BibTex RIS Kaynak Göster

Teknoloji ve derslerde teknoloji kullanımına yönelik veli tutum ölçeği geliştirilmesi ve tablet PC uygulaması [Development of parents’ attitude scale regarding technology and use of technology in classes and tablet PC application]

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 2, 123 - 139, 01.10.2012

Öz

Bu araştırmada, ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrenci velilerinin teknoloji ve derslerde teknoloji kullanımına yönelik tutumlarını ölçmek için Likert tipi geçerli ve güvenilir bir tutum ölçeğinin geliştirilmesi ve bu ölçek kapsamında öğrenci velilerinin ilköğretim okullarında tablet PC kullanımına yönelik tutumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Ölçek geliştirme aşamasında mevcut ölçekler incelenmiş, uzman görüşlerine başvurulmuş ve tutum maddeleri belirlenerek taslak ölçek oluşturulmuştur. Taslak ölçek Uşak İl Merkezi Sesli ve Mehmetçik ilköğretim okullarında 4. ve 5. sınıfta okuyan 134 öğrenci velisine uygulanarak geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmıştır. Ölçeğin kapsam geçerliliği uzman görüşleri alınarak, yapı geçerliliği ise faktör analizi yapılarak gerçekleştirilmiştir. Açımlayıcı faktör analizi sonucunda ölçekte, toplam varyansın % 55.85’ini açıklayan 14 olumlu, 11 olumsuz olmak üzere toplam 25 madde yer almıştır. Ölçeğin Cronbach’s Alfa güvenirlik katsayısı .92’dir. Bu ölçek, daha sonra tablet PC’lerin dağıtıldığı Uşak ili merkeze bağlı ilköğretim okulunda 27 deney, 27 kontrol grubu olmak üzere toplam 54 öğrenci velisine uygulanmıştır. Wilcoxon işaretli sıralar testi sonucunda çocukları tablet PC ile öğretim alan deney grubu öğrenci velilerinin, çocukları tablet PC ile öğretim almayan kontrol grubu öğrenci velilerine göre teknolojiye ve derslerde teknoloji kullanımına yönelik tutumlarında, pozitif ve anlamlı seviyede bir artış belirlenmiştir

Kaynakça

  • Alkan, C. (2005). Eğitim teknolojisi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. & Yıldırım, E. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri: SPSS uygulamalı. Sakarya: Sakarya Üniversitesi İİBF.
  • Akpınar, Y. (2005). Bilgisayar destekli eğitimde uygulamalar. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Aksal, F. A. (2011). Developing evaluative tool for online learning and teaching process. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 10 (3), 69-75.
  • Altun, E. (2008). 6th, 7th and 8th graders’ attitudes towards online homework assignment sites. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 7 (4), 5-18.
  • Arslan, B. (2003). Bilgisayar destekli eğitime tabi tutulan ortaöğretim öğrencileriyle bu süreçte eğitici olarak rol alan öğretmenlerin BDE’e ilişkin görüşleri. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2 (4), 67-75.
  • Ayvacı, H. Ş., Özsevgeç, T. & Aydın, M. (2004). Data Logger cihazının OHM kanunu üzerindeki pilot uygulaması. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology 3 (13), 108-114.
  • Becker, K. H. & Maunsaiyat, S. (2002). Thai students’ attitudes and concepts of technology. Journal of Technology Education, 13 (2), 6-19.
  • Büyüköztürk, Ş. (2008). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Canpolat, N., Pinarbasi, T., Bayrakceken, S. & Geban, O. (2006). The conceptual change approach to teaching chemical equilibrium. Research in Science & Technological Education, 24 (2), 217 – 235.
  • Delen, E. & Bulut, O. (2011). The relationship between students’ exposure to technology and their achievement in science and math. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 10 (3), 311-317.
  • Deniz, L. (2000). Öğretmen adaylarının bilgisayar yaşantıları ve bilgisayar tutumları. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 12, 135-166.
  • Ertem, I. S. (2010). The effect of electronic storybooks on struggling fourth graders’ reading comprehension. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 9 (4), 140- 155.
  • Fister, K. R. & Mccarthy, M. L. (2008). Mathematics instruction and the tablet PC. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 39 (3), 285–292.
  • Gündüz, H. B. (2010). Digital divide in Turkish primary schools: Sakarya sample. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 9 (1), 43-53.
  • Güzel, H. (2011). Factors affecting the computer usage of physics teachers working at private training centers. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 10 (2), 122-132.
  • Hançer, A. H., Şensoy, Ö. & Yıldırım, H. İ. (2003). İlköğretimde çağdaş fen bilgisi öğretiminin önemi ve nasıl olması gerektiği üzerine bir değerlendirme. Pamukkale Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 80-88.
  • Hashemzadeh, N. & Wilson, L. (2007). Teaching with the lights out: what do we really know about the impact of technology intensive instruction? College Student Journal, 41 (3), 601-612.
  • Huddle, P. A., White, M. W. & Rogers, F. (2000). Simulations for teaching chemical equilibrium. Journal of Chemical Education, 77 (7), 920-926.
  • Hsiao, L. H. C. (2012). A study on teaching quality of Taiwan government training civil servants with educational technology. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 11 (2), 38-43.
  • İşman, A. & Dabaj, F. (2004). Attitudes of students towards internet. Turkish Online Journal of Distance Education, 5 (4). https://tojde.anadolu.edu.tr/tojde16/articles/dabaj.htm.
  • Karasar, N. (2000). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Koile, K. & Singer, D. (2008). Assessing the impact of a tablet-pc-based classroom interaction system. To appear in Proceedings of Workshop on the Impact of Pen-Based Technology on Education (WIPTE) 2008. (Edt: D. Berque, J. Gray & R. Reed). Purdue University Press.
  • Korkmaz, H. (2002). Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenmenin yaratıcı düşünme, problem çözme ve akademik risk alma düzeylerine etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Myers, R. (1990). Erken çocukluk gelişim ve eğitiminde farklı modeller. Erken Çocukluk Eğitiminde Farklı Modeller Semineri. (Edt: S. Bekman). İstanbul: UNICEF. ss. 11-38.
  • Odabaşı, F. ( 2002.) İnternet ve çocuk. (Edt: K. Peker). İstanbul: Kapital Medya Hizmetleri A.S.
  • Saricayir, H., Sahin, M. & Uce, M. (2006). Dynamic equilibrium explained using the computer. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 2 (2), 130- 137.
  • Seferoğlu, S. S., Akbıyık, C. & Bulut, M. (2008). Elementary school teachers’ and teacher candidates’ opinions about computer use in learning/teaching process. H. U. Journal of Education, 35, 273-283.
  • Solomonidou, C. & Stavridou, H. (2001). Design and development of a computer learning environment on the basis of students’ initial conceptions and learning difficulties about chemical equilibrium. Education and Information Technologies, 6 (1), 5-27.
  • Tanguma, J., Martin, S. S. & Crawford, C. M. (2002). Higher education and technology integration into the learning environment: results of a survey of teacher preparation faculty, proceedings of SITE 2002: Society for Information Technology and Teacher Education International Conference, 13th, Nashville, TN, March 18-23, 2002, 7p.
  • Tavşancıl, E.(2006).Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Turgut, F. & Baykul, Y. (1992). Ölçekleme teknikleri. Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Van Wyk, G. & Louw, A. (2008). Technology-assisted reading for improving reading skills for young South African learners. The Electronic Journal of e-Learning, 6 (3), 245-254.
  • Vryzas K. & M. Tsitouridou (2002). Children and computers: Greek parents’ expectation. Education Media International, 39 (3-4), 285-297.
  • Vicario, T., Henniger, E., Austin, M. & Chamblies, C., (2002). College students’ responses to new communication technologies. ERIC ED: 463469. www.eric.ed.gov.
  • Zhao X. L., Wang M., Wu, J. & He, K. (2011). ICT and an exploratory pedagogy for classroom-based Chinese language learning. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 10(3), 1414-151.
  • YÖK-Dünya Bankası (1997). Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi. Ankara: MEB Yayını.
Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 2, 123 - 139, 01.10.2012

Öz

Kaynakça

  • Alkan, C. (2005). Eğitim teknolojisi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. & Yıldırım, E. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri: SPSS uygulamalı. Sakarya: Sakarya Üniversitesi İİBF.
  • Akpınar, Y. (2005). Bilgisayar destekli eğitimde uygulamalar. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Aksal, F. A. (2011). Developing evaluative tool for online learning and teaching process. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 10 (3), 69-75.
  • Altun, E. (2008). 6th, 7th and 8th graders’ attitudes towards online homework assignment sites. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 7 (4), 5-18.
  • Arslan, B. (2003). Bilgisayar destekli eğitime tabi tutulan ortaöğretim öğrencileriyle bu süreçte eğitici olarak rol alan öğretmenlerin BDE’e ilişkin görüşleri. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2 (4), 67-75.
  • Ayvacı, H. Ş., Özsevgeç, T. & Aydın, M. (2004). Data Logger cihazının OHM kanunu üzerindeki pilot uygulaması. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology 3 (13), 108-114.
  • Becker, K. H. & Maunsaiyat, S. (2002). Thai students’ attitudes and concepts of technology. Journal of Technology Education, 13 (2), 6-19.
  • Büyüköztürk, Ş. (2008). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Canpolat, N., Pinarbasi, T., Bayrakceken, S. & Geban, O. (2006). The conceptual change approach to teaching chemical equilibrium. Research in Science & Technological Education, 24 (2), 217 – 235.
  • Delen, E. & Bulut, O. (2011). The relationship between students’ exposure to technology and their achievement in science and math. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 10 (3), 311-317.
  • Deniz, L. (2000). Öğretmen adaylarının bilgisayar yaşantıları ve bilgisayar tutumları. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 12, 135-166.
  • Ertem, I. S. (2010). The effect of electronic storybooks on struggling fourth graders’ reading comprehension. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 9 (4), 140- 155.
  • Fister, K. R. & Mccarthy, M. L. (2008). Mathematics instruction and the tablet PC. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 39 (3), 285–292.
  • Gündüz, H. B. (2010). Digital divide in Turkish primary schools: Sakarya sample. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 9 (1), 43-53.
  • Güzel, H. (2011). Factors affecting the computer usage of physics teachers working at private training centers. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 10 (2), 122-132.
  • Hançer, A. H., Şensoy, Ö. & Yıldırım, H. İ. (2003). İlköğretimde çağdaş fen bilgisi öğretiminin önemi ve nasıl olması gerektiği üzerine bir değerlendirme. Pamukkale Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 80-88.
  • Hashemzadeh, N. & Wilson, L. (2007). Teaching with the lights out: what do we really know about the impact of technology intensive instruction? College Student Journal, 41 (3), 601-612.
  • Huddle, P. A., White, M. W. & Rogers, F. (2000). Simulations for teaching chemical equilibrium. Journal of Chemical Education, 77 (7), 920-926.
  • Hsiao, L. H. C. (2012). A study on teaching quality of Taiwan government training civil servants with educational technology. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 11 (2), 38-43.
  • İşman, A. & Dabaj, F. (2004). Attitudes of students towards internet. Turkish Online Journal of Distance Education, 5 (4). https://tojde.anadolu.edu.tr/tojde16/articles/dabaj.htm.
  • Karasar, N. (2000). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Koile, K. & Singer, D. (2008). Assessing the impact of a tablet-pc-based classroom interaction system. To appear in Proceedings of Workshop on the Impact of Pen-Based Technology on Education (WIPTE) 2008. (Edt: D. Berque, J. Gray & R. Reed). Purdue University Press.
  • Korkmaz, H. (2002). Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenmenin yaratıcı düşünme, problem çözme ve akademik risk alma düzeylerine etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Myers, R. (1990). Erken çocukluk gelişim ve eğitiminde farklı modeller. Erken Çocukluk Eğitiminde Farklı Modeller Semineri. (Edt: S. Bekman). İstanbul: UNICEF. ss. 11-38.
  • Odabaşı, F. ( 2002.) İnternet ve çocuk. (Edt: K. Peker). İstanbul: Kapital Medya Hizmetleri A.S.
  • Saricayir, H., Sahin, M. & Uce, M. (2006). Dynamic equilibrium explained using the computer. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 2 (2), 130- 137.
  • Seferoğlu, S. S., Akbıyık, C. & Bulut, M. (2008). Elementary school teachers’ and teacher candidates’ opinions about computer use in learning/teaching process. H. U. Journal of Education, 35, 273-283.
  • Solomonidou, C. & Stavridou, H. (2001). Design and development of a computer learning environment on the basis of students’ initial conceptions and learning difficulties about chemical equilibrium. Education and Information Technologies, 6 (1), 5-27.
  • Tanguma, J., Martin, S. S. & Crawford, C. M. (2002). Higher education and technology integration into the learning environment: results of a survey of teacher preparation faculty, proceedings of SITE 2002: Society for Information Technology and Teacher Education International Conference, 13th, Nashville, TN, March 18-23, 2002, 7p.
  • Tavşancıl, E.(2006).Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Turgut, F. & Baykul, Y. (1992). Ölçekleme teknikleri. Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Van Wyk, G. & Louw, A. (2008). Technology-assisted reading for improving reading skills for young South African learners. The Electronic Journal of e-Learning, 6 (3), 245-254.
  • Vryzas K. & M. Tsitouridou (2002). Children and computers: Greek parents’ expectation. Education Media International, 39 (3-4), 285-297.
  • Vicario, T., Henniger, E., Austin, M. & Chamblies, C., (2002). College students’ responses to new communication technologies. ERIC ED: 463469. www.eric.ed.gov.
  • Zhao X. L., Wang M., Wu, J. & He, K. (2011). ICT and an exploratory pedagogy for classroom-based Chinese language learning. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 10(3), 1414-151.
  • YÖK-Dünya Bankası (1997). Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi. Ankara: MEB Yayını.
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA86MV62SM
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

İsmail Kenar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kenar, İ. (2012). Teknoloji ve derslerde teknoloji kullanımına yönelik veli tutum ölçeği geliştirilmesi ve tablet PC uygulaması [Development of parents’ attitude scale regarding technology and use of technology in classes and tablet PC application]. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2(2), 123-139.
AMA Kenar İ. Teknoloji ve derslerde teknoloji kullanımına yönelik veli tutum ölçeği geliştirilmesi ve tablet PC uygulaması [Development of parents’ attitude scale regarding technology and use of technology in classes and tablet PC application]. EBAD - JESR. Ekim 2012;2(2):123-139.
Chicago Kenar, İsmail. “Teknoloji Ve Derslerde Teknoloji kullanımına yönelik Veli Tutum ölçeği geliştirilmesi Ve Tablet PC Uygulaması [Development of parents’ Attitude Scale Regarding Technology and Use of Technology in Classes and Tablet PC Application]”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 2, sy. 2 (Ekim 2012): 123-39.
EndNote Kenar İ (01 Ekim 2012) Teknoloji ve derslerde teknoloji kullanımına yönelik veli tutum ölçeği geliştirilmesi ve tablet PC uygulaması [Development of parents’ attitude scale regarding technology and use of technology in classes and tablet PC application]. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 2 2 123–139.
IEEE İ. Kenar, “Teknoloji ve derslerde teknoloji kullanımına yönelik veli tutum ölçeği geliştirilmesi ve tablet PC uygulaması [Development of parents’ attitude scale regarding technology and use of technology in classes and tablet PC application]”, EBAD - JESR, c. 2, sy. 2, ss. 123–139, 2012.
ISNAD Kenar, İsmail. “Teknoloji Ve Derslerde Teknoloji kullanımına yönelik Veli Tutum ölçeği geliştirilmesi Ve Tablet PC Uygulaması [Development of parents’ Attitude Scale Regarding Technology and Use of Technology in Classes and Tablet PC Application]”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 2/2 (Ekim 2012), 123-139.
JAMA Kenar İ. Teknoloji ve derslerde teknoloji kullanımına yönelik veli tutum ölçeği geliştirilmesi ve tablet PC uygulaması [Development of parents’ attitude scale regarding technology and use of technology in classes and tablet PC application]. EBAD - JESR. 2012;2:123–139.
MLA Kenar, İsmail. “Teknoloji Ve Derslerde Teknoloji kullanımına yönelik Veli Tutum ölçeği geliştirilmesi Ve Tablet PC Uygulaması [Development of parents’ Attitude Scale Regarding Technology and Use of Technology in Classes and Tablet PC Application]”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, c. 2, sy. 2, 2012, ss. 123-39.
Vancouver Kenar İ. Teknoloji ve derslerde teknoloji kullanımına yönelik veli tutum ölçeği geliştirilmesi ve tablet PC uygulaması [Development of parents’ attitude scale regarding technology and use of technology in classes and tablet PC application]. EBAD - JESR. 2012;2(2):123-39.