BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2002, Cilt: 2 Sayı: 1, 1 - 15, 01.05.2002

Öz

The total retail experience includes all the elements
in retail offering that encourage or inhibit
consumers during their contact with the retailer.
One of the biggest challenges for today’s retailer is
generating customer “excitement” because many
people are bored with shopping or have little time
for it. In this atmosphere shopping malls are the
raising establishments of retailing.
This paper aims to expose retailing and shopping
malls via reviewing the existing literature. Primary
and secondary resources developed the backbone of
the study. Theorical and empirical data had been
scanned in the existing literature. Available books,
articles, research reports, magazines, internet were
used to create this theorical framework. Primary
data were collected via questionnaire for
exploratory research.

Kaynakça

  • KOTLER, Philip (2000): Marketing Management, The Millennium Edition, Northwestern Universty, Prentice Hall International, New Jersey, USA, Inc.
  • TEK, Ömer Baybars (1999): Pazarlama İlkeleri, Global Yönetimsel Yaklaşım Türkiye Uygulaması, Betaş, 8. Baskı, İstanbul. ARASTA (1999): Dünyada Perakendecilik Nereye Gidiyor? 76
  • TUZCUOĞLU, K. Selçuk (1999): Perakende Piyasalarında Dayanıksız Tüketim Ürünleri İle İlgili Gelişmeler- Bireysel Markalı Ürünlerde Satın Alma Davranışı, İstanbul Teknik Üniversitesi, S.B.E., İstanbul.
  • ÖZCAN, Berna Gül (1997): “Perakendecilikte Evrenselleşme”, Ekonomist Dergisi, TemmuzAğustos,.
  • TAHİROĞLU, Figen (1999): “Müşteri Odaklı Kaliteli Servis Ekipleri” , Human Resources, Sayı: 8.
  • KUJUBU, L., NELSON, M. (1999): “ The Return Of The Shopping Mall”, Infoworld, Vol. 21. ARASTA (1999): "Alışveriş Merkezleri ve Kentleşme".
  • “Alışveriş Merkezlerine Yabancı Övgüsü”, Anadolu Ajansı, 1998, (Çevrimiçi) http//www.arabul.com, 24 Mayıs 2001. Çevrimiçi, http//www.migros.com.tr, 26 Eylül 2002.
  • “Alışveriş Merkezleri”, Hürriyet Gazetesi, 10 Mart 2000, İstanbul, ( Çevrimiçi) http//www.hurriyet.com.tr, 15 Mayıs 2002. Çevrimiçi, http//www. profilo.com.tr, 27 Mayıs 2002.
  • Selim Kimer, EGS Business Park Yeşilköy, Gayrimenkul , (Çevrimiçi) http//www.google.com, 25 Mayıs 2001. Tahsin PAMİR, “Alışveriş Merkezleri Aysberg Gibidir” , 2001, (Çevrimiçi) , http//google.com , 5 Mayıs 2001

PERAKENDECİLİKTE BÜYÜK ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ VE TÜKETİCİLERİN BÜYÜK ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ İLE İLGİLİ TUTUMLARINI TESPİT ETMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2002, Cilt: 2 Sayı: 1, 1 - 15, 01.05.2002

Öz

Tüketicilerin, perakende alışverişlerden edindiği
tecrübeler, tüketici ile perakendeci arasında
oluşacak kontağı olumlu yada olumsuz yönde
etkileyecektir. Şöyle ki perakendeci ile önceki satın
alma tecrübelerinden tatminle ayrılan müşteriler
ileride daha istekli alışveriş yapabilecekler, tersine
olumsuz tecrübeler edinmiş müşterilerse
perakendeci ile arasına engeller koyacaklardır.
Ayrıca, perakendecilerin karşılaştığı en büyük
engellerden bir diğeri de, alışveriş sırasında
tüketicilerin bulundukları ortamdan sıkılmadan
alışverişlerini yapabilmeleridir. Bu ortamda büyük
alışveriş merkezleri tüketici ve perakendeciler
arasında pek çok sorunun aşılmasını sağlayacak
yükselen bir trend olarak karşımıza çıkmaktadır.
Bu çalışmanın amacı, perakendecilik ve alışveriş
merkezleri ve tüketicilerin bunlar hakkındaki
durumlarını mevcut literatüre ve yapılan
araştırmaya dayanarak açıklamaktır. Çalışma
birincil ve ikincil kaynaklara dayalı olarak
hazırlanmıştır. Araştırma kısmında tüketicilerin
alışveriş merkezlerinden beklentileri ve tutumlarına
ilişkin keşifsel araştırma çerçevesinde anket
yapılmıştır.

Kaynakça

  • KOTLER, Philip (2000): Marketing Management, The Millennium Edition, Northwestern Universty, Prentice Hall International, New Jersey, USA, Inc.
  • TEK, Ömer Baybars (1999): Pazarlama İlkeleri, Global Yönetimsel Yaklaşım Türkiye Uygulaması, Betaş, 8. Baskı, İstanbul. ARASTA (1999): Dünyada Perakendecilik Nereye Gidiyor? 76
  • TUZCUOĞLU, K. Selçuk (1999): Perakende Piyasalarında Dayanıksız Tüketim Ürünleri İle İlgili Gelişmeler- Bireysel Markalı Ürünlerde Satın Alma Davranışı, İstanbul Teknik Üniversitesi, S.B.E., İstanbul.
  • ÖZCAN, Berna Gül (1997): “Perakendecilikte Evrenselleşme”, Ekonomist Dergisi, TemmuzAğustos,.
  • TAHİROĞLU, Figen (1999): “Müşteri Odaklı Kaliteli Servis Ekipleri” , Human Resources, Sayı: 8.
  • KUJUBU, L., NELSON, M. (1999): “ The Return Of The Shopping Mall”, Infoworld, Vol. 21. ARASTA (1999): "Alışveriş Merkezleri ve Kentleşme".
  • “Alışveriş Merkezlerine Yabancı Övgüsü”, Anadolu Ajansı, 1998, (Çevrimiçi) http//www.arabul.com, 24 Mayıs 2001. Çevrimiçi, http//www.migros.com.tr, 26 Eylül 2002.
  • “Alışveriş Merkezleri”, Hürriyet Gazetesi, 10 Mart 2000, İstanbul, ( Çevrimiçi) http//www.hurriyet.com.tr, 15 Mayıs 2002. Çevrimiçi, http//www. profilo.com.tr, 27 Mayıs 2002.
  • Selim Kimer, EGS Business Park Yeşilköy, Gayrimenkul , (Çevrimiçi) http//www.google.com, 25 Mayıs 2001. Tahsin PAMİR, “Alışveriş Merkezleri Aysberg Gibidir” , 2001, (Çevrimiçi) , http//google.com , 5 Mayıs 2001
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA87TA45YP
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Emrah Cengiz Bu kişi benim

Berna Özden Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2002
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Cengiz, E., & Özden, B. (2002). PERAKENDECİLİKTE BÜYÜK ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ VE TÜKETİCİLERİN BÜYÜK ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ İLE İLGİLİ TUTUMLARINI TESPİT ETMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Ege Academic Review, 2(1), 1-15.
AMA Cengiz E, Özden B. PERAKENDECİLİKTE BÜYÜK ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ VE TÜKETİCİLERİN BÜYÜK ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ İLE İLGİLİ TUTUMLARINI TESPİT ETMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. eab. Mayıs 2002;2(1):1-15.
Chicago Cengiz, Emrah, ve Berna Özden. “PERAKENDECİLİKTE BÜYÜK ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ VE TÜKETİCİLERİN BÜYÜK ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ İLE İLGİLİ TUTUMLARINI TESPİT ETMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”. Ege Academic Review 2, sy. 1 (Mayıs 2002): 1-15.
EndNote Cengiz E, Özden B (01 Mayıs 2002) PERAKENDECİLİKTE BÜYÜK ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ VE TÜKETİCİLERİN BÜYÜK ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ İLE İLGİLİ TUTUMLARINI TESPİT ETMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Ege Academic Review 2 1 1–15.
IEEE E. Cengiz ve B. Özden, “PERAKENDECİLİKTE BÜYÜK ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ VE TÜKETİCİLERİN BÜYÜK ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ İLE İLGİLİ TUTUMLARINI TESPİT ETMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”, eab, c. 2, sy. 1, ss. 1–15, 2002.
ISNAD Cengiz, Emrah - Özden, Berna. “PERAKENDECİLİKTE BÜYÜK ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ VE TÜKETİCİLERİN BÜYÜK ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ İLE İLGİLİ TUTUMLARINI TESPİT ETMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”. Ege Academic Review 2/1 (Mayıs 2002), 1-15.
JAMA Cengiz E, Özden B. PERAKENDECİLİKTE BÜYÜK ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ VE TÜKETİCİLERİN BÜYÜK ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ İLE İLGİLİ TUTUMLARINI TESPİT ETMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. eab. 2002;2:1–15.
MLA Cengiz, Emrah ve Berna Özden. “PERAKENDECİLİKTE BÜYÜK ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ VE TÜKETİCİLERİN BÜYÜK ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ İLE İLGİLİ TUTUMLARINI TESPİT ETMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”. Ege Academic Review, c. 2, sy. 1, 2002, ss. 1-15.
Vancouver Cengiz E, Özden B. PERAKENDECİLİKTE BÜYÜK ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ VE TÜKETİCİLERİN BÜYÜK ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ İLE İLGİLİ TUTUMLARINI TESPİT ETMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. eab. 2002;2(1):1-15.