Kültür ve tüketim kültürü ilişkisi akademik alanda sıklıkla tartışılan bir konudur. Dünya genelinde hâkim olan kapitalist ekonomik düzen, insanların tüketmesi ve tüketerek var olması tüketim kültürünün ortaya çıkmasına sebebiyet vermiştir. Bu çalışmada kültürün aktarılması, taşıyıcılığı ve dönüştürücülüğünün etkili iletişime, Tüketimin sürekli kılınmasının ise tüketim kültürünün kitlelerce içselleştirilmesine ihtiyaç duyduğu tartışılmıştır. Ardından Kuzey Kıbrıs‟ta profesyonelce faaliyet gösteren Telsim (Vodafone Kıbrıs) GSM operatörü hakkında yayınlanan halkla ilişkiler haberleri incelenmiştir. İki aylık arşiv taraması sonucu Telsim (Vodafone Kıbrıs)‟le ilgili çıkan haberler içerik analizi vasıtasıyla nicel ve nitel olarak incelenmiştir. Elde edilen haberlerden çıkarılabilecek anlamlar üzerine düşünülerek halkla ilişkiler etkinlik dağılımı ve bu haberleştirme pratiklerinin tüketim kültürünün oluşumunu etkileme yolları incelenmiştir. Haberler medya, sermayedar ve tüketici üçgeninde okunmuştur.
Kültür Tüketim Kültürü Halkla İlişkiler Kuzey Kıbrıs Telsim (Vodafone Kuzey Kıbrıs)
Therelationshipbetweencultureandconsumerculture is a topicfrequentlydiscussed in theacademicfield. Prevailingacrosstheworldcapitalisteconomicorder on thefactthatpeoplehavetoconsumeand how consuminggave a risetotheemergence of consumptionculture. Inthisstudy, thetransmission of culture, transportingandeffectivetransforming of communication, whilemaintainingtheconsumption of consumerculture has beenarguedthatitsaudiencesneedto be internalized.Afterwards, thepublications of Telsim (VodafoneCyprus) beingtheprofessionallyactive GSM operator in NorthernCyprus, publicrelationsnewshavebeenstudiedupon. As a result, twomonths of scanningthearchives of Telsim (VodafoneCyprus)'s reports on quantitativeandqualitativecontentanalysiswereanalysed. Keeping in mindthemeaningswhich can be extractedfromtheobtainednews on thedistribution of publicrelationseventsandthenewsstories of thepracticalwaystoinfluencetheformation of consumerculturewereexamined. Thenewswasread in thetriangle of themedia, shareholdersandconsumers.
Culture Consumer Culture PublicRelations North Cyprus Telsim (VodafoneNorthernCyprus)
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2014 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 2 |