Deneyim ekonomisi kavramının pek çok alanda önem kazanmasıyla yeni nesil müzecilik anlayışında da ziyaretçi deneyimi ve bu deneyimin içeriği konuları üzerine çalışmalar yapılan önemli bir alanı oluşturmuştur. Çevrimiçi uygulamalarla müze ziyaretlerini çocuklar ve gençler için çekici hale getirmeyi hedefleyen sanal müzeler, gerçek müze ziyaret deneyimlerini pekiştiren, dijital ortamın yapısından kaynaklı zaman ve mekan sınırı olmaksızın ulaşlabilirliği olan ortamlardır. Dolayısıyla deneyim ekonomisi çerçevesinde çocuklara yönelik sanal müzelerde tasarım ve içerik sunumları, dijital ortamın doğası göz önüne alınarak tasarlanmalıdır. İçerik analizi yönteminin kullanıldığı bu çalışmada, çocuklara yönelik özel olarak tasarlanmış sanal müze web sitelerinin müze ziyaretçi deneyimine etki eden deneyim unsurları ve deneyim alanları bağlamında değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Betimleyici araştırma modeli ve amaçlı örneklem yöntemi ile gerçekleştirilen çalışmada, çocuklara yönelik sanal müzelerde deneyimin boyut ve kategorileri bağlamında deneyimi eşsiz ve unutulmaz kılan içerik ve tasarım faktörlerinin neler olduğu sorusu irdelenmiştir. Araştırma bulguları değerlendirildiğinde; sanal müze tasarımlarında içerikler ve ortama ait somut tasarım unsurlarının belirlenmesinde bütünsel bir deneyim tasarımı ile hareket edilmesi ve hedef kitlenin çocuk olması göz önüne alınarak seçilecek deneyim tasarımı unsurlarında bu kitleye yönelik stratejiler belirlenmesi önem taşımaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 1 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 12 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: 3 |