BibTex RIS Kaynak Göster

[Yeni bir sınav kültürü geliştirmek: olasılık sanatı]

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 1, 19 - 31, 01.04.2011

Öz

Preparing valid, reliable and fair tests has been concern of all educators, trainers, and test
developers for many years, specifically at English medium universities, where accurate determination
of language proficiency level is important. This study describes a process regarding how end of
module exams have been developed in the light of the Common European Framework (CEF) in an
institutional setting which has implemented a new system in its Preparatory Programme with rather
limited resources. The study describes the design, development and quality procedure of the end of
module tests together with the success rates of the exams in detail. The success rates of the exams
indicated in this study is worthwhile following the steps in the CEF manual when developing a new
test, as well as considering the bands given in the CEF, and the needs of the institution. It is expected
that sharing the process of developing a high stake exam will be valuable for other Preparatory
Programs in Turkey, especially when the CEF is controversial in Europe since it involves applying
one particular framework to a multitude of contexts.

Developing a new test culture: the art of possible

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 1, 19 - 31, 01.04.2011

Öz

Geçerli, güvenilir ve adil sınav hazırlamak tüm eğitimcilerin ve sınav yazarlarının yıllardır
odak noktası olmuştur. Bu durum, özellikle de yabancı dilde öğrenci yeterlik düzeyini doğru bir
şekilde belirlemek durumunda olan İngilizce öğretim yapan üniversiteler için geçerlidir. Bu çalışma,
Hazırlık Programında yeni bir yaklaşım (Modüler Sistem) uygulayan bir eğitim kurumunda Avrupa
Ortak Çerçeve Programları ışığında öğrenci yeterliklerini belirlemeye yönelik sınavların kısıtlı
kaynaklarla nasıl hazırlandığına yönelik bir süreci anlatmaktadır. Çalışma, sınavların tasarlanma,
geliştirilme ve kalite süreçlerinin yanı sıra sınav başarı oranlarını da detaylı olarak kapsamaktadır.
Çalışmada belirtilen sınav başarı ortalamaları, kurumun ihtiyaçları da göz önüne alınmak koşuluyla
Avrupa Ortak Çerçeve Programlarında belirtilen bantları takip ederek sınav geliştirmenin denemeye
değer bir çaba olduğunu göstermektedir. Avrupa Ortak Çerçeve Programlarının farklı bağlamlarda
ve ortamlarda kullanılmasının sıklıkla sorgulandığı ve tartışıldığı günümüzde bu çalışmada anlatılan
güvenilir sınav geliştirme sürecinin özellikle Türkiye’de benzer programı takip eden hazırlık
programları için önemli olacağı düşünülmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA96NJ64TF
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Evrim Üstünlüoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Üstünlüoğlu, E. (2011). [Yeni bir sınav kültürü geliştirmek: olasılık sanatı]. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 1(1), 19-31.
AMA Üstünlüoğlu E. [Yeni bir sınav kültürü geliştirmek: olasılık sanatı]. EBAD - JESR. Nisan 2011;1(1):19-31.
Chicago Üstünlüoğlu, Evrim. “[Yeni Bir sınav kültürü geliştirmek: Olasılık sanatı]”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 1, sy. 1 (Nisan 2011): 19-31.
EndNote Üstünlüoğlu E (01 Nisan 2011) [Yeni bir sınav kültürü geliştirmek: olasılık sanatı]. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 1 1 19–31.
IEEE E. Üstünlüoğlu, “[Yeni bir sınav kültürü geliştirmek: olasılık sanatı]”, EBAD - JESR, c. 1, sy. 1, ss. 19–31, 2011.
ISNAD Üstünlüoğlu, Evrim. “[Yeni Bir sınav kültürü geliştirmek: Olasılık sanatı]”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 1/1 (Nisan 2011), 19-31.
JAMA Üstünlüoğlu E. [Yeni bir sınav kültürü geliştirmek: olasılık sanatı]. EBAD - JESR. 2011;1:19–31.
MLA Üstünlüoğlu, Evrim. “[Yeni Bir sınav kültürü geliştirmek: Olasılık sanatı]”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, c. 1, sy. 1, 2011, ss. 19-31.
Vancouver Üstünlüoğlu E. [Yeni bir sınav kültürü geliştirmek: olasılık sanatı]. EBAD - JESR. 2011;1(1):19-31.