Preparing valid, reliable and fair tests has been concern of all educators, trainers, and test
developers for many years, specifically at English medium universities, where accurate determination
of language proficiency level is important. This study describes a process regarding how end of
module exams have been developed in the light of the Common European Framework (CEF) in an
institutional setting which has implemented a new system in its Preparatory Programme with rather
limited resources. The study describes the design, development and quality procedure of the end of
module tests together with the success rates of the exams in detail. The success rates of the exams
indicated in this study is worthwhile following the steps in the CEF manual when developing a new
test, as well as considering the bands given in the CEF, and the needs of the institution. It is expected
that sharing the process of developing a high stake exam will be valuable for other Preparatory
Programs in Turkey, especially when the CEF is controversial in Europe since it involves applying
one particular framework to a multitude of contexts.
Geçerli, güvenilir ve adil sınav hazırlamak tüm eğitimcilerin ve sınav yazarlarının yıllardır
odak noktası olmuştur. Bu durum, özellikle de yabancı dilde öğrenci yeterlik düzeyini doğru bir
şekilde belirlemek durumunda olan İngilizce öğretim yapan üniversiteler için geçerlidir. Bu çalışma,
Hazırlık Programında yeni bir yaklaşım (Modüler Sistem) uygulayan bir eğitim kurumunda Avrupa
Ortak Çerçeve Programları ışığında öğrenci yeterliklerini belirlemeye yönelik sınavların kısıtlı
kaynaklarla nasıl hazırlandığına yönelik bir süreci anlatmaktadır. Çalışma, sınavların tasarlanma,
geliştirilme ve kalite süreçlerinin yanı sıra sınav başarı oranlarını da detaylı olarak kapsamaktadır.
Çalışmada belirtilen sınav başarı ortalamaları, kurumun ihtiyaçları da göz önüne alınmak koşuluyla
Avrupa Ortak Çerçeve Programlarında belirtilen bantları takip ederek sınav geliştirmenin denemeye
değer bir çaba olduğunu göstermektedir. Avrupa Ortak Çerçeve Programlarının farklı bağlamlarda
ve ortamlarda kullanılmasının sıklıkla sorgulandığı ve tartışıldığı günümüzde bu çalışmada anlatılan
güvenilir sınav geliştirme sürecinin özellikle Türkiye’de benzer programı takip eden hazırlık
programları için önemli olacağı düşünülmektedir.
Avrupa Ortak Çerçeve Programı Sınav Geliştirme Hazırlık Programı
Diğer ID | JA96NJ64TF |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 1 |