Belirsiz bir ortamda karar verme, karar vericiler için karmaşık bir iştir. Geleneksel yöntemler, karar verme sürecinde subjektifliği ve belirsizliği dikkate alamadığı için literatürde subjektif kriterler ve bütün kriterlerin ağırlıklarının dilsel değişkenlerle değerlendirildiği çok kriterli karar verme yöntemleri önerilir. Bulanık ELECTRE I, karar vericilerin kararları ile ilgili kavramların belirsizliğini çözmek için kullanılan bulanık çok kriterli karar verme yöntemlerinden biridir. Bu çalışmada Bulanık ELECTRE I yöntemi, bir tekstil işletmesinin yemek firması seçim problemine uygulanmıştır. Bu şekilde, problemdeki belirsizlik dikkate alınmış ve alternatifler arasından en uygun yemek firması seçilmiştir
Bulanık küme ELECTRE I bulanık ELECTRE I yemek firması seçimi
Decision making in an uncertain environment is a complex task for decision makers. Fuzzy multi criteria decision making methods are proposed in the literature where the subjective criteria and the weights of all criteria are assessed in linguistic variables since conventional methods cannot take into consideration the subjectivity and uncertainty in the decision process. Fuzzy ELECTRE I (Elimination Et Choix Traduisant la Realité) is one of the fuzzy multi criteria decision making methods for resolving the ambiguity of concepts that are associated with decision makers’ judgments. In this paper fuzzy ELECTRE I method is applied to catering firm selection problem of a textile company. By this way uncertainty in the problem has been considered and the most appropriate catering firm has been selected among the alternatives
Diğer ID | JA62HG47FB |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 11 Özel Sayı |