Revenge is the injury or infliction of punishment in response to a perceived injustice. In a similar vein, customers might react to companies as a consequence of negative or unsatisfactory purchase experience. But, can we entitle these reactions as “consumer revenge”? In this study we begin by discussing whether these consumer behaviors are revenge or retaliation? Following that the data obtained through structured interview method made to members of an online community that was formed by consumers who have experienced a negative purchase experience with the related company. Funches et al. (2009)’s categorization of retaliatory behaviors (cost-loss; consumption prevention; voice; exit and betrayal; and boycotting) was used to analyze the revealed data. The findings have shown that all retaliatory behaviors listed in the categorization were exhibited
İntikam algılanan bir haksızlığa karşılık olarak cezaya uğratma veya zarar verme olarak tanımlanabilir. Tüketiciler de benzer şekilde olumsuz bir satın alma deneyimi, memnuniyetsizlik sonucunda kuruma tepki gösterebilmektedir. Peki, bu tepkiler ‘tüketicinin intikamı’ olarak isimlendirilebilir mi? Bu araştırmada öncelikle tüketicilerin bu davranışlarının intikam mı, misilleme mi olduğu tartışılmıştır. Ardından, daha önceden yaşadıkları olumsuz bir satın alma deneyimi sonucunda ilgili kuruma yönelik tepkide bulunmak amacıyla bir araya gelen tüketicilerin oluşturduğu bir internet topluluğunun üyelerine yönelik bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Funches vd. (2009)’nin önerdiği, beş tüketici misilleme davranışı biçiminden (Maliyet/kayıp; Saldırma ve güç; Tüketimi Engelleme; Ses çıkarmak, ayrılmak ve ihanet; Boykot Etmek) oluşan sınıflandırma kullanılmış, araştırma sonucunda katılımcıların beş misilleme davranışı biçimine de başvurdukları gözlemlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Temmuz 2015 |
Gönderilme Tarihi | 27 Temmuz 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 3 Sayı: 2 |