With intense usage of social media, businesses develop marketing strategy to apply their marketing mix in social media just like in traditional media. In this study, applications of marketing mix strategies in social media have been investigated. It aims to analyze the relationship between following Facebook page and consumer attitudes toward marketing strategies on Facebook. Surveys were conveyed participants through Facebook so that 438 surveys were obtained. Data is analyzed by Path analysis. The research ends up with that there is a positive relationship between following Facebook page and consumer attitudes toward marketing strategies on Facebook
Sosyal medya ortamlarının yaygın kullanılmasıyla işletmeler, uyguladıkları pazarlama stratejilerini, sosyal medya ortamlarına uyarlamakta ya da bu ortamlar için özel pazarlama stratejileri geliştirmektedir. Bu çalışmada, en kalabalık sosyal medya ortamı olan Facebook’ta işletmelerin uyguladıkları pazarlama karması stratejileri incelenip, tüketicilerin Facebook sayfalarını takip etmesi ile Facebook’taki pazarlama faaliyetlerine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Facebook üzerinden anketler katılımcılara ulaştırılarak, 438 kullanılabilir anket elde edilmiştir. Elde edilen verilere Path analizi uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda, tüketicilerin işletmelerin Facebook sayfalarını takip etmesi ile Facebook’taki pazarlama faaliyetlerine yönelik tutumları arasında olumlu bir ilişki olduğu tespit edilmiştir
Diğer ID | JA79RT24ZJ |
---|---|
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 16 Sayı: 1 |