Bu araştırmanın amacı, 2012–2013 eğitim–öğretim yılında uygulamaya konulan Yeni Eğitim
Sisteminin (4+4+4) başlangıcında yaşanan sorunlar ve bu sorunlara ilişkin çözüm önerilerini
belirlemek ve yeni uygulamanın sağladığı yararları tespit etmektir. Araştırmanın çalışma
grubunu, 2012-2013 öğretim yılında Bolu ili Merkez İlçede bulunan resmi ilkokullarda görev
yapan yönetici (müdür, müdür yardımcısı) ve öğretmenler oluşturmaktadır. Bu araştırma,
nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde tasarlanmıştır. Araştırmada veriler yarı
yapılandırılmış görüşme yöntemi ile toplanmıştır. Araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı
yapılandırılmış görüşme formu çalışma grubuna elden dağıtılmış, yönetici, öğretmenler
görüşlerini yazılı olarak belirtmişlerdir. Araştırma kapsamında elde edilen verilerin
analizinde içerik analizi türlerinden tümevarımcı analiz kullanılmıştır. Yeni Eğitim
Sisteminin (4+4+4) başlangıcında yaşanan sorunlara ilişkin okul yöneticilerinin ve
öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda en önemli sorunun “okula başlama yaşının küçük
olması” sonucuna ulaşılmıştır. Yaşanan sorunlara ilişkin okul yönetici ve öğretmenlerin en
çok eğitim öğretim sürecinde karşılaşılan sorunlara ilişkin çözüm önerileri geliştirdiği, Yeni
Eğitim Sisteminin (4+4+4) yararlarına ilişkin yönetici ve öğretmenlerin en çok öğrenci
açısından yararlarına ilişkin görüş belirttiği tespit edilmiştir.
4+4+4 eğitim sistemi 4+4+4 eğitim sisteminin sorunları 4+4+4 eğitim sisteminin yararları
Today's world is in a period of very rapid change and transformation, and change in
knowledge generation, use, and transfer to all areas (social, political, economic, etc.) is in
flux. The results of these transformations are changes in the field of education, education
which is in turn the stimulus for changes in our social life. As such education is surely the
area most affected by these changes and transformations (Genç & Eryaman, 2007). Turkey, in
order to adapt to the development of a universal education system, has made a number of
innovations in policy. With the 4+4+4 education system launched during the 2012-2013
academic year, primary education, which previously lasted for eight years, was molded into
a 12 year compulsory period divided into three stages. The first stage is designed to be a 4
year primary school (1-4 classes) period, the second stage a 4 year secondary school (5-8
classes) period, and the third stage being high school (9-12 classes) (Turkish Ministry of
Education, 2012a). Although academicians have different ideas about the 4 +4 +4 education
system, there is still a consensus nevertheless. A healthy debate will emerge from these
healthy and non-confrontational thoughts. The debate on the education system must be
made on scientific grounds. That 4+4+4 education system was put into practice while it was
still being discussed, thus causing concern among teachers, students, and parents. This study
presents the problems of the new education system (4+4+4) during the implementation phase
and offers solutions for these problems moving forward.
4+4+4 Schooling system Problems referring to the schooling system The Benefits of 4+4+4 schooling system
Diğer ID | JA62PF95FT |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Özel Sayı |