BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 2, 0 - , 02.09.2015
https://doi.org/10.19145/guifd.53455

Öz

While the rapid development of production technology and diversification of production nowadays are exposing the need of new markets, this case brings the protection of the vulnerable consumers on the agenda at the same time. Whereas the protection of consumers can be possible on condition of setting up the consumerprotecting institutions by passing the essencial laws in the parliament, reinforcing the establisment of nongovernmental organisations and their informative, educative and organising efforts in the context of public relations. This academic work, which deals with the public relations activities carried out by General Directorate of Protection of Consumers and Competitionwithin theMinistry of Industry and Trade for the purpose of protecting the consumers aims to bring the important role of public relations in protection of consumers to light. It uses the method of literature scanning and examining a sample institution. Finally, the work introduces the result that the possible role of public relations in making the people more conscious of their rights by informing and educating them shouldn’t be ignored

Kaynakça

  • Aktaş, Hasret (2008). Bir İletişim Aracı Olarak Sponsorluk, (Editörler), Ahmet Kalender ve Mehmet Fidan, Halkla İlişkiler, Konya: Tablet Yayınları, s.221-249
  • Altın, Yakup (1996). Dünden Bugüne Ahılı, Ahılı Belediyesi, Kırıkkale: KİKTAV
  • Asna, Alaeddin (1993), Public Relations Temel Bilgiler, İstanbul: Der Yayınları
  • Asna, Alâeddin (2006). Public Relations Kuramda ve Uygulamada Halkla
  • İlişkiler, İstanbul: Pozitif Yayınları
  • Atasoy, Ömer Adil, Taşkın, Mutafa ve Acar, Hakan (2000). Tüketiciyi
  • Koruma Hukuku: İlgili Mezuat ve Yargıtay Kararları, Ankara: Yargı Yayınevi
  • Avşar, Zakir (2001). “Tüketicinin Bilgilendirilmesi, Eğitimi ve Bilinçlendirilmesinde Medyanın Rolü ve Önemi”, Selçuk İletişim, Temmuz 2001, Cilt: 2, Sayı: 1, , s.3-14
  • Aydos, Oğuz Sadık (2009). Ürün Sorumluluğu, Ankara: Adalet Yayınevi
  • Babaoğlan, Saliha (2005). 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve 818 Sayılı Borçlar Kanununa Göre Ayıplı Mal ve Hizmetlerden Doğan Sorumluluk, Ankara: T.C. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü Yayını
  • Babaoğul, Müberra ve Altıok, Nihal (2008). “Tüketici Eğitimi, Önemi; Türkiye ve Çeşitli Ülkelerdeki Uygulamalar”, Standart Ekonomik ve Teknik Dergisi, Cilt: 47, No:550, s.56-61
  • Bakan, Ömer (2005). Kurumsal İmaj, Konya: Tablet Kitabevi
  • Baykan, Renan (2005). Tüketici Hukuku Mevzuata İlişkin Yorum-Eleştiri-Öneri, Yayın No:2005-41, İstanbul: İTO Yayını
  • Bıçakcı, İlker (1998). İletişim ve Halkla İlişkiler -Eleştirel Bir Yaklaşım-, Ankara: MediaCat Yayınları
  • Bıçakcı, İlker (2003). İletişim ve Halkla İlişkiler -Eleştirel Bir Yaklaşım-, İstanbul: MediaCat Yayını
  • Budak, Gönül ve Budak, Gülay (1998). Halkla İlişkiler: Davranışsal Bir Yaklaşım, İzmir: (Basımevi Yok),
  • Büyükbaykal, Güven N. (1999). “Bankacılık Sektöründe Halkla İlişkiler Aracı Olarak Sponsorluğun Yeri ve Önemi”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı: 9, s.427-433
  • Demir, Mehmet (2003). Kapıdan İşlemlerde Tüketiciyi Koruyan Geri Alma Hakkı, Ankara: Turhan Kitabevi
  • Deryal, Yahya (2004). Tüketici Hukuku, Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • DPT Uyum Raporları (1995). AT-Türkiye Mevzuat Uyumu Sürekli Özel İhtisas Komisyonu Raporları, C.2, Tüketicinin Korunması, Ankara: DPT Yayını
  • Faaliyet Raporu (1994). 1993 Yılı Faaliyet Raporu, Ankara: Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü
  • Faaliyet Raporu (1999). 1998 Yılı Faaliyet Raporu, Yayın No: 54, Ankara: Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü,
  • Faaliyet Raporu (2001). 2000 Yılı Faaliyet Raporu, Yayın No: 78, Ankara: Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü
  • Faaliyet Raporu (2005). 2004 Yılı Faaliyet Raporu, Yayın No: 140, Ankara: Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü
  • Faaliyet Raporu (2009). 2008 Yılı Faaliyet Raporu, Yayın No: 198, Ankara: Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü
  • Gates, Bill (1999). Önümüzdeki Yol, (Çeviren: Esra Davutoğlu ve Alper Erdal), Ankara: Arkadaş Yayınları
  • Geçikli, Fatma (2008). Halkla İlişkiler ve İletişim, İstanbul: Beta Yayınları
  • Gökalp, Şerafettin (2004). “Bir Sivil Toplum Kuruluşu Olarak Tüketici
  • Örgütleri”, TBB Dergisi, Sayı: 55, s.360-363
  • Gürcan, Halil İbrahim (1999). Sanal Gazetecilik, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları
  • Gürgen, Haluk (1993). Halkla İlişkiler Uygulamaları ve Örnek Olaylar, (Editör), İlhan Ünlü, Yayın No:431, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
  • Gürgen, Haluk (1994). Halkla İlişkiler Ortam ve Araçları, (Editör), Kazım Sezgin, Yayın No:430, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
  • Hayta, Ateş Bayazıt (2006). “Tüketici Haklarının Tüketici Eğitimindeki Rolü”, G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: 26, Sayı: 3, s.239-250
  • Hayta, Ateş Bayazıt (2007). “Tüketicinin Korunmasında Tüketici Örgütlerinin Rolü ve Önemi”, Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt: 15, Sayı: 1, s.13-20
  • Hayta, Ateş Bayazıt (2009). “Sürdürülebilir Tüketim Davranışının Kazanılmasında Tüketici Eğitiminin Rolü”, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: 10, Sayı: 3, s.143-151
  • İçel, Kayıhan (1998). Kitle Haberleşme Hukuku, İstanbul: Beta Yayınları
  • Kalender, Ahmet (2005). Siyasal İletişim Seçmenler ve İkna Stratejileri, Konya: Çizgi Kitabevi
  • Kazancı, Metin (1982). Halkla ilişkiler Kurumsal ve Uygulamaya İlişkin Sorunlar, Ankara: Savaş Yayınları
  • Kazancı, Metin (1999). Kamu ve Özel Kuruluşlarda Halkla ilişkiler, Ankara: Turhan Kitabevi
  • Mengü, Seda Çakar ve Görpe, Serra (2007). “Halkla İlişkilerde Aydınlanma: Kamusal İletişim Stratejilerinin Gerçekleşmesinde Halkla İlişkiler Rolleri ve Etik”, (Editörler), İdil Sayımer ve Pınar Eraslan Yayınoğlu, Halkla İlişkiler ve Reklam Üzerine Etik Değerlendirmeler, İstanbul: Beta Yayını
  • Nazik, M.Hamil (2008). “Avrupa Birliği’ne Giriş Süreci ve Tüketicinin Korunması” Standart Ekonomik ve Teknik Dergi, Sayı: 550, Y.47,s.72-82
  • Özerkmen, Necmettin (2004). “Ahiliğin Tarihsel – Toplumsal Temelleri ve Temel Toplumsal Fonksiyonları – Sosyolojik Yaklaşım”, Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, Cilt: 2, Sayı: 44, s.57-78
  • Peltekoğlu, Filiz Balta (2004). Halkla İlişkiler Nedir, Beta Basım A.Ş., İstanbul
  • Sabuncuoğlu, Zeyyad (2008). İşletmelerde Halkla İlişkiler, Bursa: Alfa Aktüel
  • Tortop, Nuri (1993). Halkla İlişkiler, Ankara: Yargı Yayınları
  • Tüketici Bilgi Sistemi (2010). TÜBİS, Ankara: T.C. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü Yayını
  • Tüketiciler Birliği (1997). 4077 Sayılı Tüketiciyi Korumaya Dair Kanun 4054 Sayılı Rekabetin Korunmasına Dair Kanunun Bazı Hükümleri, Tüketiciler Birliği Yayınları, Yayın No:1
  • Tüketiciyi Koruma Kanunu Kapsamında Kampanya Çalışması (2005). T.C. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü Yayını, Ankara
  • Yüksel, Şefkat (1996). Tüketici Bilincinin Geliştirilmesinde Tüketici Örgütlerinin Önemi, Ankara: T.C. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü Yayını
  • Zevkliler, Aydın ve Aydoğdu, Murat (2004). Tüketicinin Korunması Hukuku, Açıklamalı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, Ankara: Seçkin Yayıncılık

Tüketiciyi korumaya yönelik halkla ilişkiler faaliyetleri: tüketicinin ve rekabetin korunması genel müdürlüğü örneği (Public relations activities of consumer protection: general directorete of consumer protection and competition)

Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 2, 0 - , 02.09.2015
https://doi.org/10.19145/guifd.53455

Öz

Günümüzde üretim teknolojilerinin gelişmesi, üretimin çeşitlenmesi, yeni pazarlara olan ihtiyacı ortaya çıkartırken; bunlar karşısında savunmasız kalan tüketicinin korunmasını da gündeme getirmektedir. Tüketicinin korunması ise ancak, tüketiciyi korumaya yönelik kurumların oluşturulması, yasaların yapılması, sivil örgütlenmelerin teşvik edilmesi ve bunların bilgilendirici, eğitici ve örgütleyici nitelikteki halkla ilişkiler faaliyetleri ile mümkün olabilmektedir.

Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü’nün tüketicileri korumaya yönelik yapmış olduğu halkla ilişkiler faaliyetlerinin ele alınıp incelendiği bu çalışma, tüketicinin korunmasında halkla ilişkilerin önemini ortaya koymayı amaçlarken, literatür taraması ve örnek kurum incelemesi yöntemini kullanmaktadır.  Çalışmayla, tüketicinin bilinçlendirilmesinde, eğitilmesinde, kısacası korunmasında halkla ilişkilerin etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Anahtar Kelimeler: Tüketici, Tüketicinin Bilgilendirilmesi, Tüketicinin Korunması, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler Faaliyetleri

Kaynakça

  • Aktaş, Hasret (2008). Bir İletişim Aracı Olarak Sponsorluk, (Editörler), Ahmet Kalender ve Mehmet Fidan, Halkla İlişkiler, Konya: Tablet Yayınları, s.221-249
  • Altın, Yakup (1996). Dünden Bugüne Ahılı, Ahılı Belediyesi, Kırıkkale: KİKTAV
  • Asna, Alaeddin (1993), Public Relations Temel Bilgiler, İstanbul: Der Yayınları
  • Asna, Alâeddin (2006). Public Relations Kuramda ve Uygulamada Halkla
  • İlişkiler, İstanbul: Pozitif Yayınları
  • Atasoy, Ömer Adil, Taşkın, Mutafa ve Acar, Hakan (2000). Tüketiciyi
  • Koruma Hukuku: İlgili Mezuat ve Yargıtay Kararları, Ankara: Yargı Yayınevi
  • Avşar, Zakir (2001). “Tüketicinin Bilgilendirilmesi, Eğitimi ve Bilinçlendirilmesinde Medyanın Rolü ve Önemi”, Selçuk İletişim, Temmuz 2001, Cilt: 2, Sayı: 1, , s.3-14
  • Aydos, Oğuz Sadık (2009). Ürün Sorumluluğu, Ankara: Adalet Yayınevi
  • Babaoğlan, Saliha (2005). 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve 818 Sayılı Borçlar Kanununa Göre Ayıplı Mal ve Hizmetlerden Doğan Sorumluluk, Ankara: T.C. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü Yayını
  • Babaoğul, Müberra ve Altıok, Nihal (2008). “Tüketici Eğitimi, Önemi; Türkiye ve Çeşitli Ülkelerdeki Uygulamalar”, Standart Ekonomik ve Teknik Dergisi, Cilt: 47, No:550, s.56-61
  • Bakan, Ömer (2005). Kurumsal İmaj, Konya: Tablet Kitabevi
  • Baykan, Renan (2005). Tüketici Hukuku Mevzuata İlişkin Yorum-Eleştiri-Öneri, Yayın No:2005-41, İstanbul: İTO Yayını
  • Bıçakcı, İlker (1998). İletişim ve Halkla İlişkiler -Eleştirel Bir Yaklaşım-, Ankara: MediaCat Yayınları
  • Bıçakcı, İlker (2003). İletişim ve Halkla İlişkiler -Eleştirel Bir Yaklaşım-, İstanbul: MediaCat Yayını
  • Budak, Gönül ve Budak, Gülay (1998). Halkla İlişkiler: Davranışsal Bir Yaklaşım, İzmir: (Basımevi Yok),
  • Büyükbaykal, Güven N. (1999). “Bankacılık Sektöründe Halkla İlişkiler Aracı Olarak Sponsorluğun Yeri ve Önemi”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı: 9, s.427-433
  • Demir, Mehmet (2003). Kapıdan İşlemlerde Tüketiciyi Koruyan Geri Alma Hakkı, Ankara: Turhan Kitabevi
  • Deryal, Yahya (2004). Tüketici Hukuku, Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • DPT Uyum Raporları (1995). AT-Türkiye Mevzuat Uyumu Sürekli Özel İhtisas Komisyonu Raporları, C.2, Tüketicinin Korunması, Ankara: DPT Yayını
  • Faaliyet Raporu (1994). 1993 Yılı Faaliyet Raporu, Ankara: Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü
  • Faaliyet Raporu (1999). 1998 Yılı Faaliyet Raporu, Yayın No: 54, Ankara: Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü,
  • Faaliyet Raporu (2001). 2000 Yılı Faaliyet Raporu, Yayın No: 78, Ankara: Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü
  • Faaliyet Raporu (2005). 2004 Yılı Faaliyet Raporu, Yayın No: 140, Ankara: Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü
  • Faaliyet Raporu (2009). 2008 Yılı Faaliyet Raporu, Yayın No: 198, Ankara: Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü
  • Gates, Bill (1999). Önümüzdeki Yol, (Çeviren: Esra Davutoğlu ve Alper Erdal), Ankara: Arkadaş Yayınları
  • Geçikli, Fatma (2008). Halkla İlişkiler ve İletişim, İstanbul: Beta Yayınları
  • Gökalp, Şerafettin (2004). “Bir Sivil Toplum Kuruluşu Olarak Tüketici
  • Örgütleri”, TBB Dergisi, Sayı: 55, s.360-363
  • Gürcan, Halil İbrahim (1999). Sanal Gazetecilik, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları
  • Gürgen, Haluk (1993). Halkla İlişkiler Uygulamaları ve Örnek Olaylar, (Editör), İlhan Ünlü, Yayın No:431, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
  • Gürgen, Haluk (1994). Halkla İlişkiler Ortam ve Araçları, (Editör), Kazım Sezgin, Yayın No:430, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
  • Hayta, Ateş Bayazıt (2006). “Tüketici Haklarının Tüketici Eğitimindeki Rolü”, G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: 26, Sayı: 3, s.239-250
  • Hayta, Ateş Bayazıt (2007). “Tüketicinin Korunmasında Tüketici Örgütlerinin Rolü ve Önemi”, Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt: 15, Sayı: 1, s.13-20
  • Hayta, Ateş Bayazıt (2009). “Sürdürülebilir Tüketim Davranışının Kazanılmasında Tüketici Eğitiminin Rolü”, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: 10, Sayı: 3, s.143-151
  • İçel, Kayıhan (1998). Kitle Haberleşme Hukuku, İstanbul: Beta Yayınları
  • Kalender, Ahmet (2005). Siyasal İletişim Seçmenler ve İkna Stratejileri, Konya: Çizgi Kitabevi
  • Kazancı, Metin (1982). Halkla ilişkiler Kurumsal ve Uygulamaya İlişkin Sorunlar, Ankara: Savaş Yayınları
  • Kazancı, Metin (1999). Kamu ve Özel Kuruluşlarda Halkla ilişkiler, Ankara: Turhan Kitabevi
  • Mengü, Seda Çakar ve Görpe, Serra (2007). “Halkla İlişkilerde Aydınlanma: Kamusal İletişim Stratejilerinin Gerçekleşmesinde Halkla İlişkiler Rolleri ve Etik”, (Editörler), İdil Sayımer ve Pınar Eraslan Yayınoğlu, Halkla İlişkiler ve Reklam Üzerine Etik Değerlendirmeler, İstanbul: Beta Yayını
  • Nazik, M.Hamil (2008). “Avrupa Birliği’ne Giriş Süreci ve Tüketicinin Korunması” Standart Ekonomik ve Teknik Dergi, Sayı: 550, Y.47,s.72-82
  • Özerkmen, Necmettin (2004). “Ahiliğin Tarihsel – Toplumsal Temelleri ve Temel Toplumsal Fonksiyonları – Sosyolojik Yaklaşım”, Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, Cilt: 2, Sayı: 44, s.57-78
  • Peltekoğlu, Filiz Balta (2004). Halkla İlişkiler Nedir, Beta Basım A.Ş., İstanbul
  • Sabuncuoğlu, Zeyyad (2008). İşletmelerde Halkla İlişkiler, Bursa: Alfa Aktüel
  • Tortop, Nuri (1993). Halkla İlişkiler, Ankara: Yargı Yayınları
  • Tüketici Bilgi Sistemi (2010). TÜBİS, Ankara: T.C. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü Yayını
  • Tüketiciler Birliği (1997). 4077 Sayılı Tüketiciyi Korumaya Dair Kanun 4054 Sayılı Rekabetin Korunmasına Dair Kanunun Bazı Hükümleri, Tüketiciler Birliği Yayınları, Yayın No:1
  • Tüketiciyi Koruma Kanunu Kapsamında Kampanya Çalışması (2005). T.C. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü Yayını, Ankara
  • Yüksel, Şefkat (1996). Tüketici Bilincinin Geliştirilmesinde Tüketici Örgütlerinin Önemi, Ankara: T.C. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü Yayını
  • Zevkliler, Aydın ve Aydoğdu, Murat (2004). Tüketicinin Korunması Hukuku, Açıklamalı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, Ankara: Seçkin Yayıncılık
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nilüfer Canöz

Yayımlanma Tarihi 2 Eylül 2015
Gönderilme Tarihi 2 Eylül 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Canöz, N. (2015). Tüketiciyi korumaya yönelik halkla ilişkiler faaliyetleri: tüketicinin ve rekabetin korunması genel müdürlüğü örneği (Public relations activities of consumer protection: general directorete of consumer protection and competition). Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 3(2). https://doi.org/10.19145/guifd.53455
AMA Canöz N. Tüketiciyi korumaya yönelik halkla ilişkiler faaliyetleri: tüketicinin ve rekabetin korunması genel müdürlüğü örneği (Public relations activities of consumer protection: general directorete of consumer protection and competition). e-gifder. Kasım 2015;3(2). doi:10.19145/guifd.53455
Chicago Canöz, Nilüfer. “Tüketiciyi Korumaya yönelik Halkla ilişkiler Faaliyetleri: tüketicinin Ve Rekabetin Korunması Genel müdürlüğü örneği (Public Relations Activities of Consumer Protection: General Directorete of Consumer Protection and Competition)”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 3, sy. 2 (Kasım 2015). https://doi.org/10.19145/guifd.53455.
EndNote Canöz N (01 Kasım 2015) Tüketiciyi korumaya yönelik halkla ilişkiler faaliyetleri: tüketicinin ve rekabetin korunması genel müdürlüğü örneği (Public relations activities of consumer protection: general directorete of consumer protection and competition). Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 3 2
IEEE N. Canöz, “Tüketiciyi korumaya yönelik halkla ilişkiler faaliyetleri: tüketicinin ve rekabetin korunması genel müdürlüğü örneği (Public relations activities of consumer protection: general directorete of consumer protection and competition)”, e-gifder, c. 3, sy. 2, 2015, doi: 10.19145/guifd.53455.
ISNAD Canöz, Nilüfer. “Tüketiciyi Korumaya yönelik Halkla ilişkiler Faaliyetleri: tüketicinin Ve Rekabetin Korunması Genel müdürlüğü örneği (Public Relations Activities of Consumer Protection: General Directorete of Consumer Protection and Competition)”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 3/2 (Kasım 2015). https://doi.org/10.19145/guifd.53455.
JAMA Canöz N. Tüketiciyi korumaya yönelik halkla ilişkiler faaliyetleri: tüketicinin ve rekabetin korunması genel müdürlüğü örneği (Public relations activities of consumer protection: general directorete of consumer protection and competition). e-gifder. 2015;3. doi:10.19145/guifd.53455.
MLA Canöz, Nilüfer. “Tüketiciyi Korumaya yönelik Halkla ilişkiler Faaliyetleri: tüketicinin Ve Rekabetin Korunması Genel müdürlüğü örneği (Public Relations Activities of Consumer Protection: General Directorete of Consumer Protection and Competition)”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, c. 3, sy. 2, 2015, doi:10.19145/guifd.53455.
Vancouver Canöz N. Tüketiciyi korumaya yönelik halkla ilişkiler faaliyetleri: tüketicinin ve rekabetin korunması genel müdürlüğü örneği (Public relations activities of consumer protection: general directorete of consumer protection and competition). e-gifder. 2015;3(2).