The ubiquitous nature of mobile telephones have given chance public to record and distribute lots of events in activites of daily living. The images of these newsworthy events recorded by nonprofessionals, can bu used by news organisations. The blurring of the boundary between news production and news consumption is argued with the terms like “citizen journalism” and “participatory journalism”. This paper aims to study “Haber Sizsiniz” “the first citizen journalism program” that was aired on TRT Haber in the context of citizen participation to mainstream media. It‟s also aimed to examine the specific elements of the videos which sent by the people to the program by the categories as content types, gender, place and technical features. The content analysis was applied on 45 videos of the program and it was determined that the video contents sent by the citizens were predominantly “funny” or “interesting” videos. In this article it was overemphazised that the citizen journalism is different from (and far more than) the content(funyy videos, interisting images etc.) that generated by the “ordinary people”. If not the term “citizen journalism” will be misunderstood by public.
Citizen journalism Participatory journalism User generated content.
Yeni medyayla birlikte haber üretimi ve haber tüketimi arasındaki sınırların belirsiz hale gelmeye başlaması; “yurttaş haberciliği” ve/veya “katılımcı habercilik” kavramları çerçevesinde tartışılmaktadır. Bu çalışmada, ana akım medyaya yurttaş katılımı bağlamında TRT Haber kanalında yayınlanmış olan ve “Türkiye‟nin ilk vatandaş gazeteciliği programı” olarak tanıtılan, “Haber Sizsiniz” programı incelenmiştir. Çalışmada içerik analizi tekniği kullanılarak gönderilen videoların içerik türleri, gönderildikleri iller ve programın teknik özelliklerine ilişkin temel unsurların saptanması hedeflenmiştir. Programda izleyiciler tarafından en çok oy alan 45 videoya yönelik içerik analizi sonucunda, yurttaşlar tarafından programa gönderilen videoların çoğunlukla “komik” ya da” eğlenceli” videolardan oluştuğu saptanmıştır. Bu makalede, yurttaş haberciliğinin “sıradan insanlar” tarafından kaydedilip paylaşılan bu tip içerikten farklı olduğu özellikle vurgulanmaktadır. Yurttaş haberciliği kavramının altının çizildiği bir programda komik ve eğlenceli anlara ilişkin videoların ağırlıkla paylaşımı, kamuoyunun bu kavramı yanlış yorumlamasına neden olabileceği düşünülmektedir.
YurttaĢ haberciliği Katılımcı habercilik Kullanıcı kaynaklı içerik.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2014 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 2 |