Sinema pazarında, neredeyse bir film kadar uzun olabilen ve her biri başlı başına filmsel bir değere sahip görünen fragmanlar hem sınırlı sayıda uluslararası gazetecinin katıldığı basın toplantısı hem de hareketli afişlerin sıklıkla kullanılmaya başlanmasıyla birlikte her sinema izleyicisinin bir filmi görmeden önce başvurduğu görsel bir kompozisyon haline gelmiştir. Günümüz izleyicileri, filme ilişkin kısa notları ya da eleştirmen görüşlerini okumadan, çoğunlukla fragmanlardan aldığı izleme itkisini takip etmektedir. Çoğu zaman sinema izleyicisini filmin bütününü izledikten sonra hayal kırıklığına uğratan bu fragmanların ne şekilde oluşturulduğu, fragman teriminin anlamı, hangi kriterlere göre çekildikleri ve film pazarlamasıyla olan ilişkisi bu çalışmanın ortaya koymaya çalıştığı konulardır. Fragmanlar aynı zamanda izleyici beklentilerini de ölçebilen, izleyici tepkilerini belirleyebilen bir nevi kısa metrajlı filmlerdir. Bu çalışmanın kuramsal yaklaşımı biçimci film kuramdır ve bu yaklaşım çerçevesinde fragman incelemelerinde mise-en-scene ve sinematografik unsurların analizi gerçekleştirilmiştir.
Trailers, which may be almost as long as a movie theater and have a filmic value in itself, have becamo a previewing visual compositions before seeing the movie by audiences in cinema market. This situation is a result of using both moving posters and pres junkets. Today's movie audiences are usually consider of watching instinct which arises from trailers without reading the short notes or critical opinons in pres about movies..Mostly, audience are disappointed with the movies after watching them. In this study, the meaning of trailer concept, their shooting criters, and it‟s relationship with film marketing will be discussed. Trailers are a kind of short metrage films which can both measure the audience expectations and determine the audience following reaction. Theorical approach of this study is formalist film theory and within the frame of this theory mise-en-scene and cinematografic elements will be used for analysing the trailers.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2015 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 2 |