BibTex RIS Kaynak Göster

Analyzing Consumer Attitudes Toward Marketing Applications On Facebook With Path Analysis

Yıl 2016, Cilt: 16 Sayı: 1, 109 - 119, 01.02.2016

Öz

With intense usage of social media, businesses develop marketing strategy to apply their marketing mix in social media just like in traditional media. In this study, applications of marketing mix strategies in social media have been investigated. It aims to analyze the relationship between following Facebook page and consumer attitudes toward marketing strategies on Facebook. Surveys were conveyed participants through Facebook so that 438 surveys were obtained. Data is analyzed by Path analysis. The research ends up with that there is a positive relationship between following Facebook page and consumer attitudes toward marketing strategies on Facebook

Kaynakça

  • Akar, E. ve Kayahan, C. (2007), Elektronik Ticaret ve Elektronik İş Uygulamalar, Modeller, Stratejiler (Birinci Basım). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Altındal, M. (2013), Dijital Pazarlamada Marka Yönetimi ve Sosyal Medyanın Etkileri, Web Sayfası: http://www.seokursu.com.tr/dijital-pazarlamadamarka-yonetimi.pdf (04.09.2015).
  • Başyazıcıoğlu, N. (2013), “Pazarlama Aracı Olarak Sosyal Medyanın Kullanımı: Facebook Örneği”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kayseri. Erciyes Üniversitesi S.B.E.
  • Berthon, P. Pitt L. Plangger K. ve Shapiro D. (2012), “Marketing Meets Web 2.0., Social Media and Creative Consumers: Implications For International Marketing Strategy”, Business Horizons, 55: 261-271.
  • Daşdağ, M., Çelik, Y., Satıcı, Ö., Akkuş, Z. Ve Çelik, C. (2006), “Hangi Tür Araştırmalarda Path Analizi Kullanılmalıdır?”, IX Ulusal Biyoistatistik Kongresi, 5-9 Eylül 2006, Zonguldak.
  • Deliktaş, E., Usta, S., Bozkurt, S. ve Helvacı, B. (2008), “Türkiye’de Kentlerde Doğurganlık Hızını Etkileyen Faktörler: Path Analizi Yaklaşımı”, Ege Akademik Bakış, 8 (2), 877-895.
  • Dragon, R. (2012), Social Marketology: Improve Your Social Media Process and Get Customers to Stay Forever. Singapur: McGraw Hill.
  • Drury, G. (2008), “Opinion Piece: Social Media: Should Marketers Engage And How It Can Be Done Effectively?”, Journal of Direct,Data and Digital Marketing Practice, 9: 274-277.
  • Dunn, H. (2010), “Social Media As A Branding Tool In Heterogeneous Organizations: A Collective Case Study Approach”. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Clemson, Clemson Üniversitesi.
  • Facebook 2015 İlk Çeyrek Raporunu Yayınladı. (2015,24 Nisan). Marketing Türkiye, web sayfası: http:// www.marketingturkiye.com.tr/haber/facebook2015-ilk-ceyrek-raporunu-yayinladi (02.09.2015).
  • Facebook and Brands. (2010, Ekim), DDB, web sayfası: https://ddbworldwide-dropboxaliciabrindak2. pbworks.com/f/DDBOpinionwayFacebookenglishsh ortversion.pdf. (02.09.2015).
  • Facebook Türkiye Rakamlarını Açıkladı. (2014, 20 Şubat). Campaign Türkiye, web sayfası: http://www. campaigntr.com/2014/02/20/68209/facebookturkiye-rakamlarini-acikladi/ (02.09.2015).
  • Girgin, M. (2012), Türkiye’deki Tüketicilerin Alışveriş Alışkanlıkları, web sayfası: http://fticaret. com/2012/01/turkiyedeki-tuketicilerin-alisverisaliskanliklari/ (02.09.2015).
  • Harris, L. ve Rae A. (2009), “Social Networks: The Future of Marketing For Small Business”, Journal of Business Strategy, (30) 5: 24-31.
  • Kenly, A. ve Poston B. (2011), “Social Media and Product Innovation Early Adopters Reaping Benefits Amidst Challenge and Uncertainty”, Kalypso White Paper. S:1-8.
  • Maden, M. (2013). Sosyal Medya Platformu ve Pazarlamada Kullanılması. İ. Kırçova ve T. Benli (Ed.), Pazarlama Yönetimi içinde (ss: 524-489), İstanbul: Lisans Yayıncılık.
  • Maden, O. (2013), Sosyal Medya Platformu ve Pazarlamada Kullanılması. Kırçova, İ. ve T. Benli, Pazarlama Yönetimi içinde (ss. 525-489) İstanbul: Lisans Yayıncılık.
  • Mangold, G. ve Faulds, D. (2009) “ Social Media: The New Hybrid Element Of The Promotion Mix”, Business Horizons, 52: 357-365.
  • Mucuk, İ. (2010). Pazarlama İlkeleri (18. Basım). İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Nakip, M., Varinli, İ. ve Gülmez, M. (2012), Güncel Pazarlama Yönetimi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Onat, F. ve Alikılıç, Ö. (2008), “Sosyal Ağ Sitelerinin Reklam ve Halkla İlişkiler Aracı Olarak” Journal of Yaşar University, s: 1111-1143.
  • Socialbakers (2013). Turkey Facebook Statistics. Web Sayfası: http://www.socialbakers.com/statistics/ facebook/user/total/turkey/2013/ (05.02.2015).
  • Turan, G. (2013).Fiyat ve Fiyatlandırma Kararları. İ. Kırçova ve T. Benli (Ed.), Pazarlama Yönetimi içinde (ss: 364-341), İstanbul: Lisans Yayıncılık.
  • Weinberg, T. (2009), The New Community Rules; Marketing On The Social Web. Cambridge: O’Reilly Media Inc.1

İşletmelerin Facebook’ta Pazarlama Karması Uygulamaları ve Tüketicilerin Bu Uygulamalara Yönelik Tutumlarının İncelenmesi

Yıl 2016, Cilt: 16 Sayı: 1, 109 - 119, 01.02.2016

Öz

Sosyal medya ortamlarının yaygın kullanılmasıyla işletmeler, uyguladıkları pazarlama stratejilerini, sosyal medya ortamlarına uyarlamakta ya da bu ortamlar için özel pazarlama stratejileri geliştirmektedir. Bu çalışmada, en kalabalık sosyal medya ortamı olan Facebook’ta işletmelerin uyguladıkları pazarlama karması stratejileri incelenip, tüketicilerin Facebook sayfalarını takip etmesi ile Facebook’taki pazarlama faaliyetlerine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Facebook üzerinden anketler katılımcılara ulaştırılarak, 438 kullanılabilir anket elde edilmiştir. Elde edilen verilere Path analizi uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda, tüketicilerin işletmelerin Facebook sayfalarını takip etmesi ile Facebook’taki pazarlama faaliyetlerine yönelik tutumları arasında olumlu bir ilişki olduğu tespit edilmiştir

Kaynakça

  • Akar, E. ve Kayahan, C. (2007), Elektronik Ticaret ve Elektronik İş Uygulamalar, Modeller, Stratejiler (Birinci Basım). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Altındal, M. (2013), Dijital Pazarlamada Marka Yönetimi ve Sosyal Medyanın Etkileri, Web Sayfası: http://www.seokursu.com.tr/dijital-pazarlamadamarka-yonetimi.pdf (04.09.2015).
  • Başyazıcıoğlu, N. (2013), “Pazarlama Aracı Olarak Sosyal Medyanın Kullanımı: Facebook Örneği”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kayseri. Erciyes Üniversitesi S.B.E.
  • Berthon, P. Pitt L. Plangger K. ve Shapiro D. (2012), “Marketing Meets Web 2.0., Social Media and Creative Consumers: Implications For International Marketing Strategy”, Business Horizons, 55: 261-271.
  • Daşdağ, M., Çelik, Y., Satıcı, Ö., Akkuş, Z. Ve Çelik, C. (2006), “Hangi Tür Araştırmalarda Path Analizi Kullanılmalıdır?”, IX Ulusal Biyoistatistik Kongresi, 5-9 Eylül 2006, Zonguldak.
  • Deliktaş, E., Usta, S., Bozkurt, S. ve Helvacı, B. (2008), “Türkiye’de Kentlerde Doğurganlık Hızını Etkileyen Faktörler: Path Analizi Yaklaşımı”, Ege Akademik Bakış, 8 (2), 877-895.
  • Dragon, R. (2012), Social Marketology: Improve Your Social Media Process and Get Customers to Stay Forever. Singapur: McGraw Hill.
  • Drury, G. (2008), “Opinion Piece: Social Media: Should Marketers Engage And How It Can Be Done Effectively?”, Journal of Direct,Data and Digital Marketing Practice, 9: 274-277.
  • Dunn, H. (2010), “Social Media As A Branding Tool In Heterogeneous Organizations: A Collective Case Study Approach”. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Clemson, Clemson Üniversitesi.
  • Facebook 2015 İlk Çeyrek Raporunu Yayınladı. (2015,24 Nisan). Marketing Türkiye, web sayfası: http:// www.marketingturkiye.com.tr/haber/facebook2015-ilk-ceyrek-raporunu-yayinladi (02.09.2015).
  • Facebook and Brands. (2010, Ekim), DDB, web sayfası: https://ddbworldwide-dropboxaliciabrindak2. pbworks.com/f/DDBOpinionwayFacebookenglishsh ortversion.pdf. (02.09.2015).
  • Facebook Türkiye Rakamlarını Açıkladı. (2014, 20 Şubat). Campaign Türkiye, web sayfası: http://www. campaigntr.com/2014/02/20/68209/facebookturkiye-rakamlarini-acikladi/ (02.09.2015).
  • Girgin, M. (2012), Türkiye’deki Tüketicilerin Alışveriş Alışkanlıkları, web sayfası: http://fticaret. com/2012/01/turkiyedeki-tuketicilerin-alisverisaliskanliklari/ (02.09.2015).
  • Harris, L. ve Rae A. (2009), “Social Networks: The Future of Marketing For Small Business”, Journal of Business Strategy, (30) 5: 24-31.
  • Kenly, A. ve Poston B. (2011), “Social Media and Product Innovation Early Adopters Reaping Benefits Amidst Challenge and Uncertainty”, Kalypso White Paper. S:1-8.
  • Maden, M. (2013). Sosyal Medya Platformu ve Pazarlamada Kullanılması. İ. Kırçova ve T. Benli (Ed.), Pazarlama Yönetimi içinde (ss: 524-489), İstanbul: Lisans Yayıncılık.
  • Maden, O. (2013), Sosyal Medya Platformu ve Pazarlamada Kullanılması. Kırçova, İ. ve T. Benli, Pazarlama Yönetimi içinde (ss. 525-489) İstanbul: Lisans Yayıncılık.
  • Mangold, G. ve Faulds, D. (2009) “ Social Media: The New Hybrid Element Of The Promotion Mix”, Business Horizons, 52: 357-365.
  • Mucuk, İ. (2010). Pazarlama İlkeleri (18. Basım). İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Nakip, M., Varinli, İ. ve Gülmez, M. (2012), Güncel Pazarlama Yönetimi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Onat, F. ve Alikılıç, Ö. (2008), “Sosyal Ağ Sitelerinin Reklam ve Halkla İlişkiler Aracı Olarak” Journal of Yaşar University, s: 1111-1143.
  • Socialbakers (2013). Turkey Facebook Statistics. Web Sayfası: http://www.socialbakers.com/statistics/ facebook/user/total/turkey/2013/ (05.02.2015).
  • Turan, G. (2013).Fiyat ve Fiyatlandırma Kararları. İ. Kırçova ve T. Benli (Ed.), Pazarlama Yönetimi içinde (ss: 364-341), İstanbul: Lisans Yayıncılık.
  • Weinberg, T. (2009), The New Community Rules; Marketing On The Social Web. Cambridge: O’Reilly Media Inc.1
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA79RT24ZJ
Bölüm Derleme
Yazarlar

İnci Varinli Bu kişi benim

Nur Başyazıcıoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 16 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Varinli, İ., & Başyazıcıoğlu, N. (2016). Analyzing Consumer Attitudes Toward Marketing Applications On Facebook With Path Analysis. Ege Academic Review, 16(1), 109-119.
AMA Varinli İ, Başyazıcıoğlu N. Analyzing Consumer Attitudes Toward Marketing Applications On Facebook With Path Analysis. eab. Şubat 2016;16(1):109-119.
Chicago Varinli, İnci, ve Nur Başyazıcıoğlu. “Analyzing Consumer Attitudes Toward Marketing Applications On Facebook With Path Analysis”. Ege Academic Review 16, sy. 1 (Şubat 2016): 109-19.
EndNote Varinli İ, Başyazıcıoğlu N (01 Şubat 2016) Analyzing Consumer Attitudes Toward Marketing Applications On Facebook With Path Analysis. Ege Academic Review 16 1 109–119.
IEEE İ. Varinli ve N. Başyazıcıoğlu, “Analyzing Consumer Attitudes Toward Marketing Applications On Facebook With Path Analysis”, eab, c. 16, sy. 1, ss. 109–119, 2016.
ISNAD Varinli, İnci - Başyazıcıoğlu, Nur. “Analyzing Consumer Attitudes Toward Marketing Applications On Facebook With Path Analysis”. Ege Academic Review 16/1 (Şubat 2016), 109-119.
JAMA Varinli İ, Başyazıcıoğlu N. Analyzing Consumer Attitudes Toward Marketing Applications On Facebook With Path Analysis. eab. 2016;16:109–119.
MLA Varinli, İnci ve Nur Başyazıcıoğlu. “Analyzing Consumer Attitudes Toward Marketing Applications On Facebook With Path Analysis”. Ege Academic Review, c. 16, sy. 1, 2016, ss. 109-1.
Vancouver Varinli İ, Başyazıcıoğlu N. Analyzing Consumer Attitudes Toward Marketing Applications On Facebook With Path Analysis. eab. 2016;16(1):109-1.