Günümüz yaşam pratikleri çerçevesinde hızla dönüşen insan yaşamında ‘dijitalleşme’ egemen karakter kazanmaktadır. İkna süreçlerinin bir uzantısı olarak ortaya çıkan tüketim eylemselliği de ağırlıklı olarak bu teknoloji ile aracılanmışlık ve dijitalleşme üzerinden gerçekleşmektedir. Günümüz üretim, pazarlama, dağıtım ve tüketim süreçlerinin tamamında teknolojik yönetim stratejileri hakimiyet kazanmıştır. İnsan yaşamında ‘mobilite’ esnekliği kazanan teknoloji ve araçlar, bireyin yaşamının her anının ele geçirilmesini kolaylaştırmıştır. Bireyin, iletişim ve etkileşim süreçleri ağırlıklı olarak teknoloji odaklı bir hal almıştır. Yakın çevresine giderek uzaklaşan birey için etkileşim alanı sosyal medya üzerinde yapılanmış bulunan sanal dünyadır. Bu sanal dünya bireyin satın alma ve tüketme eylemselliğinde de kilit rol oynamaktadır. Ürünler dünyasının büyülü sahnesi olarak sanal ortamlar, tüketen birey için her istediğinde her istediğine ulaşabileceği yanılgısı açığa çıkarmaktadır. Satış, pazarlama ve reklamcılık endüstrileri de sanal dünya içerisinde tüketen bireyin yanıbaşında konumlanmış bulunmaktadır. Markaların boy gösterdiği sosyal medya, bireyi hem tüketici hem de paylaşımları aracılığıyla yeniden üreticisi/taşıyıcısı/dağıtıcısı konumuna taşımaktadır. Bu bağlamda teknoloji ile çepeçevre sarılmış olan günümüz dünyasında tüketen bireyin dönüşümünü ele almak ve irdelemek önem kazanmaktadır.
Teknolojik Yenilik Yönetimi Dijitalleşme Reklamcılık Tüketim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 7 Aralık 2019 |
Kabul Tarihi | 26 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 2 |