Bireyin siyasal, ekonomik, kültürel ve toplumsal meselelerle ilgi bilgi edinmesinde önemli bir işleve sahip olan medya aynı zamanda halk kanaatinin görünür olmasını sağlamada önemli bir araçtır. Kamusal alanda toplumun farklı kesimleri tarafından yürütülen müzakereler ile olgunlaşan bu kanaatlerin, medya aracılığıyla tarafsız bir şekilde yansıtılması ise demokratik bir ön şarttır. Bu bağlamda yeni medya araçlarının kamusal alan inşa etme hususunda önemli bir rol alabileceği ve bu sayede de demokratik işlevini yerine getirebileceğini ifade etmek mümkündür.
Bu çerçevede çalışma, yeni medya araçlarının kamusal alan inşa etme rolünü tartışmaya açmaktadır. Bu tartışma, özellikle alternatif medya pratiği olarak işlevsellik sağlayan bu araçların demokratik işlevlerine odaklanmaktadır.
Türkiye’de sokak röportajı yapan ve YouTube üzerinde en çok abone sayısına sahip olan üç kanal üzerinden kamusal alan ve yeni medya ilişkisini tartışmaya açan bu çalışmada, medya içeriklerindeki anlamları keşfetmeye olanak sağlayan nitel yönelimli içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Türkiye’de 17 Mayıs 2023 Türkiye Genel Seçimleri öncesi nisan ayında yayınlanan sokak röportajlarını inceleyen çalışma da kanalların dikotomik bir görünüm sergilediği; çok sesliliğe, objektifliğe, katkı sağlama amacı taşısa da, demokratik bir dil taşımayan, kutuplaştırıcı ve ötekileştirici bir dil taşıyan içerikler ürettiği; bu sebeple de kamusal alan inşa etmedeki rolünün tartışmaya açık olduğu belirlenmiştir.
Kamuoyu Kamusal Alan Yeni Medya Yurttaş Gazeteciliği Sokak Röportajı.
yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 18 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 19 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: 3 |