Bu çalışmanın amacı eğitim kurumlarının ve çalışanlarının gelişime açık alanlarını saptamak, iyileştirmek, sürekli gelişimi sistematik hale getirmek ve kurumun madde ve insan kaynaklarının etkililiğini, verimliliğini artırmak amacıyla bir E-Performans Yönetim Sistemi geliştirmektir. Çalışma tarama deseninde nitel bir çalışmadır. Öncelikle ilgili alanyazın incelenmiştir. Elde edilen veriler çalışmanın amacına uygun olarak derlenmiştir. Elde edilen bulgular aracılığı ile bir performans yönetim sistemi döngüsü hazırlanmıştır. Sistem bireysel ve kurumsal performans olarak iki şeklide kısımdan oluşmaktadır. Sistem değerlendirme, tanıma, izleme ve geliştirme ve sürekli gelişimi izleme aşamalarından oluşmaktadır. Bireylerin ve kurumların performansı değerlendirilirken süreç ve sonuç kriterleri kullanılmıştır. Süreç değerlendirmesinde bireysel performans için gerekli kriterler öğretmen, yönetici ve diğer çalışanların mesleki yeterliklerden yararlanılmıştır. Kurum için ise kullanılan kriterler çalışma grubu tarafından geliştirilen kurumsal standartlardan elde edilmiştir. Sonuç kriterleri ise bireylerin ve kurumların çalışmalarının nicel ifadesi olan bazı oranlar kullanılmıştır. Ayrıca sistem çoklu veri kaynaklarına dayanan elektronik bir sistemdir. Bireyleri ya da kurumların paydaşları arasında en iyi gözlemleme imkânına sahip olan paydaşlar için formlar düzenlenmiş ve elektronik sisteme yerleştirilmiştir. Paydaşlar belirlenen değerlendirme takviminde kendilerine verilen şifreler ile sisteme girerek değerlendirme yapacaklardır. Değerlendirmelerin ortalamaları alınarak bireylerin ve kurumların gelişim açıkları saptanacaktır. Bireyler değerlendirme sonuçlarına göre mesleki gelişim planı yaparken kurumlar ise kurum gelişim planı yapacaklardır
One of the key indicators of the quality of an education system in a globalized world
is the results of national and international exams. International examinations like PISA and
TIMMS are used to define the quality of education. Turkey has participated in these exams
recently. The achievement level of students participating in these exams shows that the
investment of the education system is not proportional to the achievement level. The
objective indicators of the education system lead to these discussions: 1) why the education
system is not realizing success; 2) why we are not able to adequately measure the level of
realized achievement; 3) why the system is insufficient to ensure the success of the
curriculum; 4) how the controls can be measured effectively; and, 5) what can be done about
inadequate educational materials. These situations have led to the implementation of the
following application. The question of method in the social sciences is ignored here. The
outcome of an event in the social sciences cannot be explained by only one cause. It is fact
that an event must be explained by multiple causes. Because these events are explained by
objective criteria, this study can be considered a valid opinion if the expected success in the
education system is realized.
When the indicators related to education in Turkey were evaluated according to both
national and international indicators, the decline in student achievement was viewed as an
important issue. In the process of evaluation, it is necessary to identify the performance
indicators of a school as an institution, and performance evaluation practices must be used
since it is not only teachers, school managers, or the organization's high performance
standards that are insufficient to achieve the expected results.
Continuous development Performance management system E- System
Diğer ID | JA54ZY88NG |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Özel Sayı |