BibTex RIS Kaynak Göster

ATTITUDES TO ADVERTISING: A QUALITATIVE STUDY

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 4, 0 - , 06.06.2012

Öz

Attitudes to advertising are a subject that studied fairly little. Knowing consumers attitudes to advertising generally and conceiving them will provide important in formations for academicians who study in this scope and professionals who study in advertising sector. Therefore, if attitudes about advertising are unknown, even the most creative studies will be sentenced to failure. In this scene, this study is planned intended to answer “why-what for” questions. Conversation with 21 participants from different education and economic level is done within the scope of study and attitudes to advertising and emotions and thoughts which provided a basis for these attitudes had been tried to determine. If we consider results of the study, it is possible to categorize attitudes as “positive attitudes to advertising”; “negative attitudes to advertising” and “mixed up in an affair”.

REKLAMLARA YÖNELİK TUTUMLAR: NİTEL BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 4, 0 - , 06.06.2012

Öz

Reklamlara yönelik tutumlar Türkiye'de oldukça az çalışılmış bir konudur. Tüketicilerin genel olarak reklamlara yönelik tutumlarının bilinmesi ve bu tutumlara kaynaklık eden düşüncelerin ortaya çıkarılması hem bu alanda çalışan akademisyenler için hem de reklamcılık alanında çalışan profesyoneller için önemli bir veri sunacaktır. Nitekim eğer bir toplumda reklamlara yönelik genel tutumların yönü bilinmiyorsa reklamcılık alanında çok yaratıcı çalışmalar bile başarısızlığa mahkûm olacaktır. Bu bağlamda, bu çalışma “neden, niçin” sorularını cevaplamaya yönelik betimsel bir nitel çalışma olarak tasarlanmıştır. Çalışma kapsamında farklı eğitim seviyelerinden ve farklı gelir düzeyinden 21 katılımcı ile görüşülmüş ve reklamlara yönelik tutumları ile bu tutumlara kaynaklık eden duygu ve düşünceleri ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Araştırma sonuçlarına bakıldığında, katılımcıların tutumlarını “reklamlara yönelik tutumları olumlu”, “reklamlara yönelik tutumları olumsuz” ve “arada kalanlar” şeklinde kategorileştirmek mümkündür.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd.doç.dr. Atılım Onay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Haziran 2012
Gönderilme Tarihi 24 Şubat 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 1 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Onay, Y. A. (2012). REKLAMLARA YÖNELİK TUTUMLAR: NİTEL BİR ARAŞTIRMA. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 1(4).
AMA Onay YA. REKLAMLARA YÖNELİK TUTUMLAR: NİTEL BİR ARAŞTIRMA. e-gifder. Haziran 2012;1(4).
Chicago Onay, Yrd.doç.dr. Atılım. “REKLAMLARA YÖNELİK TUTUMLAR: NİTEL BİR ARAŞTIRMA”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 1, sy. 4 (Haziran 2012).
EndNote Onay YA (01 Haziran 2012) REKLAMLARA YÖNELİK TUTUMLAR: NİTEL BİR ARAŞTIRMA. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 1 4
IEEE Y. A. Onay, “REKLAMLARA YÖNELİK TUTUMLAR: NİTEL BİR ARAŞTIRMA”, e-gifder, c. 1, sy. 4, 2012.
ISNAD Onay, Yrd.doç.dr. Atılım. “REKLAMLARA YÖNELİK TUTUMLAR: NİTEL BİR ARAŞTIRMA”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 1/4 (Haziran 2012).
JAMA Onay YA. REKLAMLARA YÖNELİK TUTUMLAR: NİTEL BİR ARAŞTIRMA. e-gifder. 2012;1.
MLA Onay, Yrd.doç.dr. Atılım. “REKLAMLARA YÖNELİK TUTUMLAR: NİTEL BİR ARAŞTIRMA”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, c. 1, sy. 4, 2012.
Vancouver Onay YA. REKLAMLARA YÖNELİK TUTUMLAR: NİTEL BİR ARAŞTIRMA. e-gifder. 2012;1(4).