Bu araştırmanın amacı, Sosyal Bilimler alanında öğrenim gören öğrencilerin Bilimsel Araştırma Yöntemleri Dersine Yönelik tutumlarını belirleyecek; geçerli ve güvenilir bir tutum ölçeği geliştirmektir. Ölçme aracının yapı geçerliği için Açımlayıcı ve Doğrulayıcı Faktör Analizi kullanılmıştır. Açımlayıcı Faktör Analizi sonuçlarına göre, ölçek toplam 20 madde ve dört alt boyuttan oluşmaktadır. Alt boyutların faktör yük değerleri ile toplam varyansı açıklama oranları sırasıyla, birinci faktör, 7,848 özdeğer ve varyans açıklama oranı % 39,240, ikinci faktör öz değer 2,123 ve toplam varyans açıklama oranı % 10,614,üçüncü faktör öz değer 1,350 ve toplam varyans açıklama oran % 6,752, dördüncü faktör öz değer 1,111 ve toplam varyans açıklama oranı % 5,555’tir. Dört alt boyut ölçülmesi düşünülen psikolojik örtük yapıya ait varyansın % 62,161’ini açıklamaktadır. Öte yandan, açımlayıcı faktör analizi sonucu ortaya çıkan yapıyı test etmek için Doğrulayıcı Faktör Analizi kullanılmıştır. Doğrulayıcı Faktör Analizi sonucunda, 199,68/166=1.202; RMSEA=,037; CFI=,99; GFI=,92; AGFI=,86; NFI=,96; NNFI=,99; RMR=,18 ve SRMR=,049 bulgularına ulaşılmıştır. Ulaşılan bulgular ölçeğin tek yapılı dört alt boyutlu olduğu sonucuna varılmıştır. Bulgulardan hareketle ölçeğin, Bilimsel Araştırma Yöntemlerine yönelik tutumu ölçebilecek özellikte olduğu söylenebilir. Ölçeğin iç tutarlılık anlamında güvenirlik katsayısı ⍺ = .917 olarak hesaplanmıştır. Bu değer ölçeğin çok yüksek düzeyde iç tutarlılığa sahip olduğunu göstermektedir
Qualified people are supposed to perceive and describe the problems they face and to
establish various hypotheses as to the characteristics of these problems by defining probable
variations in them, as well as by detecting and describing likely relations among the
variations so that they could come up with virtual solutions to the problem by using a
number of existing scientific search procedures related to the problem. On the other hand,
the mission to impose the required knowledge and qualifications concerning the scientific
process is supposed to be performed by educational institutions. The major aim of today's
education system is training individuals who could generate knowledge by themselves and
could share what they have obtained, as well as having and investigative point of view and
scientific attitude and treatment (Büyüköztürk, 1999).
Scientific research methods course Attitude Scale development
Diğer ID | JA35HJ64YY |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 2 |