BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 2, 0 - , 31.08.2015
https://doi.org/10.19145/guifd.21253

Öz

-

Kaynakça

  • AKARCALI, Sezer (2003). II Dünya Savaşında İletişim ve Propaganda, Ankara: İmaj Yayınları.
  • ALEMDAR YENİÇERİ, Mine ve KÖKER, Nahit Erdem (2011). Siyasi Partilerin 2007-2011 Türkiye Genel Seçimlerinde Web Sitesi Kullanımı ve Karşılaştırmalı Analizi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, No: 31, 225-254.
  • BEKTAŞ, Arsev (2002). Siyasal Propaganda, İstanbul: Bağlam Yayınları.
  • E-Dergisi, No: 33, 1-17.
  • DEVRAN, Yusuf (2011). Seçim Kampanyalarında Geleneksel Medya, İnternet ve Sosyal Medyanın Kullanımı, Ankara: Başlık Yayın Grubu.
  • DOOB, Leonard W. (1950). "Goebbels' Principles of Propaganda", The Public Opinion Quarterly, Oxford University Press on behalf of the American Association for Public Opinion Research, Vol. 14, No. 3, Page: 419-442.
  • ELLUL, Jacques (1973). Propaganda: The Formations of Men’s Attitudes, New York: Vintage Books Advision of Random House.
  • GEÇİKLİ, Fatma (1999). Geçmişten Günümüze Propaganda Kavramı, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi dergisi, No. 9, 265-276.
  • KARLI, İhsan ve DEĞİRMENCİOĞLU, Gürsoy (2011). Siyasal İletişim Açısından Siyasal Partilerin İnternet Mecrasından Yararlanma Biçimleri ve Karşılaştırmalı Bir Analiz, Marmara İletişim Dergisi, No. 18, 141-161.
  • ÖZSOY, Osman (1999). Politik Propaganda Teknikleri, İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım.
  • QUALTER, H. Terence (1980). Propaganda Teorisi ve Propagandanın Gelişimi, Çev. Ünsal Oskay, Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, Vol. 35, No.: 1-4, Paper: 255-307.
  • TARHAN, Nevzat (2003). Psikolojik Savaş, İstanbul: Timaş Yayınları.
  • TÜRKMEN, Faik (1965). Seçim Kazanmanın Püf Noktaları, İstanbul: Tan Gazetesi ve Matbaası.
  • YILDIRIM, Arzu (2014). İnternetin Görünen Yüzü, KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergı̇si, No.16 , 51-59.

Propaganda aracı olarak internet: Kayseri ili merkez seçmeni üzerine bir alan araştırması (Internet as a propaganda tool: a study on voters in the Kayseri)

Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 2, 0 - , 31.08.2015
https://doi.org/10.19145/guifd.21253

Öz

ÖZET

Bu çalışma, propaganda aracı olarak internetin önemini ortaya koymak ve internetin seçmen üzerindeki etki düzeyini araştırmaya yönelik bir çalışmadır. Çalışmamızda öncelikle propaganda ve internetle ilgili literatür taraması yapılmıştır. Daha sonra ise Kayseri seçmeni üzerinde bir alan araştırması yapılarak sonuçlar tartışılmıştır.

Propaganda ve internet ilişkisi kapsamında yapılmış olan bu çalışma teorik ve uygulamalı olmak üzere üç bölümden oluşmaktadır. Çalışmamızın birinci bölümünde; propaganda kavramı, tarihçesi ve çeşitleri açıklanmaya çalışılmıştır. İkinci bölümde, internetin propaganda amaçlı olarak kullanımına değinilmiştir.  Çalışmamızın üçüncü bölümünde ise Kayseri’de yaşayan seçmenlerin siyasal propaganda aracı olarak internet hakkındaki algılarını ölçmek amacıyla bir anket uygulaması yapılmıştır. Bu sayede seçmenlerin, propaganda aracı olarak internet hakkındaki düşünceleri ortaya konulmaya çalışılmıştır.

Kaynakça

  • AKARCALI, Sezer (2003). II Dünya Savaşında İletişim ve Propaganda, Ankara: İmaj Yayınları.
  • ALEMDAR YENİÇERİ, Mine ve KÖKER, Nahit Erdem (2011). Siyasi Partilerin 2007-2011 Türkiye Genel Seçimlerinde Web Sitesi Kullanımı ve Karşılaştırmalı Analizi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, No: 31, 225-254.
  • BEKTAŞ, Arsev (2002). Siyasal Propaganda, İstanbul: Bağlam Yayınları.
  • E-Dergisi, No: 33, 1-17.
  • DEVRAN, Yusuf (2011). Seçim Kampanyalarında Geleneksel Medya, İnternet ve Sosyal Medyanın Kullanımı, Ankara: Başlık Yayın Grubu.
  • DOOB, Leonard W. (1950). "Goebbels' Principles of Propaganda", The Public Opinion Quarterly, Oxford University Press on behalf of the American Association for Public Opinion Research, Vol. 14, No. 3, Page: 419-442.
  • ELLUL, Jacques (1973). Propaganda: The Formations of Men’s Attitudes, New York: Vintage Books Advision of Random House.
  • GEÇİKLİ, Fatma (1999). Geçmişten Günümüze Propaganda Kavramı, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi dergisi, No. 9, 265-276.
  • KARLI, İhsan ve DEĞİRMENCİOĞLU, Gürsoy (2011). Siyasal İletişim Açısından Siyasal Partilerin İnternet Mecrasından Yararlanma Biçimleri ve Karşılaştırmalı Bir Analiz, Marmara İletişim Dergisi, No. 18, 141-161.
  • ÖZSOY, Osman (1999). Politik Propaganda Teknikleri, İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım.
  • QUALTER, H. Terence (1980). Propaganda Teorisi ve Propagandanın Gelişimi, Çev. Ünsal Oskay, Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, Vol. 35, No.: 1-4, Paper: 255-307.
  • TARHAN, Nevzat (2003). Psikolojik Savaş, İstanbul: Timaş Yayınları.
  • TÜRKMEN, Faik (1965). Seçim Kazanmanın Püf Noktaları, İstanbul: Tan Gazetesi ve Matbaası.
  • YILDIRIM, Arzu (2014). İnternetin Görünen Yüzü, KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergı̇si, No.16 , 51-59.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İsmailcan Doğan

Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2015
Gönderilme Tarihi 31 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Doğan, İ. (2015). Propaganda aracı olarak internet: Kayseri ili merkez seçmeni üzerine bir alan araştırması (Internet as a propaganda tool: a study on voters in the Kayseri). Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 3(2). https://doi.org/10.19145/guifd.21253
AMA Doğan İ. Propaganda aracı olarak internet: Kayseri ili merkez seçmeni üzerine bir alan araştırması (Internet as a propaganda tool: a study on voters in the Kayseri). e-gifder. Kasım 2015;3(2). doi:10.19145/guifd.21253
Chicago Doğan, İsmailcan. “Propaganda Aracı Olarak Internet: Kayseri Ili Merkez seçmeni üzerine Bir Alan araştırması (Internet As a Propaganda Tool: A Study on Voters in the Kayseri)”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 3, sy. 2 (Kasım 2015). https://doi.org/10.19145/guifd.21253.
EndNote Doğan İ (01 Kasım 2015) Propaganda aracı olarak internet: Kayseri ili merkez seçmeni üzerine bir alan araştırması (Internet as a propaganda tool: a study on voters in the Kayseri). Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 3 2
IEEE İ. Doğan, “Propaganda aracı olarak internet: Kayseri ili merkez seçmeni üzerine bir alan araştırması (Internet as a propaganda tool: a study on voters in the Kayseri)”, e-gifder, c. 3, sy. 2, 2015, doi: 10.19145/guifd.21253.
ISNAD Doğan, İsmailcan. “Propaganda Aracı Olarak Internet: Kayseri Ili Merkez seçmeni üzerine Bir Alan araştırması (Internet As a Propaganda Tool: A Study on Voters in the Kayseri)”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 3/2 (Kasım 2015). https://doi.org/10.19145/guifd.21253.
JAMA Doğan İ. Propaganda aracı olarak internet: Kayseri ili merkez seçmeni üzerine bir alan araştırması (Internet as a propaganda tool: a study on voters in the Kayseri). e-gifder. 2015;3. doi:10.19145/guifd.21253.
MLA Doğan, İsmailcan. “Propaganda Aracı Olarak Internet: Kayseri Ili Merkez seçmeni üzerine Bir Alan araştırması (Internet As a Propaganda Tool: A Study on Voters in the Kayseri)”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, c. 3, sy. 2, 2015, doi:10.19145/guifd.21253.
Vancouver Doğan İ. Propaganda aracı olarak internet: Kayseri ili merkez seçmeni üzerine bir alan araştırması (Internet as a propaganda tool: a study on voters in the Kayseri). e-gifder. 2015;3(2).