Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BİBLİOMETRİC ANALYSİS OF ARTİCLES ON ADVERTİSİNG

Yıl 2024, Cilt: 12 Sayı: 2, 816 - 844, 14.06.2024
https://doi.org/10.19145/e-gifder.1408453

Öz

In this study, 44,267 articles on advertising published in academic journals in the Web of Science database between 1975 and 2023 were analyzed using the bibliometric analysis method. The VOSviewer was used to analyze the data and establish and visualize network relations in the research. Research findings show that the number of articles published in the field of advertising and the interest in the subject tend to increase steadily despite small deviations. The dominant language in articles is English by far, with a usage rate of 89.8%. The country with the highest number of publications is the USA with 41.7%, and 9 out of the 10 universities that publish the most are in the USA. Articles written on advertising are mostly produced within the disciplines of business economics and communication; this fact emphasizes the interdisciplinary character of the advertising field. The USA has a central position in both country citation networks and institution citation networks. The word "advertising" was mostly used as a keyword in the articles. The inclusion of social media, internet and online advertising in the top 10 most used keywords indicates that the advertising literature is heavily influenced by the digitalization processes. According to the results of the research Turkish is the seventh most used language among 33 languages. Turkey is in the 17th place in the ranking of the countries with the most publications, and in the 19th place in the most cited countries with 7446 citations.

Kaynakça

  • Al, U., & Coştur, R. (2007). Türk Psikoloji Dergisi’nin bibliyometrik profili. Türk kütüphaneciliği, 21(2), 142-163.
  • Alkan, G. (2014). Türkiye’de muhasebe alanında yapılan lisansüstü tez çalışmaları üzerine bir araştırma (1984-2012). Muhasebe ve Finansman Dergisi, 61, 41-52.
  • Brown, S. P., & Stayman, D. M. (1992). Antecedents and consequences of attitude toward the ad: A meta-analysis. Journal of consumer research, 19(1), 34-51.
  • Coşkun, İ., Dündar, Ş., & Parlak, C. (2014). Türkiye’de özel eğitim alanında yapılmış lisansüstü tezlerin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (2008-2013). Ege Eğitim Dergisi, 15(2), 375-396.
  • De Veirman, M., Cauberghe, V., & Hudders, L. (2017). Marketing through Instagram influencers: The impact of number of followers and product divergence on brand attitude. International journal of advertising, 36(5), 798-828.
  • Demir, E. (2018). Antropoloji Alanındaki Yayınların Bibliyometrik Analizi. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(2), 1512-1527.

REKLAMCILIK ÜZERİNE YAZILAN MAKALELERİN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ

Yıl 2024, Cilt: 12 Sayı: 2, 816 - 844, 14.06.2024
https://doi.org/10.19145/e-gifder.1408453

Öz

Bu çalışmada 1975-2023 yılları arasında Web of Science veri tabanındaki akademik dergilerde yayınlanmış reklamcılık üzerine yazılan 44.267 makale bibliyometrik analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Reklamcılık literatürünün genel bir haritasını çıkarmayı amaçlayan araştırmada verilerin analiz edilmesi ve ağ ilişkilerinin kurulup görselleştirilmesi için VOSviewer programı kullanılmıştır. Araştırma bulguları, reklamcılık alanında ortaya konulan makalelerin sayısının ve konuya olan ilginin küçük sapmalara karşın düzenli bir artış eğiliminde olduğunu göstermektedir. Reklamcılık üzerine yazılan makalelerde baskın konumda olan dil %89,8 kullanım oranı ile açık ara farkla İngilizcedir. En çok yayının üretildiği ülke ise %41,7 oranıyla ABD’dir ve en çok yayın yapan 10 üniversiteden 9’u ABD’dedir. Makaleler en çok iş ekonomisi ve iletişim disiplinleri içerisinde üretilmekte; kamu çevre iş sağlığı, psikoloji, bilgisayar bilimi ve devlet hukuku gibi çok farklı alanlarda makalelerin yazılmış olması reklamcılık alanının disiplinler arası karakterine vurgu yapmaktadır. Gerek ülke atıf ağlarında gerekse kurum atıf ağlarında ABD merkezi konumda yer almaktadır. Makalelerde anahtar kelime olarak en çok “advertising” kelimesi kullanılmıştır. En çok kullanılan ilk 10 anahtar kelime listesinde “social media”, “internet” ve “online advertising”in yer alması, reklamcılık literatürünün dijitalleşme süreçlerinden yoğun bir şekilde etkilendiğine işaret etmektedir. Araştırma sonuçlarına göre Türkçe, 33 dil arasında en çok kullanılan 7. dil konumundadır. En çok yayın yapan ülkeler sıralamasında Türkiye 17. sırada, en çok atıf alan ülkeler sıralamasında ise 7446 atıfla 19. sırada yer almaktadır.

Kaynakça

  • Al, U., & Coştur, R. (2007). Türk Psikoloji Dergisi’nin bibliyometrik profili. Türk kütüphaneciliği, 21(2), 142-163.
  • Alkan, G. (2014). Türkiye’de muhasebe alanında yapılan lisansüstü tez çalışmaları üzerine bir araştırma (1984-2012). Muhasebe ve Finansman Dergisi, 61, 41-52.
  • Brown, S. P., & Stayman, D. M. (1992). Antecedents and consequences of attitude toward the ad: A meta-analysis. Journal of consumer research, 19(1), 34-51.
  • Coşkun, İ., Dündar, Ş., & Parlak, C. (2014). Türkiye’de özel eğitim alanında yapılmış lisansüstü tezlerin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (2008-2013). Ege Eğitim Dergisi, 15(2), 375-396.
  • De Veirman, M., Cauberghe, V., & Hudders, L. (2017). Marketing through Instagram influencers: The impact of number of followers and product divergence on brand attitude. International journal of advertising, 36(5), 798-828.
  • Demir, E. (2018). Antropoloji Alanındaki Yayınların Bibliyometrik Analizi. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(2), 1512-1527.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İbrahim Kiçir 0000-0002-3346-4309

Yayımlanma Tarihi 14 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 22 Aralık 2023
Kabul Tarihi 1 Nisan 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kiçir, İ. (2024). REKLAMCILIK ÜZERİNE YAZILAN MAKALELERİN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 12(2), 816-844. https://doi.org/10.19145/e-gifder.1408453
AMA Kiçir İ. REKLAMCILIK ÜZERİNE YAZILAN MAKALELERİN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ. e-gifder. Haziran 2024;12(2):816-844. doi:10.19145/e-gifder.1408453
Chicago Kiçir, İbrahim. “REKLAMCILIK ÜZERİNE YAZILAN MAKALELERİN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 12, sy. 2 (Haziran 2024): 816-44. https://doi.org/10.19145/e-gifder.1408453.
EndNote Kiçir İ (01 Haziran 2024) REKLAMCILIK ÜZERİNE YAZILAN MAKALELERİN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 12 2 816–844.
IEEE İ. Kiçir, “REKLAMCILIK ÜZERİNE YAZILAN MAKALELERİN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ”, e-gifder, c. 12, sy. 2, ss. 816–844, 2024, doi: 10.19145/e-gifder.1408453.
ISNAD Kiçir, İbrahim. “REKLAMCILIK ÜZERİNE YAZILAN MAKALELERİN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 12/2 (Haziran 2024), 816-844. https://doi.org/10.19145/e-gifder.1408453.
JAMA Kiçir İ. REKLAMCILIK ÜZERİNE YAZILAN MAKALELERİN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ. e-gifder. 2024;12:816–844.
MLA Kiçir, İbrahim. “REKLAMCILIK ÜZERİNE YAZILAN MAKALELERİN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, c. 12, sy. 2, 2024, ss. 816-44, doi:10.19145/e-gifder.1408453.
Vancouver Kiçir İ. REKLAMCILIK ÜZERİNE YAZILAN MAKALELERİN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ. e-gifder. 2024;12(2):816-44.