Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SİNEMADA BİR PAZARLAMA UNSURU OLARAK FİLM FRAGMANLARI

Yıl 2015, Cilt: 5 Sayı: 2, 32 - 53, 31.12.2015

Öz

Sinema pazarında, neredeyse bir film kadar uzun olabilen ve her biri başlı başına filmsel bir değere sahip görünen fragmanlar hem sınırlı sayıda uluslararası gazetecinin katıldığı basın toplantısı hem de hareketli afişlerin sıklıkla kullanılmaya başlanmasıyla birlikte her sinema izleyicisinin bir filmi görmeden önce başvurduğu görsel bir kompozisyon haline gelmiştir. Günümüz izleyicileri, filme ilişkin kısa notları ya da eleştirmen görüşlerini okumadan, çoğunlukla fragmanlardan aldığı izleme itkisini takip etmektedir. Çoğu zaman sinema izleyicisini filmin bütününü izledikten sonra hayal kırıklığına uğratan bu fragmanların ne şekilde oluşturulduğu, fragman teriminin anlamı, hangi kriterlere göre çekildikleri ve film pazarlamasıyla olan ilişkisi bu çalışmanın ortaya koymaya çalıştığı konulardır. Fragmanlar aynı zamanda izleyici beklentilerini de ölçebilen, izleyici tepkilerini belirleyebilen bir nevi kısa metrajlı filmlerdir. Bu çalışmanın kuramsal yaklaşımı biçimci film kuramdır ve bu yaklaşım çerçevesinde fragman incelemelerinde mise-en-scene ve sinematografik unsurların analizi gerçekleştirilmiştir.  

Kaynakça

  • Andrews, Dale (2008). Communications & Multimedia Technology. Canada: Digital Overdrive
  • Armes, Roy (2011). Sinema ve Gerçeklik, Tarihsel Bir İnceleme. Çev., Zeynep Özen Barkot, İstanbul: Doruk Yayımcılık.
  • Baudrillard, Jean (2012). Şeytana Satılan Ruh, Ya da Kötülüğün Egemenliği. Çev., Oğuz Adanır, Ankara: Doğu Batı Yayınları.
  • Büker, Seçil (2010). Sinemada Anlam Yaratma. İstanbul: Hayalbaz Kitap.
  • Botton, Alain De (2010). Mutluluğun Mimarisi,.çev., Banu Tellioğlu Altuğ, İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • Jerrick, David (2013). The Effectiveness of Film Trailers: Evidence from the College Student Market, UWlJournal of Undergraduate Research Dergisi. XVI.
  • Johnston, Keith M (2009). Coming Soon: Film Trailers and The Selling of Hollywood Technology. USA: McFarland&Company Inc. Publishers.
  • Kernan, Lisa (2004). Coming Attractions: Reading Trailers. USA: University of Texas Press.
  • Kerrigan, Finola (2010). Film Marketing. USA: Elsevier Ltd.
  • Lieberman, Al ve Esgate Patricia (2002). The Entertainment Marketing Revolution: Bringing The Moguls, TheMedia, and The Magic to The World. New Jersey: Financial Times Prentice Hall.
  • Sokolov, Aleksey G (2006). Sinema ve Televizyonda Görüntü Kurgusu. Çev., Semir Aslanyürek, İstanbul: Agora Kitaplığı.
  • Suckfull, Monika ve Moellering, Kristin (2015) The Differential Success of Movie Trailer, Journal Of Retailing and Consumer Services Dergisi. 22 138-144.
  • Sütçü, Özcan Yılmaz (2005). Gilles Deleuze‟ de İmge Hareketi Olarak Sinemanın Felsefesi. İstanbul: Es Yayınları.
  • Tryon, Chuck (2009). Reinventing Cinema: Movies in the Age of Media Convergence. New Jersey: Rutgers University Press.
  • Turner, Graeme (2002). The Film Cultures Reader Graeme. New York: Routledge.
  • Ünal, Yörükhan (2008). Dram Sanatı ve Sinema, Anlatım Olanakları ve Sınırlılıkları. İstanbul: Hayalet Kitap.
  • Vertov,Dziga (2007). Sine-Göz. Çev., Ahmet Ergenç, İstanbul: Agora Kitaplığı.
  • Wright, Melanie J.(2007). Religion and Film: An Introduction. NY. I.B Tauris-Co.Ltd.
  • Zeise, Anne (2015). Transmedia Marketing: From Film and TV To Games and Digital Media. Burlington: Focal Press.
  • “ The Free Dictionary by Farlex” (2015).http://www.thefreedictionary.com/trailer. 10.07.2015.
  • “ Dictionary Com” (2015). http://dictionary.reference.com/browse/trailer 10.07.2015.
  • “Participations Journal of Audience Reception Studies” (2015).
  • http://www.participations.org/Volume%205/Issue%201%20-%20special/5_01_axelson.htm-13-12-2015. “Social Film Marketing Blog” (2015).
  • http://www.socialfilmmarketing.com/wpcontent/uploads/2011/11/Unbenannt2.png.13-12-2015.

Film Trailers As a Marketing Element in Cinema

Yıl 2015, Cilt: 5 Sayı: 2, 32 - 53, 31.12.2015

Öz

Trailers, which may be almost as long as a movie theater and have a filmic value in itself, have becamo a previewing visual compositions before seeing the movie by audiences in cinema market. This situation is a result of using both moving posters and pres junkets. Today's movie audiences are usually consider of watching instinct which arises from trailers without reading the short notes or critical opinons in pres about movies..Mostly, audience are disappointed with the movies after watching them. In this study, the meaning of trailer concept, their shooting criters, and it‟s relationship with film marketing will be discussed. Trailers are a kind of short metrage films which can both measure the audience expectations and determine the audience following reaction. Theorical approach of this study is formalist film theory and within the frame of this theory mise-en-scene and cinematografic elements will be used for analysing the trailers.

Kaynakça

  • Andrews, Dale (2008). Communications & Multimedia Technology. Canada: Digital Overdrive
  • Armes, Roy (2011). Sinema ve Gerçeklik, Tarihsel Bir İnceleme. Çev., Zeynep Özen Barkot, İstanbul: Doruk Yayımcılık.
  • Baudrillard, Jean (2012). Şeytana Satılan Ruh, Ya da Kötülüğün Egemenliği. Çev., Oğuz Adanır, Ankara: Doğu Batı Yayınları.
  • Büker, Seçil (2010). Sinemada Anlam Yaratma. İstanbul: Hayalbaz Kitap.
  • Botton, Alain De (2010). Mutluluğun Mimarisi,.çev., Banu Tellioğlu Altuğ, İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • Jerrick, David (2013). The Effectiveness of Film Trailers: Evidence from the College Student Market, UWlJournal of Undergraduate Research Dergisi. XVI.
  • Johnston, Keith M (2009). Coming Soon: Film Trailers and The Selling of Hollywood Technology. USA: McFarland&Company Inc. Publishers.
  • Kernan, Lisa (2004). Coming Attractions: Reading Trailers. USA: University of Texas Press.
  • Kerrigan, Finola (2010). Film Marketing. USA: Elsevier Ltd.
  • Lieberman, Al ve Esgate Patricia (2002). The Entertainment Marketing Revolution: Bringing The Moguls, TheMedia, and The Magic to The World. New Jersey: Financial Times Prentice Hall.
  • Sokolov, Aleksey G (2006). Sinema ve Televizyonda Görüntü Kurgusu. Çev., Semir Aslanyürek, İstanbul: Agora Kitaplığı.
  • Suckfull, Monika ve Moellering, Kristin (2015) The Differential Success of Movie Trailer, Journal Of Retailing and Consumer Services Dergisi. 22 138-144.
  • Sütçü, Özcan Yılmaz (2005). Gilles Deleuze‟ de İmge Hareketi Olarak Sinemanın Felsefesi. İstanbul: Es Yayınları.
  • Tryon, Chuck (2009). Reinventing Cinema: Movies in the Age of Media Convergence. New Jersey: Rutgers University Press.
  • Turner, Graeme (2002). The Film Cultures Reader Graeme. New York: Routledge.
  • Ünal, Yörükhan (2008). Dram Sanatı ve Sinema, Anlatım Olanakları ve Sınırlılıkları. İstanbul: Hayalet Kitap.
  • Vertov,Dziga (2007). Sine-Göz. Çev., Ahmet Ergenç, İstanbul: Agora Kitaplığı.
  • Wright, Melanie J.(2007). Religion and Film: An Introduction. NY. I.B Tauris-Co.Ltd.
  • Zeise, Anne (2015). Transmedia Marketing: From Film and TV To Games and Digital Media. Burlington: Focal Press.
  • “ The Free Dictionary by Farlex” (2015).http://www.thefreedictionary.com/trailer. 10.07.2015.
  • “ Dictionary Com” (2015). http://dictionary.reference.com/browse/trailer 10.07.2015.
  • “Participations Journal of Audience Reception Studies” (2015).
  • http://www.participations.org/Volume%205/Issue%201%20-%20special/5_01_axelson.htm-13-12-2015. “Social Film Marketing Blog” (2015).
  • http://www.socialfilmmarketing.com/wpcontent/uploads/2011/11/Unbenannt2.png.13-12-2015.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Yasemin Kılınçarslan

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2015
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kılınçarslan, Y. (2015). SİNEMADA BİR PAZARLAMA UNSURU OLARAK FİLM FRAGMANLARI. Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 32-53.