BibTex RIS Kaynak Göster

Webquest (Web macerası) öğrenme yönteminin Türkçe dersindeki akademik başarı ve tutuma etkisi

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 2, 33 - 45, 01.10.2012

Öz

Araştırmanın amacı, Web Macerası öğretim yönteminin 6.sınıf öğrencilerinin Türkçe dersi akademik başarı düzeylerinde ve Türkçe dersine yönelik tutumlarında bir etkiye sahip olup olmadığını incelemektir. Araştırma, 2008-2009 öğretim yılında Erzurum il merkezinde bulunan Şair Nef’i İlköğretim Okulunda öğrenim gören 20 deney grubunda, 20 kontrol grubunda olmak üzere toplam 40 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma ön testson test kontrol gruplu deneysel desende tasarlanmıştır. Araştırmada biri deney diğeri kontrol grubu olmak üzere toplam iki grup yer almaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen ve 6. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersi akademik başarı düzeylerini belirlemeyi amaçlayan “Türkçe Dersi Başarı Testi”, Acat (2000) tarafından geliştirilen öğrencilerin Türkçe dersine yönelik tutumlarını belirlemeyi amaçlayan “Türkçe Dersine İlişkin Tutum Ölçeği” ve grupların denkleştirilmesinde kullanılan ve araştırmacı tarafından oluşturulan “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Araştırma sonunda Web Macerası öğretim yönteminin 6. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersine ilişkin akademik başarı düzeylerini ve Türkçe dersine yönelik tutumlarını yükseltmede etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır

Kaynakça

  • Acat, M. B. (2000). Dilin işlevselliği yaklaşımına göre hazırlanmış Türkçe öğretimi programının temel dil becerilerinin kazanılmasına etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Akçay, A. (2009). Webquest (Web Macerası) öğrenme yönteminin Türkçe dersindeki akademik başarı ve tutuma etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Barack, L. (2005). WebQuest blossoms. School Library Journal, 9, 26. Dodge, B. (1995). Some thoughts about WebQuests. http://webquest.sdsu.edu/about_webquests.html. İndirme Tarihi: 13.03.2009. Dodge, B. (1997). Homepage. Some Throughts about WebQuest. http:// webquest.sdsu.edu/about_webquests.html İndirme Tarihi: 21.04.2009
  • Fiedler, R. L. (2002). Webquest: A Critical Examination in Light of Selected Learning Theories. University of Central Florida: EDF 7232 Analysis of Theories in Instruction.
  • Gorghiu, G., Gorghiu, L., Gonz{lez, V. R., & Santa, A. G. (2005). WebQuest in the Classroom – Analysis of its Impact. http://www.formatex.org/micte2005/95.pdf. İndirme Tarihi: 23.05.2009.
  • Halat, E. (2007). Matematik öğretiminde Webquest’in kullanımına ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri. İlköğretim Online, 6 (2), 264-283.
  • Hassanien, A. (2006). An evaluation of the WebQuest as a computer-based learning tool. Research in Post-Compulsory Education, 11 (2), 235-250.
  • Jones, R. G. (2004). Emerging technologies, language in action: From Webquests to virtual realities. Language Learning & Technology, 8 (3), 9-14.
  • Kahl, J. D. W. & Berg, C. A. (2006). Acid thunder: Acid rain and ancient mesoamerica. The Social Studies, 97 (3), 134-136.
  • Kelly, R. (2000). Working with WebQuests. Teaching Exceptional Children, 32 (6), 4-13.
  • Kılıç, R. (2007). WebQuest destekli işbirlikçi öğrenme yönteminin matematik dersindeki tutum ve erişiye etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Kurtuluş, A., Tepe, A., Yılmaz, S., Karakoç, Ö. & Okur, G. (2006). İlköğretim matematik sınıflarında Webquest uygulamaları. 6th International Educational Technology Conference, Eastern Mediterranean University, Famagusta, KKTC, 1194- 1201.
  • Lipscomb, G. (2003). “I guess it was pretty fun” using WebQuests in the middle school classroom. Clearing House, 76 (3), 152-155.
  • MacGregor, S. K. & Lou, Y. (2005). Web-based learning: How task scaffolding and web site design support knowledge acquisition. Journal of Research on Technology in Education, 37 (2), 161-175.
  • Ouyang Y. & Hayden, K. (2006). Work in progress: Teach girls mathematics and technology from humanities classes. 36th ASEE/IEEE Frontiers in Education Conference, San Diego, CA.
  • Sandars, J. (2005). Using WebQuests to enhance work based learning. Work Based Learning in Primary Care, 3 (3), 210-217.
  • Strickland, J. (2005). Using WebQuests to teach content: Comparing instructional strategies. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 5 (2), 138-148.
  • Şengül, M. & Yalçın, S. K. (2003). Eğitim Teknolojisi Işığında Türkçe Öğretimi, 3. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu Bildirileri. Doğu Akdeniz Üniversitesi Yayınları, 1,319-323.
  • Yoder, M. B. (1999). The student WebQuest: a productive and thought- provoking use of the Internet. Learning and Learning with Technology, 26 (7), 6-9.
  • Young, D. L. & Wilson, B. G., (2002). WebQuests for reflection and conceptual change: Variations on a popular model for guided inquiry. Paper presented at The Ed-Media Conference, Denver, Colorado, USA.
  • Zheng, R., Stucky, S., Mcalack, M., Menchana, M., & Stoddart S. (2005). WebQuest learning as perceived by higher-education learners. TechTrends, 49 (4), 41-49.
Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 2, 33 - 45, 01.10.2012

Öz

Kaynakça

  • Acat, M. B. (2000). Dilin işlevselliği yaklaşımına göre hazırlanmış Türkçe öğretimi programının temel dil becerilerinin kazanılmasına etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Akçay, A. (2009). Webquest (Web Macerası) öğrenme yönteminin Türkçe dersindeki akademik başarı ve tutuma etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Barack, L. (2005). WebQuest blossoms. School Library Journal, 9, 26. Dodge, B. (1995). Some thoughts about WebQuests. http://webquest.sdsu.edu/about_webquests.html. İndirme Tarihi: 13.03.2009. Dodge, B. (1997). Homepage. Some Throughts about WebQuest. http:// webquest.sdsu.edu/about_webquests.html İndirme Tarihi: 21.04.2009
  • Fiedler, R. L. (2002). Webquest: A Critical Examination in Light of Selected Learning Theories. University of Central Florida: EDF 7232 Analysis of Theories in Instruction.
  • Gorghiu, G., Gorghiu, L., Gonz{lez, V. R., & Santa, A. G. (2005). WebQuest in the Classroom – Analysis of its Impact. http://www.formatex.org/micte2005/95.pdf. İndirme Tarihi: 23.05.2009.
  • Halat, E. (2007). Matematik öğretiminde Webquest’in kullanımına ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri. İlköğretim Online, 6 (2), 264-283.
  • Hassanien, A. (2006). An evaluation of the WebQuest as a computer-based learning tool. Research in Post-Compulsory Education, 11 (2), 235-250.
  • Jones, R. G. (2004). Emerging technologies, language in action: From Webquests to virtual realities. Language Learning & Technology, 8 (3), 9-14.
  • Kahl, J. D. W. & Berg, C. A. (2006). Acid thunder: Acid rain and ancient mesoamerica. The Social Studies, 97 (3), 134-136.
  • Kelly, R. (2000). Working with WebQuests. Teaching Exceptional Children, 32 (6), 4-13.
  • Kılıç, R. (2007). WebQuest destekli işbirlikçi öğrenme yönteminin matematik dersindeki tutum ve erişiye etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Kurtuluş, A., Tepe, A., Yılmaz, S., Karakoç, Ö. & Okur, G. (2006). İlköğretim matematik sınıflarında Webquest uygulamaları. 6th International Educational Technology Conference, Eastern Mediterranean University, Famagusta, KKTC, 1194- 1201.
  • Lipscomb, G. (2003). “I guess it was pretty fun” using WebQuests in the middle school classroom. Clearing House, 76 (3), 152-155.
  • MacGregor, S. K. & Lou, Y. (2005). Web-based learning: How task scaffolding and web site design support knowledge acquisition. Journal of Research on Technology in Education, 37 (2), 161-175.
  • Ouyang Y. & Hayden, K. (2006). Work in progress: Teach girls mathematics and technology from humanities classes. 36th ASEE/IEEE Frontiers in Education Conference, San Diego, CA.
  • Sandars, J. (2005). Using WebQuests to enhance work based learning. Work Based Learning in Primary Care, 3 (3), 210-217.
  • Strickland, J. (2005). Using WebQuests to teach content: Comparing instructional strategies. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 5 (2), 138-148.
  • Şengül, M. & Yalçın, S. K. (2003). Eğitim Teknolojisi Işığında Türkçe Öğretimi, 3. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu Bildirileri. Doğu Akdeniz Üniversitesi Yayınları, 1,319-323.
  • Yoder, M. B. (1999). The student WebQuest: a productive and thought- provoking use of the Internet. Learning and Learning with Technology, 26 (7), 6-9.
  • Young, D. L. & Wilson, B. G., (2002). WebQuests for reflection and conceptual change: Variations on a popular model for guided inquiry. Paper presented at The Ed-Media Conference, Denver, Colorado, USA.
  • Zheng, R., Stucky, S., Mcalack, M., Menchana, M., & Stoddart S. (2005). WebQuest learning as perceived by higher-education learners. TechTrends, 49 (4), 41-49.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA77UK66HN
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ahmet Akçay Bu kişi benim

Abdullah Şahin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akçay, A., & Şahin, A. (2012). Webquest (Web macerası) öğrenme yönteminin Türkçe dersindeki akademik başarı ve tutuma etkisi. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2(2), 33-45.
AMA Akçay A, Şahin A. Webquest (Web macerası) öğrenme yönteminin Türkçe dersindeki akademik başarı ve tutuma etkisi. EBAD - JESR. Ekim 2012;2(2):33-45.
Chicago Akçay, Ahmet, ve Abdullah Şahin. “Webquest (Web macerası) öğrenme yönteminin Türkçe Dersindeki Akademik başarı Ve Tutuma Etkisi”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 2, sy. 2 (Ekim 2012): 33-45.
EndNote Akçay A, Şahin A (01 Ekim 2012) Webquest (Web macerası) öğrenme yönteminin Türkçe dersindeki akademik başarı ve tutuma etkisi. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 2 2 33–45.
IEEE A. Akçay ve A. Şahin, “Webquest (Web macerası) öğrenme yönteminin Türkçe dersindeki akademik başarı ve tutuma etkisi”, EBAD - JESR, c. 2, sy. 2, ss. 33–45, 2012.
ISNAD Akçay, Ahmet - Şahin, Abdullah. “Webquest (Web macerası) öğrenme yönteminin Türkçe Dersindeki Akademik başarı Ve Tutuma Etkisi”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 2/2 (Ekim 2012), 33-45.
JAMA Akçay A, Şahin A. Webquest (Web macerası) öğrenme yönteminin Türkçe dersindeki akademik başarı ve tutuma etkisi. EBAD - JESR. 2012;2:33–45.
MLA Akçay, Ahmet ve Abdullah Şahin. “Webquest (Web macerası) öğrenme yönteminin Türkçe Dersindeki Akademik başarı Ve Tutuma Etkisi”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, c. 2, sy. 2, 2012, ss. 33-45.
Vancouver Akçay A, Şahin A. Webquest (Web macerası) öğrenme yönteminin Türkçe dersindeki akademik başarı ve tutuma etkisi. EBAD - JESR. 2012;2(2):33-45.