In this study; public relations methods, a motivation factor, as a tool that helps reduce the effects of cynicism which prevents organizations run effectively will be examined. Organizational cynicism can be defined as the situation in which a person has various negative attitudes against the organization he/she works for. Starting from this point, various public relations oriented applications will be explained.
In case of organizational cynicism, employees of the organization have a belief that the organization is far from being honest and suffer serious trust problems. Having various components, trust concept is one of the most important fields in public relations. Lack of sharing information is the leading factor that creates trust problems. Having information about the organization is one of the essential needs of a labourer and it can be fulfilled merely by communication. In the cases of an open communication and mutual feedback, it can be observed that uncertainty arise. A trust problem breaks out in the organization and as the uncertainty increases, productivity decreases. Of course this leads to cynicism which affects the employees’ organizational motivation negatively.
In this study, organizational communication will be examined deeply in building trust and organizational motivation. Organizational public relations which influence the employees’ attitudes and behaviours positively will be exposed.
Keywords: Organizational Cynicism, motivation, public relations
Bu çalışmada; örgütlerin verimli bir şekilde çalışmasını engelleyen sinizmin etkilerini azaltmada bir motivasyon unsuru olarak halkla ilişkiler teknikleri incelenecektir. Örgütsel sinizm, bir bireyin çalıştığı örgüte karşı çeşitli nedenlerle olumsuz tutumlara sahip olduğu durum olarak ifade edilebilir. Bu anlayıştan hareketle, oluşan olumsuz tutumların sebepleri ve örgütsel etkileri değerlendirilip halkla ilişkiler odaklı bir yaklaşımla çeşitli uygulamalar açıklanmaya çalışılacaktır. Örgütsel sinizmde örgüt çalışanları örgütün dürüstlük anlayışından uzak olduğu yönünde bir inanca sahip olup ciddi bir güven bunalımı yaşamaktadırlar. Çok farklı bileşenleri olan güven kavramı halkla ilişkilerinde en önemli uğraş alanları içinde yer almaktadır. Güvensizliği ortaya çıkaran sebeplerin başında örgüt içinde gerekli bilgi paylaşımının sağlanamamış olması yer almaktadır. Çalıştığı örgüt hakkında bilgi sahibi olmak işgörenin en temel ihtiyaçlarından birisidir ve ancak iletişim ile sağlanabilir. Açık bir iletişim ve karşılıklı geri beslenmenin olmadığı durumlarda belirsizliğin arttığı görülmektedir. Örgüt genelinde bir güven kaybı yaşanmakta ve sonuçta belirsizlik arttığı ölçüde verimlilik düşmektedir. Bu durum beraberinde sinizme yol açmakta ve çalışanların örgütsel motivasyonlarını olumsuz yönde etkilemektedir. Bu çalışmada, güven unsurunun sağlanmasında ve örgütsel motivasyonun güçlenmesinde kurum içi iletişim çok yönlü olarak değerlendirilecektir. Örgüt çalışanlarının tutum ve davranışlarının olumlu yönde gelişmesinde etkili olacak kurum içi halkla ilişkiler anlayışı ortaya konulmaya çalışılacaktır
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Ağustos 2015 |
Gönderilme Tarihi | 19 Ağustos 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 3 Sayı: 2 |