BibTex RIS Kaynak Göster

Okulda diyalog: Okul yönetiminin rolü

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 1, 125 - 146, 01.04.2012

Öz

Bu araştırmanın amacı, okulda diyalog sürecini oluşturma ve geliştirmede okul yönetiminin
rolünü resmi ortaöğretim kurumlarına görev yapan okul yöneticilerinin görüşlerine dayalı olarak
ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu Tekirdağ ili Çorlu ilçesinde 2011-2012 eğitimöğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı bulunan 3 resmi ortaöğretim okulunda görev yapan 12
okul yöneticisi oluşturmuştur. Araştırma verileri, yüz yüze görüşme tekniğiyle, yarı yapılandırılmış
bir görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile
çözümlenmiştir. Bu araştırmadan elde edilen bulgular şöyle özetlenebilir; araştırmaya katılan okul
yöneticileri, okulda diyaloğun önemli ve gerekli olduğuna inanmaktadırlar ve bu konuda eksiklikleri
olduğunu kabul etmektedirler. Yöneticiler okulda diyaloğun eğitim-öğretime birçok katkısının
olacağını düşünmektedirler. Yöneticiler ayrıca, okulda ve toplumda diyalog sorunlarının olduğunu,
bu sorunları çözmek ve diyalog sürecini geliştirmek için okul yöneticilerine, öğretmenlere, velilere ve
öğrencilere önemli bazı görevler düştüğünü belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • Işginöz, R. & Bülbül, T. (2012). Okulda diyalog: Okul yönetiminin rolü Dialogue at school: The role of the school administration. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi - Journal of Educational Sciences Research, 2 (1), 125–146. http://ebad-jesr.com/.

Dialogue at School: The Role of the School Administration

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 1, 125 - 146, 01.04.2012

Öz

-

Kaynakça

  • Işginöz, R. & Bülbül, T. (2012). Okulda diyalog: Okul yönetiminin rolü Dialogue at school: The role of the school administration. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi - Journal of Educational Sciences Research, 2 (1), 125–146. http://ebad-jesr.com/.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA43PY44DZ
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Rüveyde İşginöz Bu kişi benim

Tuncer Bülbül

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA İşginöz, R., & Bülbül, T. (2012). Okulda diyalog: Okul yönetiminin rolü. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2(1), 125-146.
AMA İşginöz R, Bülbül T. Okulda diyalog: Okul yönetiminin rolü. EBAD - JESR. Nisan 2012;2(1):125-146.
Chicago İşginöz, Rüveyde, ve Tuncer Bülbül. “Okulda Diyalog: Okul yönetiminin Rolü”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 2, sy. 1 (Nisan 2012): 125-46.
EndNote İşginöz R, Bülbül T (01 Nisan 2012) Okulda diyalog: Okul yönetiminin rolü. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 2 1 125–146.
IEEE R. İşginöz ve T. Bülbül, “Okulda diyalog: Okul yönetiminin rolü”, EBAD - JESR, c. 2, sy. 1, ss. 125–146, 2012.
ISNAD İşginöz, Rüveyde - Bülbül, Tuncer. “Okulda Diyalog: Okul yönetiminin Rolü”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 2/1 (Nisan 2012), 125-146.
JAMA İşginöz R, Bülbül T. Okulda diyalog: Okul yönetiminin rolü. EBAD - JESR. 2012;2:125–146.
MLA İşginöz, Rüveyde ve Tuncer Bülbül. “Okulda Diyalog: Okul yönetiminin Rolü”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, c. 2, sy. 1, 2012, ss. 125-46.
Vancouver İşginöz R, Bülbül T. Okulda diyalog: Okul yönetiminin rolü. EBAD - JESR. 2012;2(1):125-46.