BibTex RIS Kaynak Göster

International Relations Education in Turkey: A Comparative Anaysis of Undergraduate and Graduate Curricula

Yıl 2013, Cilt: 13 Sayı: 3, 303 - 316, 01.08.2013

Öz

The main aim of this study has been to specify the courses and the course groups most frequently off ered at undergraduate and graduate levels in International Relations programs in Turkey, and explain main similarities and diff erences in the relevant curricula with a comparative perspective. In this context, the research has been conducted with a focus on the titles and status (i.e. compulsory or elective) of the courses without analyzing their content. The primary fi nding of the study is that there are some major course groups prevalent in most undergraduate and graduate programs in International Relations and there is, also, a standardization in the related curricula especially at the undergraduate level. The only signifi cant exception to this wide standardization in the curricula across several departments is on the courses on area studies or second foreign language

Kaynakça

  • Ataöv, T. (1967) “Th e Teaching of International Relations in Turkey” Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 22(4):373-383.
  • Aydın, M. ve Yazgan, K. (2009) “Türkiye’de Ulus- lararası İlişkiler Akademisyenleri Araştırma, Eğitim ve Disiplin Değerlendirmeleri Anketi-2009” Uluslararası İlişkiler, 7(25): 3-42.
  • Aydınlı, E. ve Mathews, J. (2009) “Turkey: Towards Homegrown Th eorizing and Building a Disciplinary Community” Tickner et al (eds.) International Relations Scholarship Around the World, New York, Routledge.
  • Erhan, Ç. (2010) “Türkiye’de Uluslararası İlişkiler Eğitimi İyi Değil” Türkiye Gazetesi, 17 Ağustos 2010.
  • Hoff mann, S. (1977) “An American Social Science: International Relations” Daedalus, 106(3):41-60.
  • Hürsoy, S. ve Tepeciklioğlu, E.E. (2013) “Uluslara- rası İlişkiler Eğitiminde Kalite” Dündar vd. (eds.) Kalite Üzerine, Ankara, Nobel Yayıncılık.
  • Karaosmanoğlu, A. (2005) “Neighborhood; Past, Present and Future-Komşuluk;Geçmiş, Bugün ve Gele- cek” Uluslararası İlişkiler, 2(6):131-147.
  • Keyman, F. ve Ülkü, N.E. (2007) “Türkiye Üniversi- telerinde Uluslararası İlişkiler Ders Müfredatı” Uluslara- rası İlişkiler, 4(13):99-105.
  • Kut, Ş. (2005) “Türkiye’de Uluslararası İlişkilerin Geleceği” Uluslararası İlişkiler, 2(6):87-105.
  • ÖSYM (2008) http://www.osym.gov.tr/dosya/1- 58965/h/bolum-4--yuksekogretim-programlari--normal- yerlestirme-.pdf, (05.03.2012).
  • ÖSYM (2012) http://www.osym.gov.tr/dosya/1- 8228/h/29lisansogretimalan.pdf, (04.03.2012).
  • ÖSYM (2012) http://www.osym.gov.tr/dosya/1- 5 8 2 2 2 / h / 2 3 o g r e t i m a l a n l i s a n s u s t u . p d f ? r e t = 0 , (08.03.2012).
  • ÖSYM (2012) http://www.osym.gov.tr/dosya/1- 58211/h/13ogretimalanlisansogrencisay.pdf?ret=0, (05.03.2012)
  • Sezer, D.B. (2005) “Türkiye’de Uluslararası İlişkiler Çalışmalarının Bilim Dalı Olarak Gelişmesine Güncel ve Tarihsel Bir Bakış” Uluslararası İlişkiler, 2(6):87-105.
  • Smith, S. (2000) “Th e Discipline of International Relations: Still an American Social Science?” British Jour- nal of Politics and International Relations, 2(3):374-402.
  • Smith, S. (2002) “Th e United States and the Dis- cipline of International Relations: Hegemonic Country, Hegemonic Discipline” International Studies Review, 4(2):67-85.
  • YÖK (1996) http://www.yok.gov.tr/content/ view/417/183/lang,tr/, (05.04.2012).
  • YÖK (2012) http://www.yok.gov.tr/content/ view/527/222/, (01.03.2012).
  • YÖK (2012) http://www.yok.gov.tr/content/ view/532 (12.07.2012).

Türkiye’de Uluslararası İlişkiler Eğitimi: Lisans ve Lisansüstü Ders Programlarının Karşılaştırmalı bir Analizi

Yıl 2013, Cilt: 13 Sayı: 3, 303 - 316, 01.08.2013

Öz

Bu çalışma, Türkiye’de Uluslararası İlişkiler alanında mevcut lisans, yüksek lisans ve doktora programlarının müfredatlarında diğer derslere oranla daha sıklıkla yer verilen ders ve ders grupları olup olmadığını belirlemeyi ve lisans ile lisansüstü düzeyde bu alandaki temel benzerlik ve farklılıkları karşılaştırmalı bir perspektifl e açıklamayı amaç edinmektedir. Çalışma kapsamında, ilgili Uluslararası İlişkiler programlarının müfredatlarında yer alan derslerin içeriklerinin ayrıntısına girmeden, sadece ders başlıklarının ve statülerinin (zorunlu veya seçmeli ders olma durumu) baz alındığı bir inceleme yapılmıştır. Çalışmanın temel bulgusu, Uluslararası İlişkiler alanında lisans ve lisansüstü programlarda yer verilen bazı temel ders grupları bulunmakta olduğu ve bu derslerle ilgili olarak, gerek lisans gerekse lisansüstü ders programlarında, lisans düzeyinde daha belirgin bir şekilde gözlemlenen bir standardizasyonun mevcut olduğudur. Uluslararası İlişkiler bölümlerinde müfredatların standardizasyondan kısmen saptığı derslerin ise alan/bölge ve ikinci yabancı dil derslerinin olduğu saptanmıştır

Kaynakça

  • Ataöv, T. (1967) “Th e Teaching of International Relations in Turkey” Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 22(4):373-383.
  • Aydın, M. ve Yazgan, K. (2009) “Türkiye’de Ulus- lararası İlişkiler Akademisyenleri Araştırma, Eğitim ve Disiplin Değerlendirmeleri Anketi-2009” Uluslararası İlişkiler, 7(25): 3-42.
  • Aydınlı, E. ve Mathews, J. (2009) “Turkey: Towards Homegrown Th eorizing and Building a Disciplinary Community” Tickner et al (eds.) International Relations Scholarship Around the World, New York, Routledge.
  • Erhan, Ç. (2010) “Türkiye’de Uluslararası İlişkiler Eğitimi İyi Değil” Türkiye Gazetesi, 17 Ağustos 2010.
  • Hoff mann, S. (1977) “An American Social Science: International Relations” Daedalus, 106(3):41-60.
  • Hürsoy, S. ve Tepeciklioğlu, E.E. (2013) “Uluslara- rası İlişkiler Eğitiminde Kalite” Dündar vd. (eds.) Kalite Üzerine, Ankara, Nobel Yayıncılık.
  • Karaosmanoğlu, A. (2005) “Neighborhood; Past, Present and Future-Komşuluk;Geçmiş, Bugün ve Gele- cek” Uluslararası İlişkiler, 2(6):131-147.
  • Keyman, F. ve Ülkü, N.E. (2007) “Türkiye Üniversi- telerinde Uluslararası İlişkiler Ders Müfredatı” Uluslara- rası İlişkiler, 4(13):99-105.
  • Kut, Ş. (2005) “Türkiye’de Uluslararası İlişkilerin Geleceği” Uluslararası İlişkiler, 2(6):87-105.
  • ÖSYM (2008) http://www.osym.gov.tr/dosya/1- 58965/h/bolum-4--yuksekogretim-programlari--normal- yerlestirme-.pdf, (05.03.2012).
  • ÖSYM (2012) http://www.osym.gov.tr/dosya/1- 8228/h/29lisansogretimalan.pdf, (04.03.2012).
  • ÖSYM (2012) http://www.osym.gov.tr/dosya/1- 5 8 2 2 2 / h / 2 3 o g r e t i m a l a n l i s a n s u s t u . p d f ? r e t = 0 , (08.03.2012).
  • ÖSYM (2012) http://www.osym.gov.tr/dosya/1- 58211/h/13ogretimalanlisansogrencisay.pdf?ret=0, (05.03.2012)
  • Sezer, D.B. (2005) “Türkiye’de Uluslararası İlişkiler Çalışmalarının Bilim Dalı Olarak Gelişmesine Güncel ve Tarihsel Bir Bakış” Uluslararası İlişkiler, 2(6):87-105.
  • Smith, S. (2000) “Th e Discipline of International Relations: Still an American Social Science?” British Jour- nal of Politics and International Relations, 2(3):374-402.
  • Smith, S. (2002) “Th e United States and the Dis- cipline of International Relations: Hegemonic Country, Hegemonic Discipline” International Studies Review, 4(2):67-85.
  • YÖK (1996) http://www.yok.gov.tr/content/ view/417/183/lang,tr/, (05.04.2012).
  • YÖK (2012) http://www.yok.gov.tr/content/ view/527/222/, (01.03.2012).
  • YÖK (2012) http://www.yok.gov.tr/content/ view/532 (12.07.2012).
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA62CP24ZV
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Elem Eyrice Tepeciklioğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 13 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Tepeciklioğlu, E. E. (2013). International Relations Education in Turkey: A Comparative Anaysis of Undergraduate and Graduate Curricula. Ege Academic Review, 13(3), 303-316.
AMA Tepeciklioğlu EE. International Relations Education in Turkey: A Comparative Anaysis of Undergraduate and Graduate Curricula. eab. Ağustos 2013;13(3):303-316.
Chicago Tepeciklioğlu, Elem Eyrice. “International Relations Education in Turkey: A Comparative Anaysis of Undergraduate and Graduate Curricula”. Ege Academic Review 13, sy. 3 (Ağustos 2013): 303-16.
EndNote Tepeciklioğlu EE (01 Ağustos 2013) International Relations Education in Turkey: A Comparative Anaysis of Undergraduate and Graduate Curricula. Ege Academic Review 13 3 303–316.
IEEE E. E. Tepeciklioğlu, “International Relations Education in Turkey: A Comparative Anaysis of Undergraduate and Graduate Curricula”, eab, c. 13, sy. 3, ss. 303–316, 2013.
ISNAD Tepeciklioğlu, Elem Eyrice. “International Relations Education in Turkey: A Comparative Anaysis of Undergraduate and Graduate Curricula”. Ege Academic Review 13/3 (Ağustos 2013), 303-316.
JAMA Tepeciklioğlu EE. International Relations Education in Turkey: A Comparative Anaysis of Undergraduate and Graduate Curricula. eab. 2013;13:303–316.
MLA Tepeciklioğlu, Elem Eyrice. “International Relations Education in Turkey: A Comparative Anaysis of Undergraduate and Graduate Curricula”. Ege Academic Review, c. 13, sy. 3, 2013, ss. 303-16.
Vancouver Tepeciklioğlu EE. International Relations Education in Turkey: A Comparative Anaysis of Undergraduate and Graduate Curricula. eab. 2013;13(3):303-16.