Bu araştırma ile felsefe grubu öğretmen adaylarının bilim felsefesi ünitesine ilişkin sahip
oldukları pedagojik alan bilgilerinin tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Araştırma 2009–2010 bahar
yarıyılında 12 felsefe grubu öğretmen adayının katılımıyla yapılmıştır. Araştırmada veri toplama
aracı olarak ders planları, kavram haritaları ve yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır.
Çalışma kapsamında, felsefe grubu öğretmen adaylarının bilim felsefesi ünitesine ilişkin pedagojik
alan bilgileri öğretim programı bilgileri, konu alan bilgileri, öğretim bilgileri ve ölçme-değerlendirme
bilgileri bileşenleri doğrultusunda çözümlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre, öğretmen adaylarının
öğretim programı bilgileri ve konu alan bilgilerinin eksik olduğu, ayrıca öğretim bilgileri konusunda
geleneksel yaklaşımları kullanmanın yanında etkili bir öğretimin gerçekleşebilmesi için çok çeşitli
yöntem, teknik ve stratejiler önerdikleri tespit edilmiştir.
Pedagojik Alan Bilgisi Bilim Felsefesi Felsefe Grubu Öğretmen Adayları
This study aims to determine pedagogical content knowledge of prospective philosophy
group teachers about science philosophy unit. The study was carried out with the participation of the
12 prospective philosophy group teachers in 2009–2010 spring semester. In the study; concept maps
and semi-structured interview forms were used as data collection device. Pedagogical content
knowledge of prospective philosophy group teachers was analyzed in accordance with components
of curriculum knowledge, content knowledge, teaching knowledge and measurement-evaluation
knowledge. According to data gathered, it was defined that, the curriculum and content knowledge
of the prospective teachers were inadequate and they use traditional approaches as a teaching
method in addition to suggesting various methods and strategies in order to provide efficient
teaching.
Pedagogical Content Knowledge Science Philosophy Prospective Philosophy Group Teachers
Diğer ID | JA94TG39GE |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 1 |