Bu araştırmanın amacı, okulda diyalog sürecini oluşturma ve geliştirmede okul yönetiminin
rolünü resmi ortaöğretim kurumlarına görev yapan okul yöneticilerinin görüşlerine dayalı olarak
ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu Tekirdağ ili Çorlu ilçesinde 2011-2012 eğitimöğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı bulunan 3 resmi ortaöğretim okulunda görev yapan 12
okul yöneticisi oluşturmuştur. Araştırma verileri, yüz yüze görüşme tekniğiyle, yarı yapılandırılmış
bir görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile
çözümlenmiştir. Bu araştırmadan elde edilen bulgular şöyle özetlenebilir; araştırmaya katılan okul
yöneticileri, okulda diyaloğun önemli ve gerekli olduğuna inanmaktadırlar ve bu konuda eksiklikleri
olduğunu kabul etmektedirler. Yöneticiler okulda diyaloğun eğitim-öğretime birçok katkısının
olacağını düşünmektedirler. Yöneticiler ayrıca, okulda ve toplumda diyalog sorunlarının olduğunu,
bu sorunları çözmek ve diyalog sürecini geliştirmek için okul yöneticilerine, öğretmenlere, velilere ve
öğrencilere önemli bazı görevler düştüğünü belirtmişlerdir.
-
Diğer ID | JA43PY44DZ |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 1 |