. (Der.), Araştırmaların Planlanması (19-46). Yer: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • GÜÇLÜ, M. (2017). Örgütsel İletişim: Eğitim Kurumlarındaki Yeri Ve Önemi Açısından Bir Değerlendirme. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 7 (13), 854-870.
  • KARA, T. (2013). Sosyal Medya Endüstrisi İnsan, Toplum, Ekonomi. İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • KARABOĞA, M. T. (2018). Küreselleşme Sürecinin Eğitim Kurumları Üzerindeki Etkilerine Yönelik Bir Tartışma. Akademik Bakış Dergisi, 66, S.134-144
  • KARADAĞ, E. ve YÜCEL, C. (2020). Yeni Tip Koronavirüs Pandemisi Döneminde Üniversitelerde Uzaktan Eğitim: Lisans Öğrencileri Kapsamında Bir Değerlendirme Çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10, 181 – 192.
  • KARAMAN, K. (2010). Küreselleşme ve Eğitim. Zeitschrift Für Die Welt Der Türken, 2(3), S.131-144.
  • KASSARJİAN, Harold (1977). Content Analysis in Consumer Research, Journal of Consumer Research, 4 (1), P.8-18.
  • KOLİBOVA, H. (2000). Image of An Educational Institute. Http://Www.Opf.Slu.Cz/Vvr/Akce/Turecko/Pdf/Kolibova.Pdf Adresinden 13.01.2021 Tarihinde Edinilmiştir.
  • KORKMAZ, Y., Ünal, A., Güven, Ş. (2017). İnternet ve Sosyal Medya Araçlarının Eğitimde Kullanılması Üzerine Bir Araştırma, Beyşehir Örneği. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(53), S.682-691.
  • KORKMAZ, E. V., GÜVEN, Ş., ÜNAL, A. (2017). Örgütsel İletişim Aracı Olarak Sosyal Medya Kullanımı, Beyşehir Eğitim Sektörü Örneği. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(53), S.668-681.
  • KURTULUŞ, Ö. (2011, Eylül 9). Sosyal Ağ Nedir. Özgür Kurtuluş Dijital İletişim Uzmanı Bilgi İşçisi: Http://ozgurkurtulus.com.tr/sosyal-ag-nedir/ Adresinden Alındı.
  • MARANGOZ, M., YEŞİLDAĞ, B., SALTIK, İ. A. (2012). E-Ticaret İşletmelerinin Web ve Sosyal Ağ Sitelerinin İçerik Analizi Yöntemiyle İncelenmesi. İnternet Uygulamaları ve Yönetim Dergisi, 3(2), S.53-78.
  • MENGÜ, S. Kurumsal İletişim [PDF Belgesi]. 15.01.2021 Tarihinde http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/kok/kurumsaliletisimu132.pdf adresinden erişildi.
  • MERMER, S. (2020). Özel Okulların Kullandığı Pazarlama Taktikleri İle Velilerin Okula Bağlılıkları ve Okul İmajı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, (Yayımlanmamış Doktora Tezi) İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • NARTGÜN, Ş. ve KAYA, A. (2016). Özel Okul Velilerinin Beklentileri Doğrultusunda Okul İmajı Oluşturma. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(2), S.153-167.
  • OK, S. (2013). İlk Marka Hz.Adem Mi? Ankara: Elma Yayınevi.
  • ÖZGÖZGÜ, S. (2016). Kurumsal İmaj, Örgüt Kültürü ve Örgütsel Özdeşleşme İlişkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25 (2), S.581-596
  • ÖZTEL, H. (2018). Kamu Kuruluşlarında Sosyal Medya Kullanımının Kurumsal İmaj Açısından Rolü: Anadolu Üniversitesi Örneği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • ÖZTÜRK, E., ŞENER, G., SÜHER, H.K. (2016). Sosyal Medya Çağında Ürün Yerleştirme: İnstagram ve İnstabloggerlar Üzerine Bir İçerik Analizi. Global Media Journal TR Edition, 6(12), S.355-386.
  • ÖZTÜRK, M. F. ve TALAS, M. (2015). Sosyal Medya ve Eğitim Etkileşimi. Zeitschrift Für Die Welt Der Türken Journal Of World Of Turks, 7(1), S.101-120.
  • PULAT, A. (2019). İlkokul Velilerinin Özel Okul Tercihlerine Etki Eden Faktörlerin İncelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) T.C. Marmara Üniversitesi ve İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi
  • SARI, T. ve NAYIR, F. (2020). Pandemi Dönemi Eğitim: Sorunlar ve Fırsatlar. Turkish Studies, 15(4), S.959-975.
  • SAYIMER, İ. (2014). Yeni Medya Ortamlarında Ağlar Oluşturan Toplumsal Hareket Deneyimleri, Elektronik Mesleki Gelişim ve Araştırma Dergisi (EJOIR), 2(2), 97-112
  • TUNÇEL, H. (2009). Halkla İlişkilerin Adlandırma Sorunsalı Üzerine Bir Değerlendirme. Marmara İletişim Dergisi, 14, S.109-123.
  • TUNÇEL, H. (2011). Kurumsal İletişimin Kavramsal Çerçevesi Hakkında Bir Yorum. Marmara İletişim Dergisi, 18, S.252-567.
  • URAL, Z. G. (2013). Kurumsal İletişim Çalışmalarının Sürdürülebilirliği Açısından Kurumsal Sosyal Sorumluluk Uygulamaları. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) T.C. İstanbul Kültür Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • UZOĞLU, S. (2001). Kurumsal Kimlik, Kurumsal Kültür ve Kurumsal İmaj. Kurgu Dergisi, 18(28), S.337-353.
  • UZTUĞ, F., ŞENER, G., TOKGÖZ, N., BAYÇU, S., YILMAZ, R. A., SÜHER, İ. (2012). Kurumsal İletişim ve Kurumsal Marka Yönetimi. Uztuğ, F. (Der.), Kurumsal İletişim (2-22). Yer: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • DATAREPORTAL, https://datareportal.com/reports/digital-2020-turkey Erişim tarihi: 14.12.2020
  • https://www.facebook.com/Bah%C3%A7e%C5%9Fehir-Koleji-Eski%C5%9Fehir-Kamp%C3%BCs%C3%BC-142401006557923 Erişim tarihi: 02.02.2021
  • https://www.facebook.com/eskisehirgelisimkoleji/ Erişim tarihi: 02.02.2021
  • https://www.facebook.com/tedeskisehir/ Erişim tarihi: 02.02.2021
  • https://www.Instagram.com/bahcesehir_eskisehir/ Erişim tarihi: 02.02.2021
  • https://www.Instagram.com/gelisimokullari/ Erişim tarihi: 02.02.2021
  • https://www.Instagram.com/tedeskisehir/ Erişim tarihi: 02.02.2021
  • https://twitter.com/BK_Eskisehir Erişim tarihi: 02.02.2021
  • https://twitter.com/gelisimokullari Erişim tarihi: 02.02.2021
  • https://twitter.com/TedEskisehir/ Erişim tarihi: 02.02.2021
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Birgül Gürsoy Pakkan 0000-0002-4285-267X

Ayla Topuz Savaş 0000-0002-2317-4789

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2021
Gönderilme Tarihi 16 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gürsoy Pakkan, B., & Topuz Savaş, A. (2021). COVID-19 PANDEMİSİ DÖNEMİNDE KURUMSAL İLETİŞİM ARACI OLARAK SOSYAL MEDYA: ÖZEL OKULLARIN INSTAGRAM HESAPLARINA YÖNELİK İÇERİK ANALİZİ. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(2), 877-910. https://doi.org/10.19145/e-gifder.917283
AMA Gürsoy Pakkan B, Topuz Savaş A. COVID-19 PANDEMİSİ DÖNEMİNDE KURUMSAL İLETİŞİM ARACI OLARAK SOSYAL MEDYA: ÖZEL OKULLARIN INSTAGRAM HESAPLARINA YÖNELİK İÇERİK ANALİZİ. e-gifder. Eylül 2021;9(2):877-910. doi:10.19145/e-gifder.917283
Chicago Gürsoy Pakkan, Birgül, ve Ayla Topuz Savaş. “COVID-19 PANDEMİSİ DÖNEMİNDE KURUMSAL İLETİŞİM ARACI OLARAK SOSYAL MEDYA: ÖZEL OKULLARIN INSTAGRAM HESAPLARINA YÖNELİK İÇERİK ANALİZİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 9, sy. 2 (Eylül 2021): 877-910. https://doi.org/10.19145/e-gifder.917283.
EndNote Gürsoy Pakkan B, Topuz Savaş A (01 Eylül 2021) COVID-19 PANDEMİSİ DÖNEMİNDE KURUMSAL İLETİŞİM ARACI OLARAK SOSYAL MEDYA: ÖZEL OKULLARIN INSTAGRAM HESAPLARINA YÖNELİK İÇERİK ANALİZİ. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 9 2 877–910.
IEEE B. Gürsoy Pakkan ve A. Topuz Savaş, “COVID-19 PANDEMİSİ DÖNEMİNDE KURUMSAL İLETİŞİM ARACI OLARAK SOSYAL MEDYA: ÖZEL OKULLARIN INSTAGRAM HESAPLARINA YÖNELİK İÇERİK ANALİZİ”, e-gifder, c. 9, sy. 2, ss. 877–910, 2021, doi: 10.19145/e-gifder.917283.
ISNAD Gürsoy Pakkan, Birgül - Topuz Savaş, Ayla. “COVID-19 PANDEMİSİ DÖNEMİNDE KURUMSAL İLETİŞİM ARACI OLARAK SOSYAL MEDYA: ÖZEL OKULLARIN INSTAGRAM HESAPLARINA YÖNELİK İÇERİK ANALİZİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 9/2 (Eylül 2021), 877-910. https://doi.org/10.19145/e-gifder.917283.
JAMA Gürsoy Pakkan B, Topuz Savaş A. COVID-19 PANDEMİSİ DÖNEMİNDE KURUMSAL İLETİŞİM ARACI OLARAK SOSYAL MEDYA: ÖZEL OKULLARIN INSTAGRAM HESAPLARINA YÖNELİK İÇERİK ANALİZİ. e-gifder. 2021;9:877–910.
MLA Gürsoy Pakkan, Birgül ve Ayla Topuz Savaş. “COVID-19 PANDEMİSİ DÖNEMİNDE KURUMSAL İLETİŞİM ARACI OLARAK SOSYAL MEDYA: ÖZEL OKULLARIN INSTAGRAM HESAPLARINA YÖNELİK İÇERİK ANALİZİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, c. 9, sy. 2, 2021, ss. 877-10, doi:10.19145/e-gifder.917283.
Vancouver Gürsoy Pakkan B, Topuz Savaş A. COVID-19 PANDEMİSİ DÖNEMİNDE KURUMSAL İLETİŞİM ARACI OLARAK SOSYAL MEDYA: ÖZEL OKULLARIN INSTAGRAM HESAPLARINA YÖNELİK İÇERİK ANALİZİ. e-gifder. 2021;9(2):877-910.