Viewers preferences, expectations and desires have changed over the years.Television viewers began to become more selective.Viewers want to watch programs that are more qualified and preferred. The development of technology over the years has increased the number of television channels. This situation has created an advantage and television broadcasters have begun to reach out to different audiences in different thematic channels. According to the different demands of television viewers is divided into different segments.And now all channels have increased along with options. In this study the increase of thematic channels whic has occurance of the result of digitalization and the structure of thematic channels which has developed towards the viewewr’s different demands have examined. And also thematic channels’ numbers, kinds and financial resources have analyzed which have given examples from different countries.
Genel kitleleri hedef alan televizyon kanallarının reyting kaygısıyla yapmış oldukları yayınlar ve izleyiciyi bunaltan reklam yayınları, izleyicileri daha seçici olmaya itmiştir. Farklı demografik özelliklerdeki izleyicilerin farklı beklenti, talep ve tercihleri vardır. Yıllar içinde televizyon yayıncılığında teknolojinin gelişmesiyle kanal sayılarındaki artış, yayıncıların izleyicilerin isteklerini yerine getirmesinde en büyük etken olmuştur. Yayıncılar hedef kitleleri farklı bölümlere ayırarak, farklı izleyici kitlelerine farklı temalarda (konularda) yayınlar yapmaya başlamışlardır. Böylelikle daha geniş bir yelpazede bulunan genel izleyici kitlesi, tematik yayıncılık anlayışı doğrultusunda daha küçük ancak nitelikleri ve talepleri benzer gruplara bölünmüştür. Tematik kanallar kendi hedef kitlesini daha tatmin edebileceği biçimde oluştururken, izleyiciler de tercih ve seçim şanslarının arttırılması olanağına kavuşmuşlardır. Bu çalışmada dijitalleşme sonucunda oluşan kanal sayılarındaki artış ile izleyicilerin farklı istekleri doğrultusunda gelişen tematik (konulu) kanallara yönelmeleri incelenmiştir. Ayrıca tematik kanalların sayıları, türleri ve finansman kaynakları çeşitli ülkelerden verilen örneklerle analiz edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Nisan 2014 |
Gönderilme Tarihi | 11 Nisan 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 2 Sayı: 3 |