BibTex RIS Kaynak Göster

REKLAM AJANSI SEÇİMİNDE KULLANILAN KRİTERLER VE YENİ EĞİLİMLER: KAVRAMSAL BİR İRDELEME

Yıl 2002, Cilt: 2 Sayı: 2, 55 - 63, 01.10.2002

Öz

İşletmeler için birlikte çalışacakları reklam ajanslarının seçimi çok önemli bir süreçtir. Bu sebeple reklam ajanslarının seçimi dikkatli ve sistemli bir şekilde gerçekleştirilmelidir. Reklam ajansı seçimi reklam veren için çok önemli bir süreçtir çünkü uzun süreli bir ilişki amaçlanır. Sistemli bir yaklaşımla reklam ajanslarının seçimindeki risk en aza indirgenir ve en uygun reklam ajansının seçimi gerçekleşir. İşletme ile reklam ajansı arasındaki ilişkinin uzun dönemli olması amaçlandığından, en uygun reklam ajansını seçebilmek için belirli kriterlerin kullanılmasında fayda görülür. İşletmeler, reklam ajansı seçiminde farklı kriterler kullanabilir ve farklı konulara önem verebilir fakat aslında benzer konularda değerlendirme yaparlar. Bu çalışmada kavramsal bir irdeleme ile reklam ajansı seçiminde kullanılan farklı kriterler saptanmaya çalışılmış ve reklam ajansı seçiminde kullanılan yeni eğilimler incelenmiştir

Kaynakça

  • ADCOCK, Dennis; HALBORG, Al ve ROSS, Caroline (2001): Marketing Principles and Practice, 4. Baskı, Financial Times, Prentice Hall, İngiltere.
  • BELCH, George E. ve BELCH, Michael A. (2004): Advertising and Promotion, An Integrated Marketing Communications Perspective, 6. Baskı, McGraw Hill-Irwin, New York, ABD.
  • BRASSINGTON, Frances ve PETTIT, Stephen (2003): Principles of Marketing, 3. Baskı, Financial Times, Prentice Hall, İngiltere.
  • CLOW, Kenneth E. ve BAACK, Donald (2004): Integrated Advertising, Promotion, and Marketing Communications, 2. Baskı, Pearson Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey, ABD.
  • CRIPPS, Kathy (2002): “Choosing A New Partner: The Agency Selection Process”, PR News, May 13, Vol. 15, Issue: 19, s.1.
  • FIEBEG, Phil (1995): “Tips On Selecting An Advertising Agency”, Business Times, Kuala Lumpur, November 8, s.17.
  • JARDINE, Alexandra (2000): “Will Workshops Replace The Pitch?”, Marketing, London, April 13, s.16.
  • JENKINS, Frank (2000): Advertising, Revised by Daniel Yadin, 4. Baskı, Financial Times, Prentice Hall, Dorset Press, İngiltere.
  • KURTULUŞ, Kemal (1992): “Türkiye’de Reklam Ajanslarının Araştırmadan Yararlanma Durumu ve Olanaklarına İlişkin Görüşler”, Pazarlama Dünyası, Mayıs/Haziran, Yıl:6, Sayı:33, s.3.
  • LAMONS, Bob (1997): “How To Select An Advertising Agency Like A Pro”, Marketing News, September 29, Chicago, Vol. 31, Issue: 20, s.5. MADDOX, Kate (2003): “Selecting An Agency”, B-to-B, January 13, Chicago, Vol. 88, Issue:1, s.21- 24.
  • MUCUK, İsmet (1998): Pazarlama İlkeleri, 10. Basım, Türkmen Kitabevi, İstanbul.
  • MUHAMED, M. (2001): “India: Choosing the Right Ad Agency”, Businessline, Chennai, March 15, s.1.
  • ODABAŞI, Yavuz (1995): “Reklam Ajansı Seçim Süreci”, Pazarlama Dünyası, Eylül-Ekim, İstanbul, Yıl:9, Sayı:53, s.2-12.
  • ODABAŞI, Yavuz ve OYMAN, Mine (2001): Pazarlama İletişimi Yönetimi, MediaCat, İstanbul.
  • PR News (1995): “Marketer Fine Tunes Agency Selection Relationship, Kraft Creates Guidelines To Clarify Firm Selection, Client and Firm Roles”, Potomac, November 27, s.1.
  • RUSSELL, J. Thomas ve LANE, W. Ronald (2002): Kleppner’s Advertising Procedure, 15. Baskı, Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey, ABD.
  • WELLS, William; BURNETT, John ve MORIARTY, Sandra (2000): Advertising Principles and Practice, 5. Baskı, Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey, ABD.
  • WENGEL, Linda (1999): “How To Find A Good Advertising Agency”, Bank Marketing, Washington, July, Vol.31, Issue: 7, s.81-82.
  • YAYLACI, Gaye (1997): “Müşteri İşletme-Reklam Ajansı İlişkilerinin Reklam Yönetimi Sürecindeki Rolü”, Pazarlama Dünyası, Kasım-Aralık, İstanbul, Yıl:11, Sayı:66, s.30-32.
Yıl 2002, Cilt: 2 Sayı: 2, 55 - 63, 01.10.2002

Öz

Selecting advertising agencies to work with is a very important process that should be conducted carefully and systematically. Firms pay the utmost attention to this process because their objective is to work with the selected agency for a long period of time. Therefore, firms use a systematic approach in selecting advertising agencies in order to minimize risks and to be able to select the most appropriate agency. Because the relationship between the firm and the advertising agency is intended to last a long term, the firm must use certain criteria in selecting the most appropriate advertising agency. Although each firm may use different criteria and pay attention to different aspects when selecting an advertising agency, similar topics are assessed by all. This study uses a
conceptual approach to uncover the different criteria used by firms in selecting advertising agencies and probes into new trends that are being used by firms in selecting advertising agencies.

Kaynakça

  • ADCOCK, Dennis; HALBORG, Al ve ROSS, Caroline (2001): Marketing Principles and Practice, 4. Baskı, Financial Times, Prentice Hall, İngiltere.
  • BELCH, George E. ve BELCH, Michael A. (2004): Advertising and Promotion, An Integrated Marketing Communications Perspective, 6. Baskı, McGraw Hill-Irwin, New York, ABD.
  • BRASSINGTON, Frances ve PETTIT, Stephen (2003): Principles of Marketing, 3. Baskı, Financial Times, Prentice Hall, İngiltere.
  • CLOW, Kenneth E. ve BAACK, Donald (2004): Integrated Advertising, Promotion, and Marketing Communications, 2. Baskı, Pearson Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey, ABD.
  • CRIPPS, Kathy (2002): “Choosing A New Partner: The Agency Selection Process”, PR News, May 13, Vol. 15, Issue: 19, s.1.
  • FIEBEG, Phil (1995): “Tips On Selecting An Advertising Agency”, Business Times, Kuala Lumpur, November 8, s.17.
  • JARDINE, Alexandra (2000): “Will Workshops Replace The Pitch?”, Marketing, London, April 13, s.16.
  • JENKINS, Frank (2000): Advertising, Revised by Daniel Yadin, 4. Baskı, Financial Times, Prentice Hall, Dorset Press, İngiltere.
  • KURTULUŞ, Kemal (1992): “Türkiye’de Reklam Ajanslarının Araştırmadan Yararlanma Durumu ve Olanaklarına İlişkin Görüşler”, Pazarlama Dünyası, Mayıs/Haziran, Yıl:6, Sayı:33, s.3.
  • LAMONS, Bob (1997): “How To Select An Advertising Agency Like A Pro”, Marketing News, September 29, Chicago, Vol. 31, Issue: 20, s.5. MADDOX, Kate (2003): “Selecting An Agency”, B-to-B, January 13, Chicago, Vol. 88, Issue:1, s.21- 24.
  • MUCUK, İsmet (1998): Pazarlama İlkeleri, 10. Basım, Türkmen Kitabevi, İstanbul.
  • MUHAMED, M. (2001): “India: Choosing the Right Ad Agency”, Businessline, Chennai, March 15, s.1.
  • ODABAŞI, Yavuz (1995): “Reklam Ajansı Seçim Süreci”, Pazarlama Dünyası, Eylül-Ekim, İstanbul, Yıl:9, Sayı:53, s.2-12.
  • ODABAŞI, Yavuz ve OYMAN, Mine (2001): Pazarlama İletişimi Yönetimi, MediaCat, İstanbul.
  • PR News (1995): “Marketer Fine Tunes Agency Selection Relationship, Kraft Creates Guidelines To Clarify Firm Selection, Client and Firm Roles”, Potomac, November 27, s.1.
  • RUSSELL, J. Thomas ve LANE, W. Ronald (2002): Kleppner’s Advertising Procedure, 15. Baskı, Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey, ABD.
  • WELLS, William; BURNETT, John ve MORIARTY, Sandra (2000): Advertising Principles and Practice, 5. Baskı, Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey, ABD.
  • WENGEL, Linda (1999): “How To Find A Good Advertising Agency”, Bank Marketing, Washington, July, Vol.31, Issue: 7, s.81-82.
  • YAYLACI, Gaye (1997): “Müşteri İşletme-Reklam Ajansı İlişkilerinin Reklam Yönetimi Sürecindeki Rolü”, Pazarlama Dünyası, Kasım-Aralık, İstanbul, Yıl:11, Sayı:66, s.30-32.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA77YZ76SH
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

F. Müge Arslan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2002
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Arslan, F. M. (2002). REKLAM AJANSI SEÇİMİNDE KULLANILAN KRİTERLER VE YENİ EĞİLİMLER: KAVRAMSAL BİR İRDELEME. Ege Academic Review, 2(2), 55-63.
AMA Arslan FM. REKLAM AJANSI SEÇİMİNDE KULLANILAN KRİTERLER VE YENİ EĞİLİMLER: KAVRAMSAL BİR İRDELEME. eab. Ekim 2002;2(2):55-63.
Chicago Arslan, F. Müge. “REKLAM AJANSI SEÇİMİNDE KULLANILAN KRİTERLER VE YENİ EĞİLİMLER: KAVRAMSAL BİR İRDELEME”. Ege Academic Review 2, sy. 2 (Ekim 2002): 55-63.
EndNote Arslan FM (01 Ekim 2002) REKLAM AJANSI SEÇİMİNDE KULLANILAN KRİTERLER VE YENİ EĞİLİMLER: KAVRAMSAL BİR İRDELEME. Ege Academic Review 2 2 55–63.
IEEE F. M. Arslan, “REKLAM AJANSI SEÇİMİNDE KULLANILAN KRİTERLER VE YENİ EĞİLİMLER: KAVRAMSAL BİR İRDELEME”, eab, c. 2, sy. 2, ss. 55–63, 2002.
ISNAD Arslan, F. Müge. “REKLAM AJANSI SEÇİMİNDE KULLANILAN KRİTERLER VE YENİ EĞİLİMLER: KAVRAMSAL BİR İRDELEME”. Ege Academic Review 2/2 (Ekim 2002), 55-63.
JAMA Arslan FM. REKLAM AJANSI SEÇİMİNDE KULLANILAN KRİTERLER VE YENİ EĞİLİMLER: KAVRAMSAL BİR İRDELEME. eab. 2002;2:55–63.
MLA Arslan, F. Müge. “REKLAM AJANSI SEÇİMİNDE KULLANILAN KRİTERLER VE YENİ EĞİLİMLER: KAVRAMSAL BİR İRDELEME”. Ege Academic Review, c. 2, sy. 2, 2002, ss. 55-63.
Vancouver Arslan FM. REKLAM AJANSI SEÇİMİNDE KULLANILAN KRİTERLER VE YENİ EĞİLİMLER: KAVRAMSAL BİR İRDELEME. eab. 2002;2(2):55-63.