Consumption in a very immediate need and an insatiable desire to meet the new demands of consumers
object differentiation has led to the transformation of advertisements. One of the major reflections of this
situation, escape from the ordinary with the use of animated television advertisements. The magic of the
animated television advertisements on consumers in order to increase rapidly expanding universe of simulation.
Consumption by bringing the truth to the false, the size of the simulation everything is flexible. Decorated with
images of the postmodern world, the universe of simulation imagine a more interesting visual advertisements to
be brought be studied. The transition from reality simulation to visually consumption, the actual reality is full of
lost dreams and desires fills the image and transformed a deception. Examples of this problem within the scope
of the study literature and advertising and consumption is reflected in the light of how the simulation, animated
television advertisements aimed to examine how to convert.
: Animation Television Advertisements Consumption Simulation
Tüketimin ihtiyaçtan çok anlık ve doyumsuz bir arzu nesnesine dönüşümü reklamların tüketicilerin yeni
taleplerini karşılayacak şekilde farklılaşmasına yol açmıştır. Bu durumun önemli yansımalarından biri,
televizyon reklamlarında animasyon kullanımı ile sıradanlıktan kaçıştır. Animasyonlu televizyon reklamları
tüketiciler üzerindeki büyüsünü arttırabilmek için simülasyon evrenini hızla genişletmektedir. Simülasyon her
şeyi gerçeğin sahtesi konumuna getirerek tüketimin boyutlarını esnekleştirmektedir. Simülasyon evreni hayal
dünyasının postmodern imgeleriyle de süslenerek reklamların görselliği daha ilgi çekici bir hale getirilmeye
çalışılmaktadır. Görsellikte gerçeklikten simülasyona geçiş tüketimi, gerçekliğin asıllığını yitirdiği hayalleri
dolduran imajlarla ve arzularla dolu bir aldatmacaya dönüştürmüştür. Çalışmada bu sorun kapsamında literatür
taraması ve reklam örnekleri ışığında simülasyonun animasyonlu televizyon reklamlarına nasıl yansıdığının ve
tüketimi nasıl dönüştürdüğünün incelenmesi amaçlanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 1 |