Giriş: Bir afet meydana geldiği zaman toplumun büyük bir
kısmı etkilenmektedir, bu etkinin en az düzeye indirgenebilmesi
için afetlerle birlikte yaşama kültürünün tüm topluma
yerleştirilmesi gerekmektedir. Toplumda afet bilinci ve kültürü
oluşturmanın en önemli adımı ise eğitimlerin etkin olması
ile sağlanacaktır.
Amaç: Bu çalışmanın amacı Malatya İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne
bağlı Battalgazi Fatih Anadolu Lisesi (FAL) ve Yeşilyurt
Atatürk Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde (AMTL) öğrenim
gören öğrencilerin afet bilinci düzeylerini belirlemek,
bulgulardan yola çıkarak eksiklik görülen durumlar için öneriler
sunmaktır.
Yöntem: Çalışmamız tanımlayıcı kesitsel tipte epidemiyolojik
bir çalışma olup FAL ve AMTL’nde öğrenim gören 426 öğrenci
ile yapılmıştır. İstatiksel analizlerde Independent Sample t testi,
One Way Anova, Ki-Kare testleri kullanılmıştır ve anlamlılık
değeri p<0,05 olarak tespit edilmiştir.
Bulgular: Öğrencilerin toplam puan ortalaması 104,4±13,9
olup, en düşük puan 52, en yüksek değer 161’dir. Öğrencilerin
%64,8’nin afetlere hazır olmadığı görülmüştür. Öz yeterlilik
puanları yönünden iki grup arasındaki fark istatistiksel
olarak anlamlı olup AMTL’nin öğrencilerinin puanları yüksek
bulunmuştur. FAL’de daha önce afet yaşama ile toplam puan
arasındaki ilişki istatiksel olarak anlamlı derecede yüksektir.
Sonuç: Öğrencilerin çoğunun afetlere karşı hazırlıklı olmadıkları
ve herhangi bir afet eğitimi almadıkları görülmüştür.
Bu nedenle ders müfredatları içerisinde afet eğitimine daha
fazla ağırlık verilmesi sağlanmalıdır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 1 |