BibTex RIS Kaynak Göster

ULUSLARARASI PAZARLARDA TÜRK MARİNALARININ ÇEKİCİLİĞİ VE PAZARLAMA STRATEJİLERİ

Yıl 2007, Cilt: 7 Sayı: 1, 37 - 55, 01.05.2007

Öz

Dünya çapında uluslararası ticaretin gelişmesinde büyük rol oynamış olan deniz ve denizcilik, Amerika ve Avrupa’da uzun yıllardan beri çok popüler bir hobi niteliğindedir. Deniz ve denizcilik son yıllarda Türkiye’de de bir hobi olarak hızlı bir gelişme göstermektedir. Bu eksende, bireysel turizmin bir parçası olan yatçılık ve bunun doğal bir uzantısı olan marinacılık gittikçe ön plana çıkmaktadır. Elverişli coğrafyası ve iklimi ile Türkiye bu gelişen eğilim içinde Akdeniz havzasında yüksek rekabet potansiyeline sahip konumdadır. Yüksek hizmet kalitesi Türk marinalarını çekici hale getiren bir diğer önemli unsurdur.Bu çalışma, Akdeniz havzasında stratejik bir coğrafi konuma ve özgün bir doğal
güzelliğe sahip olan Türkiye’de, marinacılığın gelişmesi, uluslararası pazarlarda
Türk marinalarının avantaj, dezavantaj ve çekici özelliklerinin tespiti ve bu
unsurların pazarlanmasına ilişkin stratejilere yönelik önermede bulunmayı
amaçlamıştır.

Kaynakça

  • BRADLEY, Frank. (2002): International Marketing Strategy, London, Prentice Hall, Fourth Edition.
  • BOURNE, Sam. The Issues Facing Marina Management in Today’s Market. ICOMIA Online Library. http://www.icomia.org (20.06.2005)
  • CATEORA, P. R. ve GRAHAM, J. L. (2002): International Marketing, New York, McGraw-Hill., International Edition. CERİT, A. Güldem.; KİŞİ, Hakkı. ve TUNA, Okan (1995): “Yat İşletmeleri,
  • Marinalar Ve Yat İnşa Sanayi Stratejik Pazarlama Planlaması: Türkiye Uygulaması”, VI. Ulusal Turizm Kongresi Bildirileri, Kuşadası, İzmir. DOUGLAS, S. P. ve CRAIG, C. S. (1995): Global Marketing Strategy, New
  • York, McGraw-Hill., International Edition. DURUKAN, Çağatay (2004): “Ege Bölgesindeki Yat Bağlama Tesislerinin
  • Müşteri Yönlü Değerlendirilmesi”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir. HERRESHOFF, Francis. (1963): An Inroduction To Yachting, New York, Sheridan House.
  • HOLLENSEN, S. (2003): Marketing Management, Harlow, Prentice-Hall., First Edition.
  • KEEGAN, W. J. (2002): Global Marketing Management, New Jersey, Prentice
  • Hall., Seventh Edition. KEEGAN, W. J. ve GREEN, M. C. (2003): Global Marketing, New Jersey,
  • Prentice-Hall., International Edition. KOTLER, P. ve ARMSTRONG, G. (1991): Principles of Marketing. New Jersey,
  • Prentice-Hall., Fifth Edition. ÖZER, Meral (1990): “Türkiye’de Yat Turizmi”, Proje Değerlendirme Müdürlüğü, Ankara.
  • Setur Marinaları Genel Müdürlüğü Çalışma Raporu, 2005.
  • Turkish Marinas 2004. Maritime Tourism Association & Chamber of Shipping. http://marina.canakkale.org
  • www.albatrosmarina.com www.clubmilta.com www.dogusmarina.com.tr www.ecesaray.net
  • www.eggyachting.com www.kulturturizm.gov.tr/portal/turizm_tr.asp?belgeno=45574 www.martimarina.com
  • www.netselmarina.com www.portbodrum.com www.portgocek.com www.seturmarinas.com
  • www.ttyd.org.tr/abproje/abproje.doc www.yachtmarin.com

THE ATTRACTIVENESS AND MARKETING STRATEGIES OF TURKISH MARINAS IN THE INTERNATIONAL MARKETS

Yıl 2007, Cilt: 7 Sayı: 1, 37 - 55, 01.05.2007

Öz

Having played a great role in the worldwide development of trade, the sea and seamanship have long been a popular hobby in America and Europe as well. The popularity of the sea and seamanship as a hobby has also been growing rapidly in Turkey in recent years. In line with this, yachting, an element of individual tourism, and marina operation, a natural extension of that, have also been emerging increasingly to the fore. With its suitable geography and climate, Turkey enjoys a highly competitive position in the Mediterranean basin within this line of development. High service quality is another important factor that makes Turkish marinas attractive The objectives of this study are to review the development of marina operations
in Turkey, a country that is strategically positioned in the geography of the
Mediterranean basin and is blessed with a unique natural beauty, to identify the
advantages, disadvantages, and appeal of Turkish marinas in international
markets, and to propose strategies for the marketing of these assets

Kaynakça

  • BRADLEY, Frank. (2002): International Marketing Strategy, London, Prentice Hall, Fourth Edition.
  • BOURNE, Sam. The Issues Facing Marina Management in Today’s Market. ICOMIA Online Library. http://www.icomia.org (20.06.2005)
  • CATEORA, P. R. ve GRAHAM, J. L. (2002): International Marketing, New York, McGraw-Hill., International Edition. CERİT, A. Güldem.; KİŞİ, Hakkı. ve TUNA, Okan (1995): “Yat İşletmeleri,
  • Marinalar Ve Yat İnşa Sanayi Stratejik Pazarlama Planlaması: Türkiye Uygulaması”, VI. Ulusal Turizm Kongresi Bildirileri, Kuşadası, İzmir. DOUGLAS, S. P. ve CRAIG, C. S. (1995): Global Marketing Strategy, New
  • York, McGraw-Hill., International Edition. DURUKAN, Çağatay (2004): “Ege Bölgesindeki Yat Bağlama Tesislerinin
  • Müşteri Yönlü Değerlendirilmesi”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir. HERRESHOFF, Francis. (1963): An Inroduction To Yachting, New York, Sheridan House.
  • HOLLENSEN, S. (2003): Marketing Management, Harlow, Prentice-Hall., First Edition.
  • KEEGAN, W. J. (2002): Global Marketing Management, New Jersey, Prentice
  • Hall., Seventh Edition. KEEGAN, W. J. ve GREEN, M. C. (2003): Global Marketing, New Jersey,
  • Prentice-Hall., International Edition. KOTLER, P. ve ARMSTRONG, G. (1991): Principles of Marketing. New Jersey,
  • Prentice-Hall., Fifth Edition. ÖZER, Meral (1990): “Türkiye’de Yat Turizmi”, Proje Değerlendirme Müdürlüğü, Ankara.
  • Setur Marinaları Genel Müdürlüğü Çalışma Raporu, 2005.
  • Turkish Marinas 2004. Maritime Tourism Association & Chamber of Shipping. http://marina.canakkale.org
  • www.albatrosmarina.com www.clubmilta.com www.dogusmarina.com.tr www.ecesaray.net
  • www.eggyachting.com www.kulturturizm.gov.tr/portal/turizm_tr.asp?belgeno=45574 www.martimarina.com
  • www.netselmarina.com www.portbodrum.com www.portgocek.com www.seturmarinas.com
  • www.ttyd.org.tr/abproje/abproje.doc www.yachtmarin.com
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA23NF28EZ
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Engin Deniz Eriş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Eriş, E. D. (2007). THE ATTRACTIVENESS AND MARKETING STRATEGIES OF TURKISH MARINAS IN THE INTERNATIONAL MARKETS. Ege Academic Review, 7(1), 37-55.
AMA Eriş ED. THE ATTRACTIVENESS AND MARKETING STRATEGIES OF TURKISH MARINAS IN THE INTERNATIONAL MARKETS. eab. Mayıs 2007;7(1):37-55.
Chicago Eriş, Engin Deniz. “THE ATTRACTIVENESS AND MARKETING STRATEGIES OF TURKISH MARINAS IN THE INTERNATIONAL MARKETS”. Ege Academic Review 7, sy. 1 (Mayıs 2007): 37-55.
EndNote Eriş ED (01 Mayıs 2007) THE ATTRACTIVENESS AND MARKETING STRATEGIES OF TURKISH MARINAS IN THE INTERNATIONAL MARKETS. Ege Academic Review 7 1 37–55.
IEEE E. D. Eriş, “THE ATTRACTIVENESS AND MARKETING STRATEGIES OF TURKISH MARINAS IN THE INTERNATIONAL MARKETS”, eab, c. 7, sy. 1, ss. 37–55, 2007.
ISNAD Eriş, Engin Deniz. “THE ATTRACTIVENESS AND MARKETING STRATEGIES OF TURKISH MARINAS IN THE INTERNATIONAL MARKETS”. Ege Academic Review 7/1 (Mayıs 2007), 37-55.
JAMA Eriş ED. THE ATTRACTIVENESS AND MARKETING STRATEGIES OF TURKISH MARINAS IN THE INTERNATIONAL MARKETS. eab. 2007;7:37–55.
MLA Eriş, Engin Deniz. “THE ATTRACTIVENESS AND MARKETING STRATEGIES OF TURKISH MARINAS IN THE INTERNATIONAL MARKETS”. Ege Academic Review, c. 7, sy. 1, 2007, ss. 37-55.
Vancouver Eriş ED. THE ATTRACTIVENESS AND MARKETING STRATEGIES OF TURKISH MARINAS IN THE INTERNATIONAL MARKETS. eab. 2007;7(1):37-55.