In this study, the relationship marketing activities are assessed in the light of the results obtained from these activities. The aim of this study is to determine whether the aforementioned activities have any effects on the outcomes, or not. In this direction, a field study on which the desriptive study design is applicable, is done on A class travel agencies in İzmir. According to the results, the firms that have branch office(s) and apply customer recognition, interacting with customers, providing employee satisfaction and training employees about customer relationship activities, have reached to better results
Relationship marketing customer relationship activities travel agencies
Bu çalışmada, ilişkisel pazarlama faaliyetleri, faaliyetlerden elde edilen çıktılar ışığında değerlendirilmiştir. Bu çalışmanın amacı, uygulanan ilişkisel pazarlama faaliyetinin, söz konusu faaliyetlerden elde edilen sonucu farklılaştırıp farklılaştırmadığının belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda İzmir ilindeki A grubu seyahat acentelerini kapsayan tanımsal araştırma tasarımına uygun bir alan çalışması gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, müşteriyi tanıma, müşteriyle etkileşim kurma, çalışan memnuniyeti sağlama ve çalışanlara müşteri ilişkileri yönlü eğitim verme faaliyetlerini uygulayan ve şubesi olan işletmelerin daha başarılı sonuçlara ulaştıkları tespit edilmiştir
İlişkisel pazarlama müşteri ilişkileri faaliyetleri seyahat acenteleri
Diğer ID | JA87BA65KF |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 14 Sayı: 4 |