Post-structuralism, 20 century is an important approach deeply affecting. Mainly, it includes the views of French and continental European theorists. In this review, poststructuralist approach, in terms of the mass media is considered. The center of poststructuralist approach takes the reader and the reader determines the meaning of the text rather than the author assumes. Following the discussion of the problem of the subject, the reader's performance is evaluated. Post-structuralism, which is an important method of "deconstruction" After explaining the relationship between the mass media and ideology are discussed. Multiple meanings and implications of diversity in the mass media, text, and limitations of communication still open examination of the issues discussed. Poststructuralism, to assess the relationship between mass media tools, from a broader perspective to understand the functions and activities contribute to the recipients.
Post-yapısalcılık 20. yüzyılı derinden etkileyen önemli bir yaklaşımdır. Ağırlıklı olarak Fransız ve kıta Avrupası kuramcılarının görüşlerini kapsamaktadır. Bu incelemede, post-yapısalcı yaklaşım açısından kitle iletişim araçları değerlendirilmektedir. Post-yapısalcı yaklaşım, merkeze okuyucuyu almakta ve metnin anlamını yazarın değil de okuyucunun belirlediğini varsaymaktadır. Bu kapsamda, incelemede, öncelikle özne sorununa odaklanılmaktadır. Özne sorununun tartışılmasının ardından okurun performansı değerlendirilmektedir. Post-yapısalcılık açısından önemli bir yöntem olan “yapıbozma” üzerinde durulduktan sonra ise kitle iletişim araçları ve ideoloji ilişkisi irdelenmektedir. Çoğul anlamlar ve çeşitliliğin kitle iletişim araçları açısından ne anlama geldiği, iletişimde açık metinler ve sınırlılıklar incelemede tartışılan konular arasındadır. Post-yapısalcılık ve kitle iletişim araçları ilişkisini değerlendirmek, araçların işlevlerinin ve alıcıların etkinliklerinin daha geniş bir perspektiften anlaşılmasına katkı sağlamaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 3 Sayı: 1 |